Suunnitelmissa on tehdä laatikot etukäteen ja pakastaa, mutta luin jostakin että raakaa kananmunaa ei voi pakastaa. Ja lähes joka laatikkoon sitä tulee. Voiko tuon munan lisätä laatikkoon jälkikäteen, ennen paistamista vai pitääkö se korvata jollakin muulla?
Laatikot ja pakastaminen
5
720
Vastaukset
- Toisinaan täällä
kypsennin laatikot ja panin ne vasta sitten pakkaseen paitsiperunalaatikon.
- .......
Paista laatikot kypsäksi tai puolvalmiiksi sitten vain aattona laatikosta riippuen tilkka kermaa sekaan ja uunissa tunnin verran, puol valmiit tietenkin kauemmin. Tällöinhan kanamuna on kypsää, eikä pilaannu helposti.
Kyl sitä raakaa kanamunaa voi pakastaa, mutta ei säily kovinkauaa, ja sitten kannattaa pistää pakastimesta suoraan uuniin, eikä antaa sulaa pöydällä. Mutta miksi et lisäisi sitä sitten kun laatikot teet loppuun? - dum
Valmiina en pakasta sen takia, että niistä tulee vetisiä. Mut täytyy sitten tehdä niin, että lisää kananmunan vasta jälkikäteen.
- .......
Ilmeisesti lämmität pakastettua hetken mikrossa tai uunissa jolloin siitä tulee vetistä.
Teeppäs niin että annat sulaa pikkusen aikaa huoneenlämmössä sitten lisäät hitusen kermaa, sekoitat ja uuniin noin tunnin verran. Siis uusiutat laatikon, näin saa myös kaupan valmislaatikoista ihan hyviä. Toki tämä kuluttaa hieman enemmän sähkö kuin pelkkä lämmittäminen, mutta näin maku ja koostumus ihan sama kuin juuri tehtynä. - joulukokkailija
Nähtävästi teet jotain väärin sulatuksen aikana tai säilytyksen aikana, jos laatikkosi on vetisiä. Itse en ole koskaan saanut porkkana-, lanttu- ja maksalaatikosta vetisiä vaikka aina teen ne etukäteen pakkaseen. Perunalaatikko on ainoa jota ei kannata valmiina pakastaa, sen rakenne ja koostumus kärsii. (Ja mieheni sanoo että minä olen viimeisen päälle tarkka ja ronkeli ruokien suhteen...)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3563045Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011473En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi791045Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847