Allergisen laihdutus.

BellaBambina12

Onko täällä ketään muuta allergista laihduttajaa? Itselläni allergioina KAIKKI hedelmät ja vihannekset käyvät vain keitettyinä,paitsi kotimainen salaatti ja kurkku.Tomaattia en saa syödä kuin ruoassa,lisäksi allergiana kala,pavut ja herneet,kiivi,banaani...:(
Tuntuu,että laihduttaminen on mahodotonta jos ei hedelmillä ja vihanneksilla täytä ruokavaliotaan.Jos jollain kokemuksia,haluaisin kuulla =)

8

793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menhir

      on laihduttaa rasvalla ja proteiineilla. Täysjyväviljaa näemmä voit syödä, joten siitä saat osan kuiduntarpeesta.
      Jos siis haluaa rasvalla laihduttaa niin silloin ei saisi syödä ollenkaan huonoja hiilihydraatteja. Eli ei sokeria, perunaa, maissia, valkoista riisiä ja jauhoa.

    • Pahasti allerginen

      Tiedän, mitä on elämä, kun pitäisi syödä kasviksia eikä voi.
      Olen nyt vuoden verran syönyt niitä ainoita mitä voi _joka ikinen päivä_ lounaaksi. Eli virheätä salaattia, kurkkua ja punasipulia herkkusienten kera. Välillä mukaan fetaa, välillä tonnikalaa, välillä lohta.

      Minä en voi syödä leipää, kun tulee paha olo, enkä mysliä enkä puuroa, samasta syystä. Ei ole keliakiaa, mutta ilmeisesti jonkinlainen vilja-allergia ainakin ihoreaktioista ja vatsan reaktiosta päätellen.

      Hedelmistä voin syödä luomu-banaania ja kookosta sekä avocadoa.

      Syön paljon vitamiinipillereitä....

      Olen nyt tällä "huikea terveellisellä" ravitsemuksella saanut painoa pois 10 kiloa vuodessa. Viikonloppuisin syön silti lihaa, paistan pihvin tai jauhelihaa.

      • minä 06

        itse olen allerginen lähes kaikelle samoille kuin aloittajakin.elikkä mikään hedelmä ei käy mikään vihannes ei käy paitsi kurkku,jäävuorisalaatti ja lehtisalaatti.muut mausteet ei käy kuin sokeri,suola ja pippuri.mantelille ja pähkinöille olen allerginen hengen vaarallisesti joten en voi syödä niitä yhtään tai henki menee ahtaalle:( sitte olen allerginen melkein kaikille kasveille ja tietysti siite pölylle joten luontais tuotteen ei tahdo minulle käydä.
        tiedän siis todella miltä tuntuu olla tosi allerginen ja olen aloittanu nyt laihdutuksen! :) kävin ravitsemus terapeutin tykönä juttelemassa ja hän antoi minulle hyviä vinkkejä :) suosittelen tätä myös kaikille yhtä allergisille.myös tavallisella ruokailu rytmillä on hyvin paljon merkitystä ja toivon todella että vinkit auttaisivat myös minua joka olen koko elämäni kärsinyt pahoista allergioista.minusta tuntui myös laihdutus onnettomalta ennen kuin pääsin ravitsemus terapeutin juttusille :)


      • ei kasviksia
        minä 06 kirjoitti:

        itse olen allerginen lähes kaikelle samoille kuin aloittajakin.elikkä mikään hedelmä ei käy mikään vihannes ei käy paitsi kurkku,jäävuorisalaatti ja lehtisalaatti.muut mausteet ei käy kuin sokeri,suola ja pippuri.mantelille ja pähkinöille olen allerginen hengen vaarallisesti joten en voi syödä niitä yhtään tai henki menee ahtaalle:( sitte olen allerginen melkein kaikille kasveille ja tietysti siite pölylle joten luontais tuotteen ei tahdo minulle käydä.
        tiedän siis todella miltä tuntuu olla tosi allerginen ja olen aloittanu nyt laihdutuksen! :) kävin ravitsemus terapeutin tykönä juttelemassa ja hän antoi minulle hyviä vinkkejä :) suosittelen tätä myös kaikille yhtä allergisille.myös tavallisella ruokailu rytmillä on hyvin paljon merkitystä ja toivon todella että vinkit auttaisivat myös minua joka olen koko elämäni kärsinyt pahoista allergioista.minusta tuntui myös laihdutus onnettomalta ennen kuin pääsin ravitsemus terapeutin juttusille :)

        Itsekin olen erittäin allerginen. Edelliseen kirjoittajaan verrattuna kuitenkin minulla oli huonompi onni: kävin ravitsemusterapeutilla joka vain toisteli "kyllä pitää syödä kasviksia ja hedelmiäkin, kaikista pyramidin osista..." ja minä vastasin "muttakun en voi".... :-/

        Itsellä allergioina mm kaikki kasvikset, kaikki tuoreet hedelmät, kotimaiset viljat, soija, mausteita ym ym...

        Olen onnistunut laihtumaan syömällä pääosin riisikakkuja & luumumarmelaadia, tattaripuuroa ja vauvanhedelmäsoseita, keitetyä perunaa/riisiä ja kastikkeeksi vähärasvaista tuore(sulate)juustoa... Ja päälle monivitamiinitabletit. Tylsää kuin mikä... Kiva kuitenkin kuulla etten ole ainoa moniallergikko


      • myös...
        ei kasviksia kirjoitti:

        Itsekin olen erittäin allerginen. Edelliseen kirjoittajaan verrattuna kuitenkin minulla oli huonompi onni: kävin ravitsemusterapeutilla joka vain toisteli "kyllä pitää syödä kasviksia ja hedelmiäkin, kaikista pyramidin osista..." ja minä vastasin "muttakun en voi".... :-/

        Itsellä allergioina mm kaikki kasvikset, kaikki tuoreet hedelmät, kotimaiset viljat, soija, mausteita ym ym...

        Olen onnistunut laihtumaan syömällä pääosin riisikakkuja & luumumarmelaadia, tattaripuuroa ja vauvanhedelmäsoseita, keitetyä perunaa/riisiä ja kastikkeeksi vähärasvaista tuore(sulate)juustoa... Ja päälle monivitamiinitabletit. Tylsää kuin mikä... Kiva kuitenkin kuulla etten ole ainoa moniallergikko

        kaikelle terveelliselle olen minäkin allerginen..olen saanut 10 kg pois vaan yksinkertaisesti syomällä normaaleja aterioita mutta vähemmän kuin ennen.minulla on niin vähän ruoka-aineita mitä pystyn syömään ettei niitä edes pystyisi karsimaan.toimii minulla


    • kimmi

      täällä on yksi joka on allerginen tomaatille,porkkanalle,joillekki mausteille,omenalle,manteleille,pähkinöille...ja lista jatkuu..hyvin ärsyttävää on, että "dieetti"ruuissa on mitä esim. minä en voi syödä!ja jopa niitä mitä voisin syödä niin kyllästyn helposti ja lopuista en vaan tykkää! lihaa,kanaa,riisiä ja perunaa saa syödä mut laihduttajana pitäs syödä salaattia ja hedelmiä. murr..

    • Moniallerginen sinnikäs oinas

      Täältä pesee.
      Alkoi olla jo melkoisen turhauttavaa, kun ei saanut syödä mitään terveellistä ja paisuin kuin pullataikina. Lopulta painoin 93 kiloa, ja pituutta ei ole kuin 160, joten se oli liikaa.

      Tein listan niistä terveellisistä asioista, joita voin syödä.

      Ensin vedin Nutrilett-kuurin, 2 viikkoa. Söin toki tonnikalaa kaveriksi, mutten muuta.
      Sitten siirryin syömään niitä kasviksia, jotka ovat sallittuja: kurkku, lehtisalaatti ja pari muuta salaattilajiketta, sipuli ja kaali. Ikävä puoli tässä on se, että minulla oli koko vuoden jatkuvasti kamalat ilmavaivat päivittäisestä sipulinsyönnistä johtuen.

      Jätin kokonaan pois riisin, perunan ja pastan.
      Viikonloppuisin saatoin paistaa sisäfilepihvin, hauduttaa broileria tai tehdä lohta.

      Ensin söin aina salaatin fetan kanssa, mutta kolesteroliarvoni alkoivat nousta kovan rasvan takia (vaikka paino oli laskenut 10 kg) joten jätin sitten fetankin ja siirryin raejuustoon ja sitruunamehuun. (olen sitruunalle allerginen, joten sen mukanaan tuomat rakkulat ovat hyvä ruokahalun hillitsijä, tosin en kestä päivttäistä käyttöä kuitenkaan).

      Nyt olen saanut painon 70:een kiloon. Enää 10 kg matkaa tavoitepainoon.

      Ruokavalioni koostuu pääasiassa noista rajatuista kasviksista, sokerittomista mehuista, erilaisista proteiinipatukoista, lihasta, kalasta ja kanasta. Vaihtelen tonnikalan ja eri kalalajien välillä. Syön myös herkkusieniä mahdollisimman paljon.

      Kävin myös ravintoterapeutin juttusilla, ja kohdalle sattui ihana tapaus. Pidin ruokapäiväkirjaa. Hän ensin protestoi välipalaani nutrilett-patukkaa, mutta kun hän näki mihin kohtaan päivässä se sijoittui, sain luvan käyttää sitä "omenan tai muun hedelmän korvikkeena", koska useimmat ihmiset syövät vastaavassa tilanteessa pari hedelmää ja niitä en voi luomubanskuja lukuunottamatta syödä.

      Kalaöljykapselit, helokki ja vitamiinit ovat olleet tosi tärkeä juttu. Samoin rasvaton rahka ja rasvaton, makeuttamaton jogurtti.

      Alan pikkuhiljaa tottua uuteen elämääni. Painoon on helppo tottua, koska olen ennen lihomistani ollut aina ihan normaalipainoinen. Vasta allergioiden myötä aloin lihoa kun olin ihan pallo hukassa ruokavalioni kanssa.

      Käytän netissä olevaa kalorilaskuria viitekehyksenä. Ja lähinnä siksi, että se on minulle luontevin tapa pitää ruokapäiväkirjaa helposti.


      Sosiaaliset tilanteet ovat kurjia, koska yleensä en löydä pöydästä mitään, mitä voin syödä: leivästä sallittu on ainoastaan ruisihme, ja sitäkin vain kaksi palaa päivässä kasvirasvalevitteellä. Juustoja ei saa syödä ollenkaan, ja ainoastaan kevytkalkkunaleikkeleitä ja rasvattomia leikkeleitä. En ole vielä nähnyt pöytää, jossa olisi minulle sopivaa syötävää.

      Olen päättänyt olla menemättä kovin moniin illanistujaisiin ennenkuin saan painoni "normaaliksi". Sen jälkeen voi joskus varmaan sortuakin, kunhan pitää huolen, ettei jää tavaksi:-)

    • Anonyymi

      Itsekki olen allergiggo ja varsinkin pähkinät ja suurinosa hedelmitä aiheuttavat allergiaa, joten olen miettinyt ihan samaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe