Puuro ei ole riittävä kouluruoka

Magdalanmaria

Puuro ei ole riittävä kouluruoka

Todellakin, olen monta kertaa huomannut miten esim. 8-16 kestävän koulupäivän aikana ateriaksi tarjottu puuro ei todellakaan riitä pitämään nälkää loitolla!

Puuroa pitäisi joko vetää sen 2,5 lautasellista ja näkkäriä makkaraa varmaan 4, ennen kuin se riittää tyydyttämään nälän koko päiväksi. Tai sitten pitää ottaa omaa evästä mukaan..

En tiedä onko teillä muilla näin, mutta minulle näin käy joka kerta :P Heti ruokalaan tullessa huomatessaan, että siellä on taas puuroa, alkaa ärsyttämään ja kiittää Luojaa jos päivä onkin lyhyt..

13

2169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frog

      Kyllä se ainakin mulle riitti. Oli viel lemppariruokaa. Harmittaa,kun nykysessä koulussa ei oo just ikinä puuroo ruoaks...

      • CocaColis

        Meidän koulun puuroon laitetaan aina ihan liikaa suolaa. Samoin kuin muihinkin ruokiin. Niitä ei oikee huvita syödä, keittäjät sais joskus itekin maistaa omaa ruokaansa. Muute safkat kyl maistuis, muttei sitä suolaa tynnyrillistä tarvis laittaa.


      • yäk!!!!!!!!
        CocaColis kirjoitti:

        Meidän koulun puuroon laitetaan aina ihan liikaa suolaa. Samoin kuin muihinkin ruokiin. Niitä ei oikee huvita syödä, keittäjät sais joskus itekin maistaa omaa ruokaansa. Muute safkat kyl maistuis, muttei sitä suolaa tynnyrillistä tarvis laittaa.

        Puuro ei ole kounas vaan aamupala mutta sitä se teettää kun on kunnalla niin vähän rahaa.
        Meijän koulussa on kerran viikossa puuroo


      • CocaColis
        yäk!!!!!!!! kirjoitti:

        Puuro ei ole kounas vaan aamupala mutta sitä se teettää kun on kunnalla niin vähän rahaa.
        Meijän koulussa on kerran viikossa puuroo

        Puurosta ei ees saa muuta ravintoainetta kuin kuitua. Kunnon ruuasta sais enemmän ravintoaineita.


    • Larude

      Joo...veteen keitetty puuro ei ainakaan pidä nälkää muutamaa tuntia kauempaa, toinen juttu sit riisipuuro tai se ihana ohrapuuro kiisselin kaa *ikävöi*

      Kouluissa muutenkin pitäis satsata myös jonkinlaiseen välipalamahdollisuuteen. Harva pärjää 8 tuntia lautasellisella kouluruokaa.

    • Kokki

      No, kouluaterian on tarkoitus kattaa 1/3 päivän energian tarpeesta. Sillä ei ole tarkoituskaan pärjätä seuraavaan aamuun tai viikonlopun yli. Seuraava ateriahan on päivällinen, lounaan jälkeen, joten sehän on opiskelijan itse hommattavissa...

    • UnforgivenII

      Ymmärrän todellakin jos tulee nälkä 16-tunnin koulupäivän aikana, jos ei saa kuin yhden aterian. Missä oppilaitoksessa sinä oikein olet, saanko udella? Ihmeen pitkät päivät nimittäin.

      Eikö koulussasi ole edes minkäänlaista välipalaa? Meidän koulussa on lukiolaisille järjestetty välipala, vaikka päivät eivät ole pisimmillään kuin seitsemän tuntia.

      • hahahhaahahahahhahaahhaa

        Et kai sä oo tosissas :'DDD
        Jos tosiaan luulet, että aloittajalla on 16-tuntisia koulupäiviä, niin voi herranjumala :'''DDDDDDD


      • UnforgivenII
        hahahhaahahahahhahaahhaa kirjoitti:

        Et kai sä oo tosissas :'DDD
        Jos tosiaan luulet, että aloittajalla on 16-tuntisia koulupäiviä, niin voi herranjumala :'''DDDDDDD

        Minähän uskon täysin kaikkeen mitä sanotaan.


    • Nekku

      Meidän koulun puuroon on laitettu kermaa, muuten tykkään puurosta, mutta kermaa...XP

    • rotissööri

      kyllä puuro on terveellistä kun sen makuun tottuu. Makkarat ovat roskaruokaa, mieluummin sitten sisäfilettä

      • sen

        tarvitse 8 tuntia pitää nälkää loitolla. Aamulla aamupala niin kyllä se puuro sit pitää nälän loitolla.


      • jos

        on tollasii päivii prkl. eihän se paska riitä kun just ja just 5 tunnin päivii!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      93
      6738
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2676
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      80
      1931
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1477
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe