Emäntäkoulu myynnissä järven rannalla

Halvalla männöö

Olen kuullut, että Kotajärven 6 kilsaa keskustasta rannalla hienolla paikalla olisi yli 2000 m2 käsittävä koulurakennus myynnissä pilahintaan. Kylmilleen pantu komea kivirakennus ja hinta kuulema vain 20 000 ekeä!! Siinä olisi jollekin firmalle halpaa kylmää varastotilaa.
Jos oli mania niin ostaisin pois.

23

6443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuusamoon päin

      Vasemmmalla keltaiseksi maalattu rakennus?

      • vieressä

        rivitaloa. Herra Huun talo on Joutsijärvellä Kuusamoon päin vasemmalla puolella keltainen talo.


      • Sebring
        vieressä kirjoitti:

        rivitaloa. Herra Huun talo on Joutsijärvellä Kuusamoon päin vasemmalla puolella keltainen talo.

        talosta varmaa saisi oman viestiketjun aikaiseksi.
        Itse en ole kuin muutaman kerran ohi mennyt silloin kun K.järvellä vielä asuin.
        Mites se tarina menikään..??


      • Mitä mitä
        Sebring kirjoitti:

        talosta varmaa saisi oman viestiketjun aikaiseksi.
        Itse en ole kuin muutaman kerran ohi mennyt silloin kun K.järvellä vielä asuin.
        Mites se tarina menikään..??

        Hä?


      • Nummisen
        Mitä mitä kirjoitti:

        Hä?

        roolihahmo, televisiossa näytetty lasten ohjelma herra huu.


      • iikoo
        Sebring kirjoitti:

        talosta varmaa saisi oman viestiketjun aikaiseksi.
        Itse en ole kuin muutaman kerran ohi mennyt silloin kun K.järvellä vielä asuin.
        Mites se tarina menikään..??

        Eikös herrahuun talo ollut Joutsijärven kunnalliskoti. Filmi tehtiin joskus 1974 kantturoilla ja mukana oli oikea joulupukki Veikko Miettinen, jonka kuva oli ravintola Naapukassa nykyisen Hotelli Kemijärven paikalla. Korjatkaa, jos olen väärässä.


      • kuvattiin
        iikoo kirjoitti:

        Eikös herrahuun talo ollut Joutsijärven kunnalliskoti. Filmi tehtiin joskus 1974 kantturoilla ja mukana oli oikea joulupukki Veikko Miettinen, jonka kuva oli ravintola Naapukassa nykyisen Hotelli Kemijärven paikalla. Korjatkaa, jos olen väärässä.

        silloin joskus 70-luvulla, ennemmin alku- kuin loppuolella. ei muista tarkemmin, ko sitä oli vielä niin huntalo.


      • Anonyymi
        Sebring kirjoitti:

        talosta varmaa saisi oman viestiketjun aikaiseksi.
        Itse en ole kuin muutaman kerran ohi mennyt silloin kun K.järvellä vielä asuin.
        Mites se tarina menikään..??

        Se Joutsijärven entinen vaivaistalo on se Herra Huun talo. Miksi Herra Huu elokuvaa ei ole esitetty?


    • Kultasormi

      nykyinen omistaja taitaa olla ns. sutki.

      • Kotajärven kalastaja

        Kovastipa on hinta noussut sitten edellisen myynnin.
        Sillon hintana oli 1 euro, kyllä, 1 vaivainen euro.
        Hintaan kylläkin kuului ainakin silloin sitoumus pitää lämpö päällä koulurakennuksessa sekä viereisissä rivitaloissa.


      • Lähellä asuva
        Kotajärven kalastaja kirjoitti:

        Kovastipa on hinta noussut sitten edellisen myynnin.
        Sillon hintana oli 1 euro, kyllä, 1 vaivainen euro.
        Hintaan kylläkin kuului ainakin silloin sitoumus pitää lämpö päällä koulurakennuksessa sekä viereisissä rivitaloissa.

        Koulu ei ole koskaan ollut myynnissä eurolla, joten puhelet aivan pehmoisia. Ei ostajaa ei tienkään voi sitoa muiden rakennusten lämmityksiin ja niissähän on oma lämmityskeskus ja koululla oma.

        Koulu on ollut tyhjillään toistakymmentä vuotta. Tarjosin siitä itsekin 5- vuotta valtion yhtiölle Kapiteelille 15 000 euroa, muttei sillä myyty erikseen muista rakennuksista.

        Hieno kivirakennus se kuitekin todella hienolla paikalla , katot olivat silloin hyvässä kunnossa. Kemijärven kaupungin päättäjät ovat tyhmiä, ellei kaupunki osta sitä pois ja kehitä sinne todella halpaa tilaa pikkuyrityksille, joko vuokraamalla, taikka myymällä. Onhan sillä toistakymmentä asuntoakin. Itsellä on jo ikää nyt liikaa, muuten ostaisin pois.


      • Utelias.

        Voiko yhtiökin olla sutki? Kaikki rakennukset omistaa kiinteistöyhtiö ja osakkaat hallitsevat itse asuntojaan omistamillaan osakkeilla.


      • Kultasormi
        Utelias. kirjoitti:

        Voiko yhtiökin olla sutki? Kaikki rakennukset omistaa kiinteistöyhtiö ja osakkaat hallitsevat itse asuntojaan omistamillaan osakkeilla.

        sieltä emäntäkoululta on kummia kuulunut. Lämpölaitos sekoilu ja muuan talonmies pariskunta,jolla meni omat ja taloyhtiön rahat sekaisin.

        Pariskunta häipyi sitten maan alle niin äkkiä, että huonekalutkin kuulemma jäi Kemijärvelle.


      • Utelias.
        Kultasormi kirjoitti:

        sieltä emäntäkoululta on kummia kuulunut. Lämpölaitos sekoilu ja muuan talonmies pariskunta,jolla meni omat ja taloyhtiön rahat sekaisin.

        Pariskunta häipyi sitten maan alle niin äkkiä, että huonekalutkin kuulemma jäi Kemijärvelle.

        Kuulehan paskasormi! Sinut juttusi ovat täyttä tuubaa. Eihän siellä ole koskaan edes talkkari ole ollutkaan! Mites kuvittelet talkkarin pääsevän yhtiön tilille? Jos sinne rakennettiin uusi lämpökeskus, niin oliko sekin sekoilua?
        Taidat olla kateellinen niille itseäsi fiksumille, jotka ostivat asuntoja Kemijärven hienommalta paikalta kahden järven välissä. Taloyhtiöllä on hehtaaritolkulla maata Kotajärven rannalla ja oma saarikin. Kyllä siellä kelpaa asustella, muttei kovin köyhien.


      • Kultasormi
        Utelias. kirjoitti:

        Kuulehan paskasormi! Sinut juttusi ovat täyttä tuubaa. Eihän siellä ole koskaan edes talkkari ole ollutkaan! Mites kuvittelet talkkarin pääsevän yhtiön tilille? Jos sinne rakennettiin uusi lämpökeskus, niin oliko sekin sekoilua?
        Taidat olla kateellinen niille itseäsi fiksumille, jotka ostivat asuntoja Kemijärven hienommalta paikalta kahden järven välissä. Taloyhtiöllä on hehtaaritolkulla maata Kotajärven rannalla ja oma saarikin. Kyllä siellä kelpaa asustella, muttei kovin köyhien.

        kuulostaa ihan siltä Hämeenlinnalaiselta autojobbarilta, joka on pääjehu koko kolhoosissa, ja joka on Suomi 24 palstoille suoltanut vuositolkulla paskaa.

        Käytät vain eri nikkiä nyt.


      • Utelias
        Kultasormi kirjoitti:

        kuulostaa ihan siltä Hämeenlinnalaiselta autojobbarilta, joka on pääjehu koko kolhoosissa, ja joka on Suomi 24 palstoille suoltanut vuositolkulla paskaa.

        Käytät vain eri nikkiä nyt.

        Oletko varmasti ottanut lääkärisi määräämät lääkkeet? Asun kyllä ihan Kemijärvellä, enkä jobbaa mitään. Mitäköhän paskaa tämä harhojesi kohde on sinulle suoltanut? Onko kolhooseitakin Suomessa? Minä kun luulin, että niitä oli aivan muualla.
        Oletko niistä ihan varma, vai oletko taas harhojesi vallassa? Millä perusteella kuvittelet olevasi kultasormi, kun juttusi ovat täyttä paskaa, aivan kuin koko mieskin?


      • Kultasormi
        Utelias kirjoitti:

        Oletko varmasti ottanut lääkärisi määräämät lääkkeet? Asun kyllä ihan Kemijärvellä, enkä jobbaa mitään. Mitäköhän paskaa tämä harhojesi kohde on sinulle suoltanut? Onko kolhooseitakin Suomessa? Minä kun luulin, että niitä oli aivan muualla.
        Oletko niistä ihan varma, vai oletko taas harhojesi vallassa? Millä perusteella kuvittelet olevasi kultasormi, kun juttusi ovat täyttä paskaa, aivan kuin koko mieskin?

        älä vaahtoa kuin rautamikko.


      • Utelias
        Kultasormi kirjoitti:

        älä vaahtoa kuin rautamikko.

        Ota nyt se sormi pois perseestäsi, sillä haju on paha.
        Rautamikko? Mitä sä oikein hourit paskasormi? Olen kyllä rautaa, mutten mikään Mikko.


      • Naapukka
        Utelias kirjoitti:

        Ota nyt se sormi pois perseestäsi, sillä haju on paha.
        Rautamikko? Mitä sä oikein hourit paskasormi? Olen kyllä rautaa, mutten mikään Mikko.

        puhuu asiaa.. Tiedän, kun tiedänkin.


    • järkipäässä

      ihan pilahintaan ! No 20 000 on kyllä todella pilahinta.

      Lisäksi pihapiirissä on ränsistyneet ja vaivoin pystyssä pysyvät vanha navetta ja sikala.

    • Kotajärvi

      että joku etelän mies tuli tekemään pöndelle pisnestä ja osti täältä emäntäkoulun mielestään halvalla, tarkoituksenaan tietenkin myydä eteepäin voitolla, kuten tehtiin parille kokonaiselle kerrostalolle paikkakunnalla.

      Kävi kuulemma kuitenkin niin, että etelän mies löi pöndellä kourat kyynerpäitä myöten paskaan ja emäntäkoulu jäi käsiin. Ei paikalliset, kaupunki, yritykset tietenkään mene ostamaan emäntäkoulua, jota kapiteelikin yritti saada vuosia kaupaksi.

      • Asioista tietävä eukko rann...

        Kyllä se etelänmies osti koko koulukiinteistön myös ja myös 14 asuntoa, maa-alueet rantoineen, saaren, ulkorakennukset ja koulu tuli varmaankin kaupan päälle ja senkin on jo myyty.

        Uusi omistaja sitä kauppaa, ei ko. etelänmies.
        Etelänmies teki hulppean tilin, kun Kemijärvellä ei älliä löytynyt Lapin kansassa oli hintakin. Hinta oli sikahalpa, eli 30 000 euroa koko hoidosta!!!

        Yksi rivariasunto kun oli myyty, niin loput rivariasunnot olivat ilmaisia ja alueen 8. asunnon kerrostalo ym. ym.

        Alueella on noin 1500m2 pelkkiä asuntoja, joita asukkaat itse kunnostivat mieleisekseen.
        Se minun pitää sanoa, että sopivasti etelänmies niitä myikin eteenpäinkin eli ostajien mukaan 300 euroa m2. Siitähän ei tule kuin 450 000 euroa yhteensä. Ei siis ahne mies lainkaan. Asukkaatkin ovat tyytyväisiä yhdellä Kemijärven kauniimmalla paikalla. Hintakin on jo tuplaantunut, eikä kukaan halua edes myydä.

        Oliko Kemijärven kaupunki siis tyhmä, vai etelänmies, vai oliko sinä tyhmä? Ei ihme, että kaupunki on köyhä, kun sielläkään ei älytty tätäkään kiinteistöä ostaa. Jokos herkisit kateelliseksi, vai eikös löytynyt papua?


    • Anonyymi

      Sakujen päämajana ollut kuulemma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe