Sain lahjaksi Arabian Kokki-padan. Onko padan käytössä jotain erikoista joka olisi hyvä tietää? Arabian sivuilta ei löytynyt kovin yksilöllisiä ohjeita. Eräs tuttavani sanoi halkaisseensa jo kaksi pataa ottaessaan niitä uunista ja laskiessaan viereiselle tasolle.
Meinasin kokeilla ensin ihan hellalla. Toimiiko samalla tavalla kuin paistinpannu? Eli rasvaa pohjalle ja lihat ruskistumaan? Etten vaan halkaise sitä heti kättelyssä.
Ohje kertoo että kestää konepesun. Kestääkö oikeasti?
En ole mikään loistelias kokki, enkä kovin perehtynyt ruuanlaiton salaisuuksiin. Mutta kehuvat pataruokia niin helpoiksi, kai niitä olisi sitten alettava kokeilemaan.
Kokki-padan käyttö
3
8634
Vastaukset
- halkaise
Kannattaa aina laskea kuuma pata esim. puualustalle tai vastaavalle. Ei teräkselle tai kylmälle pinnalle. Yhtäkkinen lämpötilan vaihtuminen saattaa halkaista padan.
En omista Kokki-pataa, vaan Römertopfin, ja ei ole ollut mitään ongelmia kun on varovainen ja välttää radikaaleja lämpötilaeroja.- nere.
Ihan vaan uuniritilä alle niin uskaltaa laskea tiskipöydälle. Samahan on kaikkian lasiastioiden kans ei nopeeta kylmäkuuma juttua halkeepi. Jopa kahvimuki halkeaa kun ottaa koneesta ja pistää kylmää maitoa.
- varottava
ettei jääkaappikylmää Kokki-pataa laita suoraan liedelle ja alä kuumentaa levyä. Silloin halkeaa pata myös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849