Terve
Ensinnäkin, minulla on tällainen pötti herkkusieniä:
Eldorado herkkusieni viipale 280/155 g
http://www.tuko.fi/tuotteet/kuvat/1_204.jpg
Johonkin pitäisi nuo saada käytettyä, mutta kun en ole koskaan tuollaisten kanssa pelleillyt, seuraa erittäin typerä kysymys: miten noita pitää valmistaa? Onko ne sellaisessa muodossa että niitä voisi periaatteessa syödä vaikka suoraan purkista, vai vaativatko ne erityisesti esim. keittämistä tai paistamista? Jauhelihakastikkeen sekaan ne ajattelin törkätä joten keittyy/paistuu ne siellä joka tapauksessa, mutta ajattelin kysyä joka tapauksessa.
Kiitos, ja anteeksi tietämättömyyteni.
Purkkiherkkusienien valmistus
3
4316
Vastaukset
- Champignon
Voi suoraankin syödä kylmilteen. Monet tykkäävät ruskistetusta pinnasta, joka syntyy paistettaessa. Pitsan päällehän ne yleensä laitetaan sellaisenaan ja sitten pitsa uuniin.
P.S. Lientäkin (=suolavesi) voi käyttää keitoissa ja kastikkeissa, antaa vähän sienen ja suolan makua lopputuotteelle, mutta sieniä paistettaessahan lientä ei tietenkään laiteta mukaan pannulle... - Liian pian
Valuta herkkusienistä vesi pois ja ruskista pannulla jauhelihan kanssa miedosti ennen kuin lisäät nestettä jauhelihakastiketta tehdessä.
- tyhymä
Kiitos molemmille vastauksista! Kastike tuli sitten tehtyä ja syötyä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1976841- 1592026
- 1131678
- 511380
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551228Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501098Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991055Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6977Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41919