Olen yöpymässä tuttavani luona, joka on homoseksuelli. Täällä oli hetki sitten useampi homoseksuelli, jotka lähtivät jatkoille läheiseen kapakkaan.
Erikoisesti olen pannut merkille, että tapaamani homoseksuellit kyselevät paljon uskonasioista eivätkä ole hengellisille asioille kielteisiä kuten monet tällä palstalla kirjoittavat. Toiset heistä haluavat saada ongelmaansa apu Jeesukselta.
Tällainen on tilanne täällä Vantaan Koivukylässä. Pyydän uskovaisia rukoilemaan näiden kärsivien ja synnin sitomien lähimmäisiensä puolesta. Rukous voi paljon, kun se on harras. Muistakaa heitä.
Homoseksuaalisuudesta juuri nyt
38
1909
Vastaukset
Että hekin pelastuvat.
Kaikki olemme Jumalan tahdosta pois poikenneet. Jeesus on syntisten vapahtaja. Jos Jumala muistaisi syntimme niin taivas olisi tyhjä, mutta nyt Hän antaa anteeksi Jeesuksen Lunastuksen perustuksella. Kaikille, jotka Häntä avukseen huutavat eikä ole yhtään erotusta homojen ja heteroiden välillä. "Huuda Minua avuksesi, niin Minä autan sinua!"
- siitäkö?
että heiltä kielletään toisen ihmisen rakkaus?
- nimimerkki.
Olen yöpymässä tuttavani luona, joka on homoseksuelli. Täällä oli hetki sitten useampi homoseksuelli, jotka lähtivät jatkoille läheiseen kapakkaan
-Kaiken mahdollisen sinäkin juoruat tällä palstalla sairauskertomuksia myöten. - pakanat
Taisivat kärsiä kovastikin kun lähtivät
Jukan pitäisi antaa haastattelu duodecim-lehteen,
on senverran asiantuntemusta homoseksuaalisuudesta
Noh, vilpittömässä mielessä siellä olet kuitenkin, hyvä niin. Muistetaan siis heitä (raukkoja) heh- olen.
Noh, vilpittömässä mielessä siellä olet kuitenkin, hyvä niin. Muistetaan siis heitä (raukkoja) heh
Näin ajattelen minäkin. Vaikka uskovilla on tapana levitellä tyhmyyksiä homoista, monet kuitenkin varmaan ovat suhteellisen vilpittmiä. Siksi uskoville voi antaa anteeksi, koska eihän heitä voi tuomita, jos eivät oikeasti pahaa tahdo vaikka tyhmiä puhuisivatkin.Törkeyksiä ei tietenkään pidä kattoo sormien läpi.
Jukan pitäisi antaa haastattelu duodecim-lehteen,
on senverran asiantuntemusta homoseksuaalisuudesta
Sanos muuta, uskis on mielestään jokapaikan asiantuntija:)
- kaapista ulos.
Olen yöpymässä tuttavani luona, joka on homoseksuelli.
Jukka, oletko sinä homo? Eikö olisi jo aika tulla kaapista ulos? - Andres
sanalle. Kumpa Jumala antaisi hellareille nöyrtymisen armon, eivät olisi suuna päänä tuomitsemassa. Uskon että Jumalalla on paikka varattuna taivaassa myös meille homoille.
- Lukijainen
ople syntiä tai asairautta. Sitten vasta jos alkaa himoita toista (näin muuten heterojenkin kohdalla) se saa aikaan teot. Jeesus rakastaa kaikkia ihmisiä samalla tavoin, ja varmasti pelastaa ne jotka sitä tahtovat. Uskovainenhan ei uskoontulonsa jälkeen elä tahallisessa synnissä! Tai ei luulisi tekevän mieli elää synnsisä armosta osalliseksi päästyään!
Andres! Jeesus rakastaa sinuakin. Älä kuuntele suotta miten hellarit tuomitsevat tai puhuvat. Kuuntele vaan rakastavan Jeesuksen hellää kutsua ja ääntä!
- Homssu
Viikon uutinen "Keskustelin homojen kanssa uskonnosta" !!!! Tuollaista julistetaan kuin jonain ihmeenä.
Tuosta näkee miten ennakkoluuloinen ja asenteellinen suhtautuminen uskovilla on homoihin.
Mulla ei tulis mieleenkään avata keskustelua tyyliin "Keskustelin heterojen kanssa helluntailaisuudesta vaikka tämän palstan monet heterot sen tuomitsevat tai ovat ateisteja". Haloo!!!
Hyvä tietää tuo asia, jos itse näen uskiksia. Aion kuunnella kiltisti, jotten voimistaisi heidän stereotypioitaan homoihin liittyen. Jos he alkavat huuhailemaan eheytys ym saduista niin sitten ohjaan keskustelun lempeästi mutta päättäväisesti tosiasioihin, valehtelua en tietenkään hyväksy.
Muutamat tietämäni ihmiset ovat uskovia. Heillä on sairauksia ja vaivoja vaikka muille jakaa. Eipä ole Jeesus niitäkään saanut parannetuksi. Aikaa olisi kyllä ollut, leikkausjonossakin kesti vuosia, joten ei olis tarvinu Jeesuksen edes kiirehtiä. Kummasti vaan näyttää uskovienkin kohdalla siltä, et jos ei lääketieteestä ole apua niin vaivat jäävät parantamatta. Voihan se psykologisesti helpottaa ku ajattelee et on Jeesus joka tekee hokkuspokkus parannuksia ihmisille, vaikka itse ei uskovana koskaan paranisikaan. Älkää antako näiden vaivata mieltänne, uskon oooppiumpilvessä on varmasti rattoisampaa kuin reaalimaailmassa. - rukoilevat ***
kaikkien syntisten puolesta.
Jeesus taisi antaa sinulle käskyn tutustua homoihin, jotta saat nähdä, että heidän keskuudessaan on kelvollisia ihmisiä ja saat antaa heille opetusta Jumalan teistä ja muistuttaa muita uskovaisia, että viikunapuukin, joka oli hedelmätön, sai jäädä vielä neljänneksi vuodeksi maahan, koska palvelija lupasi lannoittaa sitä hyvin. Toivo ei häpeään saata. - doftori
Joka kymmenes meistä on enempi tai vähempi homo. Varsinaisia homoja, joiden sukupuoliviettii kohdistuu vain yksinomaan omaan sukupuoleen on yksi prosentti. Homo ei voi itse suuntautumiselleen mitään. Tosiasia on myös, että monet uskonnot ovat aikojen saatossa tehneet paljon pahaa homoille ihan tietämättömyydessä. pahinta on, että tällainen tuntuu yhä jatkuvan. :utta homo on ihan sellaisenaan taivaskelpoinen, jos vain uskoo Jeesukseen. Ei tarvitse ruveta esittämään mitään eli valehtelemaan, joka on synti sinänsä, tässä tapauksessa jatkuva julkinen synti.
- It's so sad
Kun homoilu oli vielä taannoin kriminalisoitua toimintaa ja nyt väität
että homot ovat "ihan sellaisenaan taivaskelpoisia", niin voitaisiinko
ajatella että ns. näpisteleminen, ts. siis "pienimuotoinen"
VARASTAMINEN katsottaisiin jossain vaiheessa, IHMISTEN mielestä,
ei kriminalisoitavaksi asiaksi. Niin sittenhän "varkaatkin
olisivat taivaskelpoisia ihan sellaisenaan"...vai, ja sen jälkeen...?
Ja millähän suurenmoisella auktoriteetilla sinä olet tuollaista
julistelemassa, siis tuota taivaskelpoisuutta? Yleensähän homot
haluavat suureen ääneen väittää että uskovat "tuomitsevat" heitä...?
Mutta mitäs tämä nyt sitten on?
-Kumpi on pahempi, -kertoa sen olevan syntiä, jonka raamattu,
ihmisille annettuna Jumalan sanana, ilmoittaa synniksi, joka johtaa
ihmisen kadotukseen; vai tuollainen "sellaisenaan taivaskelpoisuuden"
julistaminen, sikäli kun sille ei löydy pohjaa raamatusta.
Nimittäin, jos lähtökohtana on raamatun totuuksiin pohjaaminen,
niin silloinhan tuohon jälkimmäisen uskominen, vaikka se ao.
ihmisistä tuntuukin "rakkaudellisemmalta sanomalta",
miellyttävältä kuulla ja vähemmän "pahalta", on kuitenkin
lopputulokseltaan paljon pahempi, jos -väärässä uskossa siihen,
ihminen joutuukin sitten lopulta kadotukseen...
- ramepekka
Homous ei ole koskaan ollut ongelma homolle itselleen, vaan muut ovat suvaitsemattomuudessaan tehneet siitä ongelman itselleen ja toisille. Helluntailaisuuteen ei muuten kuulu jyrkkä homovastaisuus.
- Uskova
Rukoilkaamme, että Jumalan tahto saisi tapahtua heidän elämässään. Sen ei pitäisi loukata ketään.
- Kadun-nainen
Jukka siellä tekee pioneerintyötä poistamalla ennakkoluuloja kanssakäymisestä homojen kanssa, ja laittamalla itsensä likoon. Sehän on palkitsevaa myös helluntailaisuudelle.
Vielä kun saataisiin lisää tietoa iskostettua, se lisäisi ymmärryksen kautta anteeksiantamusta.
Homoseksuaaleja ihmisiä ei voi hallita syyllisyyteen ja syyttämiseen perustuen tai "kärsvivien" viittaan pukien ja tuomalla senjälkeen pelastuksen sanomaa, siinä tehdään perustava virhe asettamalla heidät eriarvoiseen asemaan jo lähtökohdiltaan ihmisenä. Tätä ei Jeesus opeta. Jokainen voi samalla tutkia omaa seksuaalisuuttaan, olisiko se muutettavissa johonkin toiseen suuntaan alkuperäisestä.
Mahdotonta, myös meille heteroille vaikka Jeesus
istuisi vieressäsi.- Olaus
Älkäämme olko Kadun-nainen niin epäuskoisia! Se mikä sinulle tai minulle on mahdotonta, on mahdollista uskon kautta Jeesukseen.
Muistatko Raamatusta sen kohdan, jossa Jeesus sanoo "kaikki on mahdollista sille, joka uskoo"?
Tai Matteuksen evankeliumin 17. luvusta nuo aika tutut jakeet:
"17 Silloin Jeesus sanoi: "Voi tätä epäuskoista ja kieroutunutta sukupolvea! Kuinka kauan minun vielä on oltava teidän keskuudessanne? Kuinka kauan minun pitää kestää teitä? Tuokaa poika tänne."
18 Jeesus käski ankarin sanoin pahan hengen poistua, ja se lähti pojasta. Siitä hetkestä poika oli terve.
19 Kun he olivat taas keskenään, opetuslapset kysyivät Jeesukselta: "Miksi me emme kyenneet ajamaan sitä henkeä pojasta?"
20 "Koska teillä on niin vähän uskoa", vastasi Jeesus. "Totisesti: jos teillä olisi uskoa edes sinapinsiemenen verran, te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi. Mikään ei olisi teille mahdotonta."
Meidän asiamme ei ole vähätellä Jumalan mahdollisuuksia. Toki jokainen saa itse päättää siitä, mihin haluaa uskoa! - ollut.
Olaus kirjoitti:
Älkäämme olko Kadun-nainen niin epäuskoisia! Se mikä sinulle tai minulle on mahdotonta, on mahdollista uskon kautta Jeesukseen.
Muistatko Raamatusta sen kohdan, jossa Jeesus sanoo "kaikki on mahdollista sille, joka uskoo"?
"17 Silloin Jeesus sanoi: "Voi tätä epäuskoista ja kieroutunutta sukupolvea! Kuinka kauan minun vielä on oltava teidän keskuudessanne? Kuinka kauan minun pitää kestää teitä? Tuokaa poika tänne."
18 Jeesus käski ankarin sanoin pahan hengen poistua, ja se lähti pojasta. Siitä hetkestä poika oli terve.
19 Kun he olivat taas keskenään, opetuslapset kysyivät Jeesukselta: "Miksi me emme kyenneet ajamaan sitä henkeä pojasta?"
20 "Koska teillä on niin vähän uskoa", vastasi Jeesus. "Totisesti: jos teillä olisi uskoa edes sinapinsiemenen verran, te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi. Mikään ei olisi teille mahdotonta."
Meidän asiamme ei ole vähätellä Jumalan mahdollisuuksia. Toki jokainen saa itse päättää siitä, mihin haluaa uskoa!Olen ollut uskossa yli 10 vuotta eikä seksuaalisuuteni ole muuttunut yhtään miksikään. Henkistä tasapainoa olen saanut ja 1 yön juttuja en harrasta, mutta homo olen ja tulen aina olemaankin. Ei Jeesus tee mustaihoisestakaan valkoihoista eikä muuta sinisilmäistä ruskeasilmäiseksi, yhtävähän homoja "muutettaisiin". Ihmiset eivät voi olla seksuaalisestikaan samanlaisia, koska eivät ole muutenkaan.
- Kadun-nainen
Olaus kirjoitti:
Meidän asiamme ei ole vähätellä Jumalan mahdollisuuksia. Toki jokainen saa itse päättää siitä, mihin haluaa uskoa!Otetaan tuo lainaus oppina meille heteroille.
Tiedätkös, että maailmassa on kaikenlaista fetissivääristymää, pedofiliaa ja muuta OIKEASTI sairasta seksuaalisuutta meidän heteroiden parissa. Kaikki tuo on itsehankittua, erilaisten
himojen, elämäntilanteiden ja tukahdettujen tarpeiden ja patoutumien ansiota. Toki samanlaista himoa on myös homoseksuaaleilla ja
silloin voidaan lausu nuo sanat: "kaikki on mahdollista sille, joka uskoo"?
Emme kuitenkaan voi muuttaa synnynnäisiä ominaisuuksia, eikä ole tarvettakaan muuttaa
*Jeesus, ei lisäksi puhunut homoista mitään, vaan me ihmiset teemme heille syyllisen olon.
(*Jeesus=Jumala- oletuksessa) - Olaus
Kadun-nainen kirjoitti:
Otetaan tuo lainaus oppina meille heteroille.
Tiedätkös, että maailmassa on kaikenlaista fetissivääristymää, pedofiliaa ja muuta OIKEASTI sairasta seksuaalisuutta meidän heteroiden parissa. Kaikki tuo on itsehankittua, erilaisten
himojen, elämäntilanteiden ja tukahdettujen tarpeiden ja patoutumien ansiota. Toki samanlaista himoa on myös homoseksuaaleilla ja
silloin voidaan lausu nuo sanat: "kaikki on mahdollista sille, joka uskoo"?
Emme kuitenkaan voi muuttaa synnynnäisiä ominaisuuksia, eikä ole tarvettakaan muuttaa
*Jeesus, ei lisäksi puhunut homoista mitään, vaan me ihmiset teemme heille syyllisen olon.
(*Jeesus=Jumala- oletuksessa)Kiitos kommentista!
En elättele mitään harhakuvia siitä, että ns. heterous tarkoittaisi samaa kuin mallikelpoisuus tai nuhteettomuus sukupuoliasioissa. Uutisissa vilisee nykyään karmeita esimerkkejä sukupuolisesta väkivallasta 'kaikenkarvaisten' ihmisten tekosina.
Ihmisen lihassa - olipa ihminen millä tavalla tahansa orientoitunut - ei todella asu mitään hyvää. Lihan himolle antautuva ja sen valtaan joutunut ihminen voi tehdä mitä pahaa tahansa - ja periaatteessa kenelle tahansa. Se siitä lihasta, siis 'luonnollisesta' ihmisestä.
Uskoville merkitsee valtavan paljon, ainakin pitäisi merkitä, se mitä Jumalan Sana opettaa seksuaalisesta puhtaudesta. Mutta jos viittaa kintaalla Raamatulle, niin silloin ongelmaa esim. homouden suhteen ei luonnollisesti ole tuon 'uskovan' elämässä.
Otat kuin ilmasta yllättävän lähtökohdan homoasiaan viittaamalla synnynnäisiin ominaisuuksiin:
'Emme kuitenkaan voi muuttaa synnynnäisiä ominaisuuksia, eikä ole tarvettakaan muuttaa'
Tiedätkö, minä en usko kenenkään saavan syntymälahjana homoutta, yhtä vähän kenenkään riesaksi annetaan syntymässä pedofiliaan tai pyromaniaan tms. sidottua persoonallisuutta. Lihallisen ja kaikkeen pahaan taipuvaisen luonnon me kyllä saamme syntyessämme.
Et ehkä enää tässä vaiheessa ole samaa mieltä (vaikka toivoisin sitä;), mutta jatkan vielä lopuksi:
Eräässä mielessä 'helppoa' tämä elämä olisi, jos lihalliset himot voisi tyydyttää sitä mukaa kuin ne ilmenevät. Helppoa, mutta hengenvaarallista! Lopun aikoina sekin surmaloukku on nähtävänä. En halua jäädä sitä seuraamaan! - Kadun-nainen
Olaus kirjoitti:
Kiitos kommentista!
En elättele mitään harhakuvia siitä, että ns. heterous tarkoittaisi samaa kuin mallikelpoisuus tai nuhteettomuus sukupuoliasioissa. Uutisissa vilisee nykyään karmeita esimerkkejä sukupuolisesta väkivallasta 'kaikenkarvaisten' ihmisten tekosina.
Ihmisen lihassa - olipa ihminen millä tavalla tahansa orientoitunut - ei todella asu mitään hyvää. Lihan himolle antautuva ja sen valtaan joutunut ihminen voi tehdä mitä pahaa tahansa - ja periaatteessa kenelle tahansa. Se siitä lihasta, siis 'luonnollisesta' ihmisestä.
Uskoville merkitsee valtavan paljon, ainakin pitäisi merkitä, se mitä Jumalan Sana opettaa seksuaalisesta puhtaudesta. Mutta jos viittaa kintaalla Raamatulle, niin silloin ongelmaa esim. homouden suhteen ei luonnollisesti ole tuon 'uskovan' elämässä.
Otat kuin ilmasta yllättävän lähtökohdan homoasiaan viittaamalla synnynnäisiin ominaisuuksiin:
'Emme kuitenkaan voi muuttaa synnynnäisiä ominaisuuksia, eikä ole tarvettakaan muuttaa'
Tiedätkö, minä en usko kenenkään saavan syntymälahjana homoutta, yhtä vähän kenenkään riesaksi annetaan syntymässä pedofiliaan tai pyromaniaan tms. sidottua persoonallisuutta. Lihallisen ja kaikkeen pahaan taipuvaisen luonnon me kyllä saamme syntyessämme.
Et ehkä enää tässä vaiheessa ole samaa mieltä (vaikka toivoisin sitä;), mutta jatkan vielä lopuksi:
Eräässä mielessä 'helppoa' tämä elämä olisi, jos lihalliset himot voisi tyydyttää sitä mukaa kuin ne ilmenevät. Helppoa, mutta hengenvaarallista! Lopun aikoina sekin surmaloukku on nähtävänä. En halua jäädä sitä seuraamaan!harjoitteleppa astumista ulos itsestäsi tarkkailemaan homoutta arkirealismissa
siis arkipäiväisessä elämässä
ja vertaa sitä sitä pyromaniaan ja pedofiliaan;
jälkimmäiset ovat sairauksia,
homous ei ole sairaus
jälkimmäiset ovat suomen lainsäädännössä rikoksia
ja niistä saa sakko->vankeus tuomion
homous ei ole rikos, ominaisuus ei ole sairaus
eikä sen perusteella voi tuomita maallisessa oikeudessa
syntiä en puolusta, mutta tuossa ovat faktat joiden pohjalta synti voidaan erottaa selvästi
homoseksuaalisuudesta - poikalapsi
Olaus kirjoitti:
Kiitos kommentista!
Eräässä mielessä 'helppoa' tämä elämä olisi, jos lihalliset himot voisi tyydyttää sitä mukaa kuin ne ilmenevät. Helppoa, mutta hengenvaarallista! Lopun aikoina sekin surmaloukku on nähtävänä. En halua jäädä sitä seuraamaan!"Tiedätkö, minä en usko kenenkään saavan syntymälahjana homoutta, yhtä vähän kenenkään riesaksi annetaan syntymässä pedofiliaan tai pyromaniaan tms. sidottua persoonallisuutta."
Rinnastat kiinyoisan syrjivästi; homous on sinusta samanlainen asia kuin pyromania tai pedofilia, ei samanlainen kuin heteroseksuaalisuus, johon olisi asiallista rinnastaa. Miksi rinnastat hoomuden ja tikolliset, vajingolliset asiat mutta et rinnasta heteroutta samaan?
Sanot, ettet "usko" kenenkään syntyneen homoksi. No, mistä se homous tai heterous sitten tulla putkahtaa? Kerropas, Olisi se mukavaa kuulla, mistä ne tulevat ja missä vaiheessa niistä toinen muuttuu synnilliseksi ja pahaksi mutta toinen ei. - hoo.moilanen
poikalapsi kirjoitti:
"Tiedätkö, minä en usko kenenkään saavan syntymälahjana homoutta, yhtä vähän kenenkään riesaksi annetaan syntymässä pedofiliaan tai pyromaniaan tms. sidottua persoonallisuutta."
Rinnastat kiinyoisan syrjivästi; homous on sinusta samanlainen asia kuin pyromania tai pedofilia, ei samanlainen kuin heteroseksuaalisuus, johon olisi asiallista rinnastaa. Miksi rinnastat hoomuden ja tikolliset, vajingolliset asiat mutta et rinnasta heteroutta samaan?
Sanot, ettet "usko" kenenkään syntyneen homoksi. No, mistä se homous tai heterous sitten tulla putkahtaa? Kerropas, Olisi se mukavaa kuulla, mistä ne tulevat ja missä vaiheessa niistä toinen muuttuu synnilliseksi ja pahaksi mutta toinen ei.Mitä ovat hoomude ja tikolliset, vajingolliset asiat?
- Olaus
Kadun-nainen kirjoitti:
harjoitteleppa astumista ulos itsestäsi tarkkailemaan homoutta arkirealismissa
siis arkipäiväisessä elämässä
ja vertaa sitä sitä pyromaniaan ja pedofiliaan;
jälkimmäiset ovat sairauksia,
homous ei ole sairaus
jälkimmäiset ovat suomen lainsäädännössä rikoksia
ja niistä saa sakko->vankeus tuomion
homous ei ole rikos, ominaisuus ei ole sairaus
eikä sen perusteella voi tuomita maallisessa oikeudessa
syntiä en puolusta, mutta tuossa ovat faktat joiden pohjalta synti voidaan erottaa selvästi
homoseksuaalisuudestaItsestäni ulos en opi astumaan, ei kannata edes yrittää harjoitella :)
Ehkä tarkoitat brain training'iä tai mahdollisesti vain pyrkimystä 'objektiivisempaan (arkiseen..?) tarkastelutapaan'.
Pidän kyllä näkökulmani arkipäiväisenä ja laajana, mutta yhden varauksen teen: raamatullista, siis hengellistä näkökulmaa en karsi pois arviointiperusteistani.
Synti ja sairaudet ovat toki paljolti yhteydessä toisiinsa. Homoutta en kuitenkaan yhdistä sairauteen, en myöskään raiskauksia tai muutakaan seksuaalista häiriökäyttäytymistä. Mutta Raamatun mukaan ne ovat syntiä, luopumista Jumalan tahdosta, joka on ilmoitettu Pyhässä Raamatussa.
Et puolusta syntiä, mutta ainakin homouden kohdalla jätät faktojen joukosta yllättäen pois Jumalan Sanan! Eikö siinä ole melkoinen aukko uskovan ihmisen kannalta?
Syntiongelmaan löytyy vain yksi turvallinen ratkaisu. Nimittäin synnin tunnustaminen ja vilpitön halu Jumalan kasvojen edessä vapautua synnin vallasta. Meidän Vapahtajamme Jeesus Kristus tulee silloin katuvan syntisen auttajaksi ja vie hänet vapauteen synnin vallasta. - Olaus
poikalapsi kirjoitti:
"Tiedätkö, minä en usko kenenkään saavan syntymälahjana homoutta, yhtä vähän kenenkään riesaksi annetaan syntymässä pedofiliaan tai pyromaniaan tms. sidottua persoonallisuutta."
Sanot, ettet "usko" kenenkään syntyneen homoksi. No, mistä se homous tai heterous sitten tulla putkahtaa? Kerropas, Olisi se mukavaa kuulla, mistä ne tulevat ja missä vaiheessa niistä toinen muuttuu synnilliseksi ja pahaksi mutta toinen ei.Lyhyt vastaus:
Heterous 'tulla putkahtaa' Jumalan luomistyöstä. Ihminen on luotu "mieheksi ja naiseksi". Jumala näki hyväksi luoda naisen, nimenomaan naisen, miehelle "avuksi".
Heteroseksuaalisuus on lähtökohtaisesti Jumalan tahdon mukainen asia, homous ei ole. Sen todistaa meille kiistattomasti Jumalan Sana.
Maallisen lain edessä homous ei suinkaan ole sama asia kuin pedofilia tmv. Maallinen on maallinen, hengellinen on hengellinen.
Kaikessa rauhassa, meidän ainoa kestävä toivomme on siinä, että tulemme elämässämme kuuliaisiksi Jumalan tahdolle. - poikalapsi
Olaus kirjoitti:
Itsestäni ulos en opi astumaan, ei kannata edes yrittää harjoitella :)
Ehkä tarkoitat brain training'iä tai mahdollisesti vain pyrkimystä 'objektiivisempaan (arkiseen..?) tarkastelutapaan'.
Pidän kyllä näkökulmani arkipäiväisenä ja laajana, mutta yhden varauksen teen: raamatullista, siis hengellistä näkökulmaa en karsi pois arviointiperusteistani.
Synti ja sairaudet ovat toki paljolti yhteydessä toisiinsa. Homoutta en kuitenkaan yhdistä sairauteen, en myöskään raiskauksia tai muutakaan seksuaalista häiriökäyttäytymistä. Mutta Raamatun mukaan ne ovat syntiä, luopumista Jumalan tahdosta, joka on ilmoitettu Pyhässä Raamatussa.
Et puolusta syntiä, mutta ainakin homouden kohdalla jätät faktojen joukosta yllättäen pois Jumalan Sanan! Eikö siinä ole melkoinen aukko uskovan ihmisen kannalta?
Syntiongelmaan löytyy vain yksi turvallinen ratkaisu. Nimittäin synnin tunnustaminen ja vilpitön halu Jumalan kasvojen edessä vapautua synnin vallasta. Meidän Vapahtajamme Jeesus Kristus tulee silloin katuvan syntisen auttajaksi ja vie hänet vapauteen synnin vallasta.Mitä tarkoittaa hmoudesta puhuttarssa synnin vallasta vapautuminen? Ei omaasta seksuaalisesta suuntauksesraan voi eikä tarvitse vapautua, koska se ei ole vankila. Sinun heteroutesi siis on vankila?
Logiikkasi ontuu. Jumala loi miehen ja naisen, joo. Homokin on mies ja lesbokin on nainen. Siis Jumala loi homon ja lesbon myös. Missä Raamattu muka sanoo SUORAAN muuta, ilman sinun hellaritulintaasi? - poikalapsi
Olaus kirjoitti:
Lyhyt vastaus:
Heterous 'tulla putkahtaa' Jumalan luomistyöstä. Ihminen on luotu "mieheksi ja naiseksi". Jumala näki hyväksi luoda naisen, nimenomaan naisen, miehelle "avuksi".
Heteroseksuaalisuus on lähtökohtaisesti Jumalan tahdon mukainen asia, homous ei ole. Sen todistaa meille kiistattomasti Jumalan Sana.
Maallisen lain edessä homous ei suinkaan ole sama asia kuin pedofilia tmv. Maallinen on maallinen, hengellinen on hengellinen.
Kaikessa rauhassa, meidän ainoa kestävä toivomme on siinä, että tulemme elämässämme kuuliaisiksi Jumalan tahdolle.Vai kiistattomasti se todistaa...
Kiistattomasti Raamattu ei ole Jumalan sanaakaan, koska se on vuosisatohen aikana muuttunut ja kirkolliskokoukset ovat siihen omia peukalonjälkiään panneet. Se kiistattomasta.
Asennoidut kiistatta rasistisesti. Eheydy. Tee parannus ka lopeta. - Olaus
poikalapsi kirjoitti:
Mitä tarkoittaa hmoudesta puhuttarssa synnin vallasta vapautuminen? Ei omaasta seksuaalisesta suuntauksesraan voi eikä tarvitse vapautua, koska se ei ole vankila. Sinun heteroutesi siis on vankila?
Logiikkasi ontuu. Jumala loi miehen ja naisen, joo. Homokin on mies ja lesbokin on nainen. Siis Jumala loi homon ja lesbon myös. Missä Raamattu muka sanoo SUORAAN muuta, ilman sinun hellaritulintaasi?Eipä kannata jatkaa tätä debattia.
Minun lempiaiheisiini ei kuulu idiotian olemuksen tutkiminen.
Oletan silti, ja ainakin toivon, ettei meistä kumpikaan täytä idiootin tunnusmerkkejä.
Olkaamme kuitenkin molemmat totuuden etsijöitä. Kumpi sen löytää, se on onnellisempi, eikö niin? - immeine
Olaus kirjoitti:
Eipä kannata jatkaa tätä debattia.
Minun lempiaiheisiini ei kuulu idiotian olemuksen tutkiminen.
Oletan silti, ja ainakin toivon, ettei meistä kumpikaan täytä idiootin tunnusmerkkejä.
Olkaamme kuitenkin molemmat totuuden etsijöitä. Kumpi sen löytää, se on onnellisempi, eikö niin?Mikä onkaan totuus? Sitä ei ole helppo löytää. Etsiä aina voi. Voiko tältä keskustelupalstalta löytää totuutta? Epäilen.
- Olaus
immeine kirjoitti:
Mikä onkaan totuus? Sitä ei ole helppo löytää. Etsiä aina voi. Voiko tältä keskustelupalstalta löytää totuutta? Epäilen.
Totuus on Jumalan Sana, joka on tullut lihaksi Jeesuksessa Kristuksessa. Raamattu ilmoittaa meille totuuden.
Joh. 17:17
Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
Joh. 14:6
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Joh. 1:14
Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
- sari ei jaksa kirjautua
jos siellä ovat sydämet auki Kristukselle, ei sinun aikasi mene turhaan.
Rukoilen(en tiedä millainen rukous siitä tulee, kun on näitä omiakin huolia ja vaikea keskittyä)tietysti, että he ymmärtäisivät oman etsikonaikansa.
Mutta nyt poistun päätteeltä. Töitä loppupäivä.
Siunausta sinulle... uskotko että epilepsia johtuu siitä että ihmisessä on paha henki. Tuossa alla on syy minkä lääketiede tuntee. Kumpaan uskot!?
Epileptinen kohtaus on ohimenevä aivotoiminnan häiriö, jonka syynä on poikkeava aivosähkötoiminta.
Rukoilen että silmäsi aukenisivat näkemään sen että jossain asioissa raamatussa on sellaista tietoa joka ei nykyään enää pidä paikkansa. Vai pitäisikö epilepsiaa parantaa demonien pois manauksella!? Kehoittaisin rukoillen etsimään vastausta tuohon onko homous todella synti vai onko se vain sen ajan ihmisten käsityksiä aivankuin puhe pahoista hengistä. Sen lisäksi kehottaisin sinua perehtymään niiden ihmisten kertomuksiin jotka ovat yrittäneet eheytymistä 10 vuotta siinä onnistumatta. Viimeisimpänä kehoitan sinua perehtymään siihen miten rukous on auttanut jotain uskovaa homoa löytämään esim. kumppanin mitä ihmeellisimpien sattumien kautta.- poikalapsi
Viestisi on ketjun asiallisin. Jukan asenne homouteen paistaa jo sanavalinnoista: emme me homot ole ihmisiä, me olemme lahkoon bviettelijän maalitauluja, kohteita vain.
Jukan voisi tosiaan olla aika tunnustaa hiukan tosiasioita tosiksi. Kaapistakin saisi tulla jo. - <><
poikalapsi kirjoitti:
Viestisi on ketjun asiallisin. Jukan asenne homouteen paistaa jo sanavalinnoista: emme me homot ole ihmisiä, me olemme lahkoon bviettelijän maalitauluja, kohteita vain.
Jukan voisi tosiaan olla aika tunnustaa hiukan tosiasioita tosiksi. Kaapistakin saisi tulla jo.jos joku eksyy luoksenne hyväntahtoisena niin te teilaatte hänet.
Niin myös Jeesus ristiinnaulittiin pahantekijänä vaikka hän tahtoi hyvää(..."mutta te ette tahtoneet tulla.")
Vaikka eipä jumalan asiat tunnu kiinnostavan.
Mikä kumma kiinnostaa?
Tuomitseminen!?!!! - poikalapsi
<>< kirjoitti:
jos joku eksyy luoksenne hyväntahtoisena niin te teilaatte hänet.
Niin myös Jeesus ristiinnaulittiin pahantekijänä vaikka hän tahtoi hyvää(..."mutta te ette tahtoneet tulla.")
Vaikka eipä jumalan asiat tunnu kiinnostavan.
Mikä kumma kiinnostaa?
Tuomitseminen!?!!!Ihan totta: hyvää tahtoen minäkin olen tänne tullut keskustelemaan, ja tuomion kibiä olen tavannut niskaani saada. Pahantekijänä moittivat minua, vaikken ole sen pahempi kuin muutkaan.
- Kaappiuskis
poikalapsi kirjoitti:
Jukan voisi tosiaan olla aika tunnustaa hiukan tosiasioita tosiksi. Kaapistakin saisi tulla jo.Muuttuuko keskustelu asialliseksi silloin kun olet jostain jonkun kanssa samaa mieltä?
Oletko ainoa täällä, joka kirjoittaa "asiallisesti"?
Miksi erimieltä oleminen on aina asiatonta, perustelisitko? - philippus
poikalapsi kirjoitti:
Ihan totta: hyvää tahtoen minäkin olen tänne tullut keskustelemaan, ja tuomion kibiä olen tavannut niskaani saada. Pahantekijänä moittivat minua, vaikken ole sen pahempi kuin muutkaan.
Mikä se sinun "hyvä tahto" on, ja keneen se on kohdistettu?
Epilepsia voi johtua demoneista. Epilepsian kaltaisista oireista johtuvia ilmenemismuotoja Jeesus ajoi ulos demoneina.
Epilepsiaa vaikeampi asia on se, että ihmiset eivät enää tunnusta syntejään. Se järkyttää taivaita.
Kukaan ei synnillä elämäänsä vahvista.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774622- 1801897
- 1241600
- 1241125
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161081- 351036
- 78933
- 52896
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78872- 4838