hormonitasojen mittaus

labraan ilman lähetettä

Minulla on mitattu alhainen kokonaistesto (aivan alarajalla) Myös prolaktiini oli hieman yli viitearvojen kolmessa eri mittauksessa. Lääkärin mielestä kaikki on hyvin.

Nyt noista mittauksista on kulunut yli vuosi ja haluaisin tietää mikä on noiden hormonien taso tänä päivänä. Voinko siis marssia yksityiseen labraan pyytämään haluamani kokeet, vai täytyykö yksityisellekkin olla lääkärin lähete? En halua vaivata kunnallista terveydenhuoltoa enempää tällä asialla.

4

1545

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zzzzzxxxx

tarvitaan, jos aiot saada Kelan korvauksia. Kuka sitten tulkitsee tulokset?
      taitavat olla aika kalliita kokeita.

• ...............

...yksityisellä puolella se itse lääkäriaika on todella kallis, vaikka kelakorvaukset saisikin. Pelkät labrakokeet ilman korvauksia tulisivat varmaan lopulta halvemmiksi. En sitten tiedä muuten, lääkärit yksityisellä puolella ovat tunnetusti aika rahanahneita... Ehkeivät he vain halua tarjota pelkkiä labrapalveluja(?).

Tulokset voi (ja kannattaakin) tulkita itse, minä teen niin joka kerta, enkä itse ole lääkäri. Lääkärit kiireisinä mokailevat ja sortuvat inhimillisiin erehdyksiin. Netistä löytyvät yhtyneiden laboratorioiden selkeät sivut, joilla on tarkasti ilmoitettu kaikkien kokeiden viitearvot sekä osviittaa mahdollisten poikkeavien arvojen tulkintaan. Oma apu paras apu!

Alkuperäinen kirjoitti, ettei enää haluaisi vaivata julkista puolta hormonitasojen mittauksilla. Niin ei tarvitse ajatella, veronmaksajina meillä on täysi oikeus mennä julkiselle puolelle saamaan selvitystä terveydellisiin vaivoihimme.

• lääkäriaikako
        ............... kirjoitti:

...yksityisellä puolella se itse lääkäriaika on todella kallis, vaikka kelakorvaukset saisikin. Pelkät labrakokeet ilman korvauksia tulisivat varmaan lopulta halvemmiksi. En sitten tiedä muuten, lääkärit yksityisellä puolella ovat tunnetusti aika rahanahneita... Ehkeivät he vain halua tarjota pelkkiä labrapalveluja(?).

Tulokset voi (ja kannattaakin) tulkita itse, minä teen niin joka kerta, enkä itse ole lääkäri. Lääkärit kiireisinä mokailevat ja sortuvat inhimillisiin erehdyksiin. Netistä löytyvät yhtyneiden laboratorioiden selkeät sivut, joilla on tarkasti ilmoitettu kaikkien kokeiden viitearvot sekä osviittaa mahdollisten poikkeavien arvojen tulkintaan. Oma apu paras apu!

Alkuperäinen kirjoitti, ettei enää haluaisi vaivata julkista puolta hormonitasojen mittauksilla. Niin ei tarvitse ajatella, veronmaksajina meillä on täysi oikeus mennä julkiselle puolelle saamaan selvitystä terveydellisiin vaivoihimme.

kallis? Erikoislääkärin palkkiosta jää omavastuuksi lääkäeistä riippuen 30-100 euroa.
        Ja aivan taatusti labrakokeet tulevat kalliimmiksi ILMAN sitä lähetettä!!!
        Ja kyllä sen lääkärin pitäisi se potilaskin tavata ennen labraläh.kirjoittamista, edes sen ensim. kerran.
        Itselläni on mm. kilpirauhasen vajaatoiminta, käytän yksityistä endokrinogia, hän toimittaa labraan (yksit.) lähetteen verikokeita varten, soittaa minulle kun ne ovat valmiit, emme me tapaa suinkaan joka kerta kun arvoja mittaillaan.

"Tulokset voi (ja kannattaakin) tulkita itse, minä teen niin joka kerta, enkä itse ole lääkäri. Lääkärit kiireisinä mokailevat ja sortuvat ....", tämä täytyy olla joku Tapaninpv-vitsi....

Ei asiakasta hoideta pelkkien labra-arvojen perusteella, vaan kokonaisuuden perusteella!

Vai oma apu paras apu....tapansa kullakin.

• vee-e
        ............... kirjoitti:

"Tulokset voi (ja kannattaakin) tulkita itse, minä teen niin joka kerta, enkä itse ole lääkäri. Lääkärit kiireisinä mokailevat ja sortuvat inhimillisiin erehdyksiin. Netistä löytyvät yhtyneiden laboratorioiden selkeät sivut, joilla on tarkasti ilmoitettu kaikkien kokeiden viitearvot sekä osviittaa mahdollisten poikkeavien arvojen tulkintaan. Oma apu paras apu! "

kaikkea sitä eteen tuleekin ! toki arvot voi ja saa tarkistella itsekin mutta johtopäätökset tekee vain ja ainoastaan lääkäri.
        näitä "eihän lääkäritkään kaikkea tiedä" tapauksia on järkyttävän paljon. ovat naisia ja potevat usein omasta mielestään kilpirauhasen vajaatoimintaa ja pieni annos thyroxin-lääkettä auttaa.

yleislääkärit ei yleensä suostu aloittamaan turhaa lääkitystä, koska se sotkee elimistön hormonitasapainoa ja kun vajaatoimintaa ei ole.

sitten mennäänki yksityiselle erikoislääkärille. joka ymmärtää, että turha ja haitallinen lääkitys on kuitenkin parempi tässä tilanteessa, kun sillä saadaan akka hiljaiseksi ja samalla nainen saa ihan oikean "sairauden" podettavakseen muuten tyhjään ja sietämättömän tylsään elämäänsä.

"sairaus" toimii lapsen korvikkeena ja sen hoitaminen antaa tyydytyksen hoivavietille.
        voi sitten vertailla muitten kotkottajien kanssa samaa "sairautta".

no päässä se vika joka tapauksessa on ettei tuo vian määritys paljoa heitä.

vähän rönsyilee mutta
        alkuperäiselle, jos lääkäri olisi nähnyt syytä tarkkailla noita arvojasi niin olisi kyllä ilmoittanut. siispä kysy asiasta seuraavan kerran käydessäsi lääkärillä.
        jos asia silti vaivaa pahasti niin soita yleiselle ja kysy sieltä asian hoidosta.
        kysellä voit tietysti yksityiseltäkin, ainakin selviää enempi kuin täältä.
        tsemppiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1516
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1345
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1006
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      18
      997
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      98
      811
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe