Onko täällä ketään joka muistaa ja tietää, mihin muutamaia lääkkeitä käytettiin 50-60-luvulla. Olin silloin lapsi ja muistan että kotona lääkekaapissa oli rautaviiniä, timjaminmehua, sinkkipastaa ja hyväsalvaa? Hotapulverit tiedän, ne olivat yksi lääke, samoin Pervitin, ja niitä vanhat ukot söivät joka päivä. Kolotti kai niitä vanhoja silloinkin.
Lääkkeitä 50-luvulla
tietääkö kukaan?
4
1610
Vastaukset
- sitroen.
annettiin raudanpuutteen torjuntaan, sinkkipastalla voideltiin pikku haavat. Se sinkki kun auttaa haavojen parantumista. Timjamimehua ja hyvääsalvaa ei meillä ollut, kamferitippoja ja joskus anistippoja kylläkin. Valkoisia ja punaisia yskänpulvereita oli Hotapulvereitten lisäksi. Kanferitabletteja äiti otti joskus sydänvikaan.
- weteraani
Ei ole Benzedrinen voittanutta.
- Itse piru
Ppirunpaskaa vatsavaivoihin, kertovat .
- joka vaivaan
Oli thymolyssprii ja mustanparran yskänlääke. Pustaapartaa saa joistakin apteekeista vieläkin tuosta toisesta en tiedä ja se oli ulkoiseen käyttöön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221701
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161382Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329982- 61980
- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen78816- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658