porsaan sisäfilee

...

noniin...eli paras tapa valmistaa kokonainen valmiiksi marinoitu porsaan sisäfilee? ehdotuksia?

4

3620

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • file

uuniin ja paistomittari kiinni. uunin lämmöksi 120 c ja kun mittari näyttää sisälämmöksi fileelle 65-68 ota pois...

• Kivimies rules

Tuolla neuvolla saa aikaiseksi kuivan, kengänpohjaa muistuttavan koppuran.

Mieluummin näin. Ota filee pakkauksestaan ja anna tasaantua huoneenlämpöön tunnin verran. Laita paistinpannulle öljyä ja voita reilusti ja kuumenna. Ruskista filee kunnolla kaikilta puolin. Sen jälkeen uunipannulle ja uuniin. Päälle voi halutessa laittaa rosmariinia.

• Herkullistakin;)

Siis file paistopussiin, pohjalle noin desi vettä ja uuniin 180 astetta ja n. 1-1/2 tuntia koosta riippuen. Liha pysyy mehevänä paistopussissa ja toki nesteenä voi käyttää myös kermaakin, lisätä joukkoon vaikka sipulia ja seiniä, niin saa kastikkeenkin samalla. Itse kyllä tuo marinoitu liha maistuu parhaalle ihan tuossa vedessä hauduttamalla, joskus lisään joukkoon valkosipulinkynsiä, jotka kypsyvät pehmeiksi ja makoisiksi tuossa samalla.

Toinen paistopussiohjeeni on seuraavanlainen:

- 4-5 perunaa
      - 1 sipuli
      - 2 porkkanaa
      - 1 purkki kermaa
      - 1 porsaan sisäfilee(jos maustamaton, niin lisää itse maun mukaan pippuria, suolaa tai maustesekoitusta lihan päälle.)

Vihannekset paistopussiin alimmaiseksi, sekä kerma ja liha päälle. Uuni 180 astetta ja 1,5 tuntia riittänee. Helppoa ja hyvää. Tää on meidän perheen suosikkiruokaa.

• Nam !

Vaikka file on kokonainen, pilko se kuitenkin vähän pienemmäksi ja tee näin:
      Ota uuninkestävä pata ja lado alimmaiseksi purkillinen päärynänpuolikkaita purkista.
      Sit laitat ne filepalat marinointikastikkeen kanssa päärynöiden päälle.
      Paketillinen mustapekka juustoa fileiden päälle ja kuohukermaa niin paljon, että peittyvät kunnolla.
      Koko helahoito noin reiluksi tunniksi uuniin, etkä parempaa ole maistanut!
      Ja mitään muita mausteita siihen ei sitten viritellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      147
      2467
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      176
      1694
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1533
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      895
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      861
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      825
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      745
    Aihe