Lidl heikentää tarjontaansa

Taas kerran

Raivostuttavaa!!!
Taas on Lidl pudottanut pois tuotteen jota olen käyttänyt: jättikatkaravut. Edelliskerralla huomasin, että myös pakastettu Nasi Goreng on kadonnut. Ennen sitä lähelle kaksikymmentä eri usein ostamaani tuotetta on kadonnut, mm. saksalaiset maksamakkarat.
Lidlin valikoima alkaa kohta olla sama kuin Alepan, kun kaikki herkulliset ulkomaiset elintarvikkeet vuoron perään poistetaan, ja tilalle otetaan iljettäviä pahalle tai ei miltään maistuvia surkean kotimaisen elintarviketeollisuuden moskaa.
Sinä päivänä, kun Lidl lopettaa saksalaiset Frankfurtin-nakkinsa, lopetan minä Lidlissä asioimisen. Etsin hengenheimolaisia muistakin, jotka yhtyisivät boikottiini.

13

2528

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laajemmin katsellut

....on poistuneien tilalle tullut uusia. Eiköhän valikoima ole melkoisesti suurempi kuin Lidlin maahan tullessa.

Vähemmän kaupaksi menevät putoavat pois kaikkien ketjujen valikoimista - Lidlistä ehkä nopeammin. Näin se on aina ollut ja tulee jatkossakin olemaan.

"Sinä päivänä, kun Lidl lopettaa saksalaiset Frankfurtin-nakkinsa, lopetan minä Lidlissä asioimisen."

Vähästäpä sinun Lidl-asiointisi on kiinni. Mitkä ovat vastaavat kynnystuotteet K- ja S-kaupoissa? Ostatko tästä lähtien vain torilta vai etkö olekaan yhtä kriittinen kotimaisten ketjujen kohdalla?

"Etsin hengenheimolaisia muistakin, jotka yhtyisivät boikottiini."

Veikkaanpa, että siitä tulee varsin pieni kerho.

• Kenen syy?

Niin, ei ehkä kannatakaan olla vihainen Lidlille, joka vain noudattaa kysynnän ja tarjonnan lakia, vaan junteille suomalaisille, joiden kehittymätön ruokamaku johtaa siihen, etteivät ymmärrä ostaa muuta kuin Popsin kuorettomia "nakkeja"...

• tarkkasilmäisempi

Ainahan sitä tuotteiden valikoimista poistumista tapahtuu. Moni ei vaan sitä huomaa ennen kuin sattuu oma suosikkiruoka poistumaan.

Itseäni harmittaa, kun paikallinen Citymarket poisti 850 g peperonipurkit valikoimistaan - muista liikkeistä täällä sitä ei koskaan saanutkaan. Ehkä se löytyisi jostain pikatukusta, mutta kun ei ole asianmukaista tukkukorttia.

• Tepi.

Jaa, vieläkö sitä surkeaa valikoimaa voi entisestään supistaa. Voisivat lopettaa samantien kaikki myymälänsä, ettei enempää tappiota tekisi...

• markkinatyttö

Sitä myydään mitä ostetaan. Eli poistetut ruuat eivät ole olleet ostajien mieleen. Olen kyllä itse saanut lähikauppaani sellaisia tuotteita, joita ei koskaan ole ollutkaan. Olen pyytänyt kauppiasta tilaamaan ja jos kysyntää ollut, on tuotteesta tullut pysyvä.

Hyllytilasta on kova kilpailu eikä tavaroita kannata makuuttaa.

• Kivenraahaaja

Samanlaisia havaintoja itselläni on. Lidlin valikoima on viime kesä jälkeen muuttunut huonompaan suuntaan, kun hyllytilaa ovat vallanneet HK:t, Atriat, Felixit, Hartwallit ym. ja samalla on poistettu Lidlin omia merkkejä valikoimasta vaikka niissä on ollut kaikkein paras hinta-laatusuhde. Olemme jo omalta osaltamme ryhtyneet boikottiin ja Lidlissä ostoksia suoritetaan entistä selvästi harvemmin. Eihän sinne ajamisessa ole kauheasti järkeä, jos tarjonta alkaa olla sama kuin missä tahansa K- tai S-kaupassa.

Syy miksi nimenomaan Suomen Lidlissä alkaa olla niin huono valikoima on aika ilmeinen. Suomalaisten ruokailutottumukset ovat kovin alkeelliset eikä Lidlin eurooppalaistyylisiä ruokatarpeita osata käyttää. Siksi kuulee välillä kummallisiakin kommentteja. Yksi parhaita kuulemiani oli narina Lidlin saksanpähkinäjäätelön oudosta mausta ja tuotteen totaalisesta ala-arvoisuudesta. Se outo maku kun on vaahterasiirappia, mikä on ihan normaalia saksanpähkinä-vaahterasiirappijäätelössä. Jos ei koskaan ole vaahterasiirappia saanut maistaa, voihan se oudolle maistuakin. Muualla Euroopassa taas ajatellaan, että onpas se hieno jäätelö, maultaan ihan moninverroin kalliimman Mövenpickin vastaavan jäätelön kaltainen.

Lidlin maine halpakauppana houkuttelee sinne eniten niitä ostajia, joilla on vähiten ostovoimaa ja jotka ovat aina tottuneet halvimpiin ja tavallisimpiin ruoka-aineisiin ja jotka vierastavat kaikkea "ulkolaista". Ne jotka ovat tottuneet monipuolisempiin ja kansainvälisempiin ruokiin, ovat tähän saakka löytäneet Lidlistä useampia makutottumuksiinsa sopivia tuotteita, mutta tuskin enää kovin pitkään, jos nykymeno tuotevalikoiman kehityksessä jatkuu.

Suomalainen elintarviketeollisuus on myös totuttanut suomalaiset huonoista ja halvoista raaka-aineista valmistettuihin mauttomiin tuotteisiin, joiden ainoa myyntivaltti on joutsenlippu. Siksi ei vaikka Lidlin saksalaismakkarat kolahda suomalaiseen makuun, kun ne on tehty oikeasta lihasta, eikä sekaan ole sotkettu broilerin teurasjätettä, jauhoja ym. tyypillisen suomalaisen "makkaran" täyteaineita, joilla saa lihapitoisuuden pidettyä jopa alle puolessa. Iskulause "Hyvää Suomesta" on aika huvittava monessa tuotteessa, kun Keski-Euroopassa ei vastaavia raaka-aineita ihmisravinnoksi edes käytettäisi.

Onhan Suomessa tietysti hyvääkin ruokaa, mutta Lidlin valikoimiin tulleet uudet suomalaistuotteet, varsinkin juustot ja lihatuotteet, ovat selvä huononnus Lidlin aiempaan laatutasoon verrattuna.

• Jälleen kerran

Raivostuttavaa!!!

Taas ovat kaupunkimme K- ja S-kaupat pudottaneet pois tuotteen jota olen käyttänyt: Twiningin Prince of Wales -irtoteen (teentuntijat nimittävät sitä teelajien Burgundiksi). Edelliskerralla huomasin, että myös isossa purkissa oleva Maillen Dijon-sinappi on kadonnut. Ennen sitä lähelle kaksikymmentä eri usein ostamaani tuotetta on kadonnut.

K- ja S-kauppojen valikoimat alkavat kohta olla samat kuin Siwan, kun kaikki herkulliset laatutuotteet vuoron perään poistetaan, ja tilalle otetaan iljettäviä pahalle tai ei miltään maistuvia surkeille uusavuttomille tarkoitettua moskaa.

Sinä päivänä, kun K- tai S-kaupat lopettavat marinoimattoman lihan myynnin, lopetan minä niissä asioimisen. Etsin hengenheimolaisia muistakin, jotka yhtyisivät boikottiini.

• laaduntuntija

Niinpä! Todelliset laatutuotteet katoavat marketeista ja tilalle tulee trendipellein ja uusavuttomien muotituotteita.

Oikeaa kunnon (irto)teetä on jo vaikea löytää, kun kaupat ovat täynnä haisevia esanssilla pilattuja pussipakkauksia. Itse olen jo vuosia ostanut suuret määrät teetä etnisistä liikkeistä Helsingissä käydessäni - nyt pitänee liittää pistäytymiskohteisiin vielä joku varsinainen teekauppa.

• ja muillekin

Ihan tiedoksi sulle ja kaikille muillekin:

a) Tuote poistetaan valikoimasta, jos sillä ei ole tarpeeksi myyntiä&kysyntää

b) Jos esm. yhtä tiettyä tuotetta jatkuvasti kysellään (ja mitä ilmeisemmin monet olisivat tuotetta valmiita ostamaan, jos sitä hyllystä löytyisi), sitä mitä todennäköisemmin koitetaan hyllyyn saada, koska tavoitteenahan on tyytyväinen asiakas=rahaa kauppiaalle.

c) No, milläkäs me tavantallaajat voimme näihin asioihin vaikuttaa???

d) No emme tod. ainakaan täällä netissä asiasta valittamalla. Mars lähimpään lidliin vaan ja kerrot terveisesi suoraan henkilökunnalle. Ehkä ne makkarat sun muut vielä joskus sinne ilmestyy, JOS moni niiden perään huokailee.:)

• kuuroja

cyborgeja ovat liitelin orjat.

• rakentava ehdotus

soita toki Lidlin ilmaiseen asiakaspalvelunumeroon 080005435 ja kerro ongelmasi, niin eiköhän tule parannusta.

• Ei auta

Ei auta, olen soittanut. Sanoivat että jos ei tarpeeksi osteta niin eivät pidä tuotetta enää. Ei sellainen ketju kuin Lidl ala yhden asiakkaan takia mitään tehdä, kun pitää kaikissa maan myymälöissä olla sama valikoima.
        Syypää on juntti suomalainen asiakaskunta, joka ei kehittymättömyyttään ja huonoine makutottumuuksineen ymmärrä mikä on hyvää, vaan haluaa Popsin kuorettomia "nakkeja" ja HK:n maksamakkaraa.
        Olenkin harkinnut täältä pois muuttoa. Jo Tallinna tai Tukholma riittäisi.

• menoa
        Ei auta kirjoitti:

Ei auta, olen soittanut. Sanoivat että jos ei tarpeeksi osteta niin eivät pidä tuotetta enää. Ei sellainen ketju kuin Lidl ala yhden asiakkaan takia mitään tehdä, kun pitää kaikissa maan myymälöissä olla sama valikoima.
        Syypää on juntti suomalainen asiakaskunta, joka ei kehittymättömyyttään ja huonoine makutottumuuksineen ymmärrä mikä on hyvää, vaan haluaa Popsin kuorettomia "nakkeja" ja HK:n maksamakkaraa.
        Olenkin harkinnut täältä pois muuttoa. Jo Tallinna tai Tukholma riittäisi.

!!!!!!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3673
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2509
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2382
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2117
    5. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1599
    6. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      15
      1522
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      131
      1365
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      283
      1351
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1305
    Aihe