Terve punaniskat!
Ihan aluksi todettakoon, että yhtä hyvin otsikkona olisi voinut olla esim. pielavetisyys, iisalmelaisuus tai pyhäsalmelaisuus. Paitsi että toki Kiuruvesi on noista mainituista paikoista ylivoimaisesti parhain, tai oli ainakin vielä silloin, kun minä siellä asuin...
Täällä mitä vähän olen juttuja lueskellut, niin on ollut merkille pantavaa, että jotkut suhtautuvat hieman liian mustavalkoisesti näihin kotipaikkakuntajuttuihin. Ei se kuulkaas lapset ole niin kuoleman vakavaa missä asuu, kunhan ei nyt sentään Helsingissä asu, heh-heh...
Kiuruvedestä puhumisen yhteydessä aina morkataan kepulaisuutta ja se on toki täysin ymmärrettävää. Tosin ei sillä välttämättä ole suurtakaan väliä mikä puolue on kullakin paikkakunnalla vallan kahvassa, sillä olipa puolue mikä hyvänsä, niin ainahan silloin tulee lieveilmiöitä, jotka tietenkin ärsyttää. Siksipä neuvonkin suhtautumaan hallitulla tyyneydellä paikkakuntien poliittiseen elämään - se on mitä on, ja ennen kaikkea kuitenkin välttämätön paha. Sitä paitsi kansalaiset ansaitsevat sellaisen johdon kuin ansaitsevat...
Aikoinaan muutin Kiuruvedeltä opiskelun ja työn perässä pois, eikä ole koskaan kaduttanut pätkääkään, eikä Kiuruvesi kieltämättä tänä päivänä niin kovin ihmeelliseltä paikkakunnalta näytä. Mutta, onko sen nyt sitten näytettäväkään? En kuitenkaan mistään hinnasta muuttaisi enää takaisin sinne. Silti, missä asunkin, niin en koskaan epäröi sanoa olevani kotoisin Kiuruvedeltä, ja on kai pakko myöntää, että identiteettini tulee aina kumpuamaan sieltä. Kun puhe eri tilanteissa maailman turuilla on kääntynyt siihen mistä kukin on kotoisin, niin aina on tullut kerrottua ylpeydellä ja rinta rottingilla olevansa syntyjään kiuruvetinen, silloinkin, kun on tiennyt saavansa kuulla juttuja savolaisuudesta ja puukoista jne...
Jos tämä upean intellektuelli sekä vuolas kirjoitukseni sai Teidän savolaisten emäntien rinnassa läikähtämään lämpimästi, niin voitaisiin yrittää järjestää ensi kesäksi suloinen pikku tapaaminen sinne teidän paikalliselle tanssilavallenne. Ilta varmaan menisi rattoisasti suuren intohimoni tangon pyörteissä ja elämän suurista ihmeellisyksistä porukalla keskustellessa. Sopiva ajankohta voisi olla sitten, kun olette heittäneet ne toiset välihousut jaloistanne ilmojen lämmittyä, eli siis tuossa heinäkuun alkupuolella.
Kiuruvetisyydestä
4
1119
Vastaukset
- voi voi
Ajattelin, että kerrankin saa lukea asiallista kirjoitusta, mutta ei, Eikö teillä miehet ole muuta aivoissa ajateltava, kuin mitä on housujen alla.
- läikähti
Hip-hei sanantaitaja, ja pusi... ;)
Tule vain kesällä tänne meitin tanssilavalle. Saattaapi jäädä ne porukalla keskustelut ja tanssit muiden emäntien kanssa vähiin ainakin jos se minusta riippuu. Saattaa sut kyllä aika moni tuleva perijätär viedä katsomaan(tai ainakin yrittää)hoteisiinsa jääviä tiluksia jotka ovat vielä isäntämiestä vailla, hih. Ainakin jos oikeesti oot tuollainen kuin annat kirjoituksellasi ymmärtää uuuoooh! Toivottavasti paikalliset maajussit eivät vaan sua rusikoi mustasukkaisuuksissaan kun eivät meinaan osaa itse puhua muusta kuin otran kasvamisesta ja sen sellaisesta.
terveisin
Lämmin läikähdys - Punaniskanen
Tämä tälläkin palstalla aina sillointällöin esiin pulpahteleva kotipaikkakritiikkihän purskahtelee etupäässä sellaisten henkilöiden suista, jotka eivät (vielä) ole hankkineet asuin- ja elämänkokemusta muualta, ja kuvittelevat että muualla on aina paremmin ja ruoho vihreämpää.
Tuolle kepulaisuudelle ei kait voi mitään, koska kuitenkin niin suuri osa pitäjämme asukkaista edustaa ammatinvalintansa puolesta kyseistä poliittista suuntausta, ja (palkka)työtä tekevä kansanosa on koko ajan vähenemään päin. Siihen, olemmeko tällä hetkellä valtaapitävän johtomme ansainneet, en sano mitään..
On hyvä, jos ihmisellä on intoa, halua ja mahdollisuuksia kokeilla siipiään ja elää elämää myös muualla "mualimalla", sillä lailla saa vuosien mittaan sitä kontrastia vertailla synnyinseutuaan ja sen hyviä ja huonoja puolia ulkomaailmaan.
Epäilemättä intellektuelli kirjoituksesi sai ainakin muutaman kiuruvetisten naisimmeisen läikähtelemään ja välihousujensa kuminauhoja jo löysäilemään, joten tuota tanssilavaideaa kannattaa tulla testaamaan. Ovathan myös savolaiset naiset ulukomuan elävien perrään, ja etköhän sinä jo sellaisesta käy. Oman pitäjän miesväkihän arvoisia neitejämme ei sen suuremmin värähdytäkään (40v vankalla kokemuksella todettua..) Tuo asia, kepulaisuus on kaikkien pienten kuntien syöpä ja se johtuu siitä, että päästäkseen vallan kahvaan, täytyy vasemmistolaistenkin ottaa vihreä passi. Oikean värisellä jäsenkirjalla pääsee pitkälle riippumatta aatemaailmasta..
Kiuruvedellä tosin on oikein hyvä ja älykäs oppositio, jonka aikana Kiuruvesi on peräti kehittynyt. Oppositio voisi ottaa vaalisloganiksi seuraavan: "Joukossa tyhmyys tiivistyy."
Varsinkin tuohon viimeiseen kappaleeseen toteaisin, että jos olisin nainen tai homo, voisin oitis paikalla rakastua tuohon ÄlynJättiläiseen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664500
- 1053505
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373208Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262628- 472523
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52139- 222014
- 1971913
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3951552Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91418