Katkarapukimara

AB.

Tervehdys!
Citymarketeissa on irtomyynnissä katkarapukimaraa, hyvää, mutta kallista. Nyt kysyisin, että tietäisikö joku ohjetta jolla katkarapukimaraa voisi tehdä itse?

8

23383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cocktail

Ei ole yhtä ja ainutta reseptiä "katkarapukimarasta", vaan kyse on Citymarketin eineskeittiön omasta sovellutuksesta. Sana "kimara" on yritelmä suomentaa sana "cocktail", se lanseerattiin joskus ehkä 1940-50-luvuilla (?) muttei oikein lyönyt itsensä läpi. "Katkarapucocktail" onkin yleisempi nimi myös tässä.
      Vaan ei siltikään ole olemassa yhtä ja ainoaa katkarapucocktailreseptiä, siispä sinun kannattaa kysyä Cittarin tiskimyyjältä että "mitä kaikkea tässä katkarapukimarassa on?" Arvaan että vähintäänkin majoneesia, ehkä tilliä, sitruunamehua, paprikajauhetta tai cayenne-pippuria ja tietty katkarapuja. Mutta kysy Cittarista, niin kertovat kyllä, joskaan eivät vättämättä ihan tarkkaa reseptiä anna. Mutta pääainesosat heidän on pakko kertoa - samat mitkä olisivat purkitetun tuotteen tuoteselosteessa.

• Tässä mun

Cittarissa on myynnissä juu, mutta tässä mun versio:

Katkarapuja
      tilliä
      Keitettyä kananmunaa(murskaa haarukalla)
      Majoneesia
      Rouhittua mustapippuria ripaus
      (selleriä)

En osaa tarkkoja määriä kertoa, kun itse teen ihan "näppituntumalla"

• Googlesta

Kyllä googlaamalla löytyy paljon tuotakin parempia ja tarkempia katkarapucocktailreseptejä.

• Cittarin katkarapusalaatissa on ainakin majoneesia (kevytmajo, esim. Rainbow, parempaa kuin normi, kumma juttu hei), parsaa (tölkistä, anna valua nesteen huolella pois), tilliä (ei saa laittaa liikaa), sitruunaa ja ehkä hieman suolaa ja sokeria. Ei ole hankala tehdä, mutta ostan silti mieluumin et sillei hei!

Mankkaan City-marketista saa loistavia tiikerirapuja chilikastikkeessa. Se vasta hyvää on kera aiolin ja paahtoleivän. Aiolin Tepi tekee toki itse hei! Sillä saa kaadettua naisen kuin naisen et sillei hei!

• Espoonäijä

Tarkoitat varmaan entistä supervexiä ja nykyistä K-markettia. Totta puhut, tiikeriravut ovat loistavia, joskin hyvin kalliita.

• ellunda

2 keltuaista
      makeaa sinappia n. 2tl
      rypsiöljyä
      ketsuppia n.1rkl
      hakattua tilliä
      paprikajauhetta
      aromisuolaa
      2 pussia pakastekatkiksia siis n.400g
      vatkaa keltuaisetja sinappi vatkaimella vaaleaksi vaahdoksi ja ala lisätä öljyä kokoajan vatkaten kunnes se on todella paksua majoneesia.lisää ketsuppi,tilli,paprikajauhetta n.1tl ja aromisuolaa n.3tl.sulata ja valuta katkaravut hyvin,purista niistä neste jotta kimara ei vetisty...lisää rapujen joukkoon majoneesia kunnes se mielestäsi on sopivan tuhtia leivän päälle keoksi ja anna maustua jääkaapissa noin tunti jos jaksat odottaa=)on samanmakuista kuin kotikeittiöllä...

• untuvasiipi

cm katkarapukimaran on valmistanut salaatix oy.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1568
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      27
      1112
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1064
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      980
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      188
      914
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      855
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe