Tietääkö joku onko haitallista syödä säilöttyä ananasta (alumiinitölkeissä)? Olen koukussa ananakseen ja syön niitä noin 2 prk/pv.
Ananaspurkin alumiini
6
1361
Vastaukset
- pakataan alumiinitölkkiin ?
epäilen, että kysessä ei ole alumiiniset pakkaukset. Itse en muista nähneeni vuosiin alumiinisia tölkkejä, en edes ananastölkkejä.
Alumiini ja ananas ei ole hyvä yhdistelmä.
Itse ostan sekä pakattuja, mutta myös tuoreita ananaksia, ne maistuvat aivan eri kamalle. - jjjjjjjjjj
säilykkeissä on purkista irronnutta tinaa. Tinaa käytetään pohjan kiinnittämiseksi purkkiin. Harvakseltaan syötynä ei paha, mutta en suosittele joka päivä syömään.
- Tiiseli
>Tinaa käytetään pohjan kiinnittämiseksi purkkiin.
Mihin tämä käsityksesi perustuu?
Itse en ole enää tällä vuosikymmenellä nähnyt ainuttakaan ananaspurkkia, jonka pohjan kiinnittämisessä olisi käytetty tinaa. Tinaa ei liioin käytetä enää muissakaan säilyketölkeissä.
Onko sinulla viime vuosisadalta peräisin olevia säilykkeitä, vai mihin perustat käsityksesi tinatuista säilykepurkeista?
??? - on linkki
Tiiseli kirjoitti:
>Tinaa käytetään pohjan kiinnittämiseksi purkkiin.
Mihin tämä käsityksesi perustuu?
Itse en ole enää tällä vuosikymmenellä nähnyt ainuttakaan ananaspurkkia, jonka pohjan kiinnittämisessä olisi käytetty tinaa. Tinaa ei liioin käytetä enää muissakaan säilyketölkeissä.
Onko sinulla viime vuosisadalta peräisin olevia säilykkeitä, vai mihin perustat käsityksesi tinatuista säilykepurkeista?
???Katso sivu 13
http://www.palvelu.fi/evi/files/55_519_255.pdf
- tepi88
ihmiset suosittelee että säilykkeitä ei säilytetä pitkää avatussa purkissa, koska ilma reagoi purkin materiaalin kanssa ja aiheuttaa liukenemisia..
- skäribo
on poistettava säilykepurkista heti! Muutoin siitä voi sairastua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1212779- 872451
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai651890- 1761830
- 561817
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1581596Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461586- 1231403
Jokainen suomalainen on velvollinen puolustamaan Suomea
Kaikilla Suomen kansalaisilla on maanpuolustusvelvollisuus eli velvollisuus osallistua Suomen puolustamiseen. Miesten m3991337Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket281289