Katkarapukimara

AB.

Tervehdys!
Citymarketeissa on irtomyynnissä katkarapukimaraa, hyvää, mutta kallista. Nyt kysyisin, että tietäisikö joku ohjetta jolla katkarapukimaraa voisi tehdä itse?

8

22099

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cocktail

      Ei ole yhtä ja ainutta reseptiä "katkarapukimarasta", vaan kyse on Citymarketin eineskeittiön omasta sovellutuksesta. Sana "kimara" on yritelmä suomentaa sana "cocktail", se lanseerattiin joskus ehkä 1940-50-luvuilla (?) muttei oikein lyönyt itsensä läpi. "Katkarapucocktail" onkin yleisempi nimi myös tässä.
      Vaan ei siltikään ole olemassa yhtä ja ainoaa katkarapucocktailreseptiä, siispä sinun kannattaa kysyä Cittarin tiskimyyjältä että "mitä kaikkea tässä katkarapukimarassa on?" Arvaan että vähintäänkin majoneesia, ehkä tilliä, sitruunamehua, paprikajauhetta tai cayenne-pippuria ja tietty katkarapuja. Mutta kysy Cittarista, niin kertovat kyllä, joskaan eivät vättämättä ihan tarkkaa reseptiä anna. Mutta pääainesosat heidän on pakko kertoa - samat mitkä olisivat purkitetun tuotteen tuoteselosteessa.

    • Tässä mun

      Cittarissa on myynnissä juu, mutta tässä mun versio:

      Katkarapuja
      tilliä
      Keitettyä kananmunaa(murskaa haarukalla)
      Majoneesia
      Rouhittua mustapippuria ripaus
      (selleriä)

      En osaa tarkkoja määriä kertoa, kun itse teen ihan "näppituntumalla"

      • Googlesta

        Kyllä googlaamalla löytyy paljon tuotakin parempia ja tarkempia katkarapucocktailreseptejä.


    • Cittarin katkarapusalaatissa on ainakin majoneesia (kevytmajo, esim. Rainbow, parempaa kuin normi, kumma juttu hei), parsaa (tölkistä, anna valua nesteen huolella pois), tilliä (ei saa laittaa liikaa), sitruunaa ja ehkä hieman suolaa ja sokeria. Ei ole hankala tehdä, mutta ostan silti mieluumin et sillei hei!

      Mankkaan City-marketista saa loistavia tiikerirapuja chilikastikkeessa. Se vasta hyvää on kera aiolin ja paahtoleivän. Aiolin Tepi tekee toki itse hei! Sillä saa kaadettua naisen kuin naisen et sillei hei!

      • Espoonäijä

        Tarkoitat varmaan entistä supervexiä ja nykyistä K-markettia. Totta puhut, tiikeriravut ovat loistavia, joskin hyvin kalliita.


    • ellunda

      2 keltuaista
      makeaa sinappia n. 2tl
      rypsiöljyä
      ketsuppia n.1rkl
      hakattua tilliä
      paprikajauhetta
      aromisuolaa
      2 pussia pakastekatkiksia siis n.400g
      vatkaa keltuaisetja sinappi vatkaimella vaaleaksi vaahdoksi ja ala lisätä öljyä kokoajan vatkaten kunnes se on todella paksua majoneesia.lisää ketsuppi,tilli,paprikajauhetta n.1tl ja aromisuolaa n.3tl.sulata ja valuta katkaravut hyvin,purista niistä neste jotta kimara ei vetisty...lisää rapujen joukkoon majoneesia kunnes se mielestäsi on sopivan tuhtia leivän päälle keoksi ja anna maustua jääkaapissa noin tunti jos jaksat odottaa=)on samanmakuista kuin kotikeittiöllä...

    • untuvasiipi

      cm katkarapukimaran on valmistanut salaatix oy.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe