Kreikkalaisen kana kastikkeen ohjetta yritin googlata, ei tuo englannin kieli ole mikään kovin hyvä joten en löytänyt. Kastikkeitahan on varmasti paljon mutta siinä etsimässäni oli ainakin ananasta, hieman tulisuutta ja makeutta. Onko kellään tämäntyyppistä reseptiä?
Kreikkalainen kana
15
2508
Vastaukset
- An Anas
Hehee.
- !!!
Mikähän mahtaa tehdä kanakastikkeestasi "kreikkalaisen"? Ananas, tulisuus, makeus ja "kanakastike" - erityisesti se -kastike - eivät kyllä yhtään viittaa Kreikkaan, vaan enemmän tuonne Kariniemen suuntaan...
- !!!
Ja mitähän minä näillä teidän vastauksillanne teen? Tai kukaan muukaan kuka näitä ketjuja lukee? Pitäisi olla ihan erikseen lapsellisten piikittelijöiden palsta... Ihan oikeasti ketä luulette kíinnostavan?
No kreikkalaista kana kastiketta olen syönyt en nyt muista millä nimellä se oli, mutta ananasta siinä oli. Vai olikohan joku muunnelma kreikkalaisesta ruoasta jossa ei siis kastiketta!
No onkos siellä Kariniemen suunnalla sitten tuollaista reseptiä!? - An Anas
!!! kirjoitti:
Ja mitähän minä näillä teidän vastauksillanne teen? Tai kukaan muukaan kuka näitä ketjuja lukee? Pitäisi olla ihan erikseen lapsellisten piikittelijöiden palsta... Ihan oikeasti ketä luulette kíinnostavan?
No kreikkalaista kana kastiketta olen syönyt en nyt muista millä nimellä se oli, mutta ananasta siinä oli. Vai olikohan joku muunnelma kreikkalaisesta ruoasta jossa ei siis kastiketta!
No onkos siellä Kariniemen suunnalla sitten tuollaista reseptiä!?Keskustelun nimi on "etninen keittiö", ja täällä ollaan kiinnostuneita ns. etnisestä ruoasta, ei Pirkan tai Kariniemen sotkuista tai kirkonkylän baarin keittäjän neronleimauksista. Ananas ei ole kreikkalaisen ruoan ainesosa.
- ymmärrä?
!!! kirjoitti:
No onkos siellä Kariniemen suunnalla sitten tuollaista reseptiä!?Etkö ymmärrä, että sitä kysymääsi ruokalajia ei kukaan ulkopuolinen voi keksiä, ellet sinä osaa kertoa jotakin oleellisia vihjeitä siitä, mikä ruoka se on. Ja nuo antamasi vihjeet vievät nyt täysin harhaan, kun tuo ei kuullosta ollenkaan kreikkalaiselta, eli se kreikkalaisuus tässä eniten harhauttaa. Ja tämä viimeisin viestisihän osoittaa vielä, ettei sinulla tunnu olevan tuon taivaallista varmuutta mitä siitä oikein edes muistat. Telepatiaako meiltä vaadit?
Tok tok. - !!!
!!! kirjoitti:
No onkos siellä Kariniemen suunnalla sitten tuollaista reseptiä!?Ja ennen kaikkea MISSÄ olet syönyt "kreikkalaista" kanakastiketta? Se tieto auttaisi myös. Kreikassa? "Kreikkalaisessa" ravintolassa Suomessa? Tohmajärven peruskoulun kouluruokalassa?
- Kiril
!!! kirjoitti:
No onkos siellä Kariniemen suunnalla sitten tuollaista reseptiä!?on varsin köyhä kastikkeiden osalta. Tunnetuin kastike on Besamel valkokastike, jota käytetään munakoison ja jauhelihan kanssa kun tehdään musakaa. Sitten löytyy öljysitruuna ja öljyetikka kastikkeita ja munasitruuna, tomaattiöljy, mutta ei mitään ananakseen viittaavaa. Ehkä kyseessä on jokin sovellus. Yleensä näissä kreikkalaisissa kastikkeissa on reilusti oliiviöljyä pohjana tai Besamelissa voita.
- Bechamel
Kiril kirjoitti:
on varsin köyhä kastikkeiden osalta. Tunnetuin kastike on Besamel valkokastike, jota käytetään munakoison ja jauhelihan kanssa kun tehdään musakaa. Sitten löytyy öljysitruuna ja öljyetikka kastikkeita ja munasitruuna, tomaattiöljy, mutta ei mitään ananakseen viittaavaa. Ehkä kyseessä on jokin sovellus. Yleensä näissä kreikkalaisissa kastikkeissa on reilusti oliiviöljyä pohjana tai Besamelissa voita.
Bechamel, kun suomeksi kirjoittaa (mieluiten toki valkokastike), ei besamel. Joillakin muilla kielillä kylläkin besamel.
- Kiril
Bechamel kirjoitti:
Bechamel, kun suomeksi kirjoittaa (mieluiten toki valkokastike), ei besamel. Joillakin muilla kielillä kylläkin besamel.
kun se on tuossa keittokirjassa niin kirjoitettu. Kyseessä on Lakopulosin suomenkielinen kirja "Tie miehen sydämeen kreikkalaisittain" Itse en ole kielitieteilijä, joten täytyy käyttää sitä ilmaisua mikä on kirjaan painettu.
- !!!
ymmärrä? kirjoitti:
Etkö ymmärrä, että sitä kysymääsi ruokalajia ei kukaan ulkopuolinen voi keksiä, ellet sinä osaa kertoa jotakin oleellisia vihjeitä siitä, mikä ruoka se on. Ja nuo antamasi vihjeet vievät nyt täysin harhaan, kun tuo ei kuullosta ollenkaan kreikkalaiselta, eli se kreikkalaisuus tässä eniten harhauttaa. Ja tämä viimeisin viestisihän osoittaa vielä, ettei sinulla tunnu olevan tuon taivaallista varmuutta mitä siitä oikein edes muistat. Telepatiaako meiltä vaadit?
Tok tok.Että tänne tulin tyhmiä kyselemään, toivottavasti
ei teillä mennyt pasmat ihan sekaisin! Moido! - Asafoetida
Kiril kirjoitti:
kun se on tuossa keittokirjassa niin kirjoitettu. Kyseessä on Lakopulosin suomenkielinen kirja "Tie miehen sydämeen kreikkalaisittain" Itse en ole kielitieteilijä, joten täytyy käyttää sitä ilmaisua mikä on kirjaan painettu.
Huolimatta siitä, että kuulut näköjään Anssi Kukkosen possessiivisuffiksikoulukuntaan, sanan bechamel (ranskaa & italiaa) voi ihan rauhassa kirjoittaa besamel.
Se on tietysti sama kuin valkokastike, mutta moussakassa, lasagnessa yms. käytettävä bechamel on koulukeittolan valkokastiketta huomattavasti paksumpaa ja usein sisältää myös juustoa. - Kiril
Asafoetida kirjoitti:
Huolimatta siitä, että kuulut näköjään Anssi Kukkosen possessiivisuffiksikoulukuntaan, sanan bechamel (ranskaa & italiaa) voi ihan rauhassa kirjoittaa besamel.
Se on tietysti sama kuin valkokastike, mutta moussakassa, lasagnessa yms. käytettävä bechamel on koulukeittolan valkokastiketta huomattavasti paksumpaa ja usein sisältää myös juustoa.Ilmeisesti nuo kreikkalaiset eivät suostu Suomessakaan käyttämään ranskan ja italiankielistä ilmaisua bechamel vaan kirjoittavat sen besamel. Ovat tosi ylpeää kansaa ja muistan tuolla Ravintola Zorbaksessa kerran kun asiakas tilasi pihviä ja ranskalaisia perunoita, niin omistaja ilmoitti, että valitettavasti meillä ei ole ranskalaisia kun olemme kreikkalainen ravintola.
Becameliin käytetään hyvin usein myös kananmunaa Kreikassa. - suurin piirtein että
!!! kirjoitti:
No onkos siellä Kariniemen suunnalla sitten tuollaista reseptiä!?haluat kreikkalaista kanakastiketta, joskaan et ole varma onko se kreikkalaista, ja onko siinä kastiketta. Mutta ANANASTA siinä on. Ja kaiketi myös kanaa? Olisiko silloin ollut parempi kysyä ananaskanan ohjetta?
Etkä ole vieläkään suostunut kertomaan: MIKÄ ON SE KREIKAN TAI KREIKKALAISUUDEN OSUUS TAI ROOLI TUOSSA RUOASSA? TAI SINUN KYSYMYKSESSÄSI? Kun kerran sitä painotit niin kovasti.
Mutta ethän sinä vieläkään ymmärrä mikä meni pieleen, ethän? - ---
suurin piirtein että kirjoitti:
haluat kreikkalaista kanakastiketta, joskaan et ole varma onko se kreikkalaista, ja onko siinä kastiketta. Mutta ANANASTA siinä on. Ja kaiketi myös kanaa? Olisiko silloin ollut parempi kysyä ananaskanan ohjetta?
Etkä ole vieläkään suostunut kertomaan: MIKÄ ON SE KREIKAN TAI KREIKKALAISUUDEN OSUUS TAI ROOLI TUOSSA RUOASSA? TAI SINUN KYSYMYKSESSÄSI? Kun kerran sitä painotit niin kovasti.
Mutta ethän sinä vieläkään ymmärrä mikä meni pieleen, ethän?sinua pientä, ethän saa traumaa tästä asiasta, ethän? Jatkaa vaan näin pienestä vouhottamista.
No kohta tulee joulu ja juolupukki! - Nimim. Ananas
--- kirjoitti:
sinua pientä, ethän saa traumaa tästä asiasta, ethän? Jatkaa vaan näin pienestä vouhottamista.
No kohta tulee joulu ja juolupukki!Ymmärrän että sinua harmittaa, kun et tiedä mitä oikein olet puuhaamassa, mutta malta; elämä koulii. Olet vielä varmaan aika nuori.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462761Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15974Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm78889- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829