kouluruuan hinta koulussasi? (gallup)

kaaa!

Olen nykyisin lukiossa toista vuotta, mutta peruskoulussa yhden aterian hinta oli 41 snt..

ja maku oli sen mukaista..

Entä sinun koulussasi?

8

2051

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksikäs

      taisi olla 1,60e. ylä-asteella meinaan.. en ihan tarkkaan kyl muista, mut päälle euron se oli ainakin. :)

    • Kouluruoka maksaa meilläpäin 2,5€ suurimmassa osassa opiskelijaravintoloita. Ruuasta ei ole mitään pahaa sanottavaa. :)

      • ------------------

        Niin, se tarkoittaa siis sitä, että opiskelijana maksat ruoastasi n. 2,5 E. Riippuu koulusta, voi olla tuon hinnan yli tai alle.

        Aloittaja ilmeisesti tarkoitti sitä, mitä ruoka maksaa raaka-aineiltaan ruoaksi laitettuna oppilasta kohti? Peruskouluissa ruoka on kai yhä maksutonta oppilaille.

        Itse en opiskelijana syö kouluruokaloissa, koska olen laskenut pääseväni halvemmalla omia ruokia syömällä.


    • maahinen88

      Peruskoulussa ja lukiossa kouluruoka on edelleen oppilaille ilmaista, mutta niistä tehdään vuosittain tarkat laskelmat jokaisessa koulussa. Kuntamme suurimmassa peruskoulussa, jossa ala- ja yläaste samassa, noin 800 oppilasta, ruokaan kulutetaan noin 70 senttiä per oppilas. Tämä siis sisältää kaiken raka-aineista ruuan valmistukseen ynnä muuhun. Tulos on koko maan keskiarvoa heikompi ja sen kyllä huomaa oppilaiden valittaessa pahaa ruokaa.

      Lukiossamme ruoka on erinomaista. Oppilaita on vain 170. Ruuan hinta on noin 1,20 euroa per oppilas ja tämä on hieman valtakunnallisen keskiarvon yläpuolella.

      Tuo 41 senttiä kuulostaa todella pieneltä, mutta en tiedä onko se ihan näihin arvoihin verrattavissa. Riippuu siitä, mitä ruuan hintaan on otettu huomioon. Mutta voihan se olla ihan vertailukelpoinenkin, mikä kertoo, että kunta yrittää karsia kuluja ainakin siitä kohtaa... ikävä kyllä.

    • jgjg

      Helia, 90 senttiä. En voi valittaa :)

      • _:-_

        meillä oli koko peruskoulun ajan ilmainen koulu ruoka. taitaa myös lukiolaiset saada ilmatteeksi ruokansa. nyt amiksessa aamupala vain maksaa 1euron ja ruoka on ilmaista kuin myös kahvi :)


      • Paatero Punkki
        _:-_ kirjoitti:

        meillä oli koko peruskoulun ajan ilmainen koulu ruoka. taitaa myös lukiolaiset saada ilmatteeksi ruokansa. nyt amiksessa aamupala vain maksaa 1euron ja ruoka on ilmaista kuin myös kahvi :)

        Mä oon ala-asteella ja meillä ruoka on ilmasta.


      • Lukionainen
        _:-_ kirjoitti:

        meillä oli koko peruskoulun ajan ilmainen koulu ruoka. taitaa myös lukiolaiset saada ilmatteeksi ruokansa. nyt amiksessa aamupala vain maksaa 1euron ja ruoka on ilmaista kuin myös kahvi :)

        Koko ala - ja ylä-asteen kouluruoka oli ilmaista, mutta nyt lukiossa aamupala: 1 e ja päiväruoka: 3,50 e. Ruoka on hyvää, mutta kyllä toi hinta aika kalliin puoleista on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5484
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      21
      2440
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      50
      1674
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1297
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe