Ostaja haluaa purkaa kaupat, kauppakirja jo tehty!

Kivakiva..

Mukana tässä kaupassa on kiinteistöfirma, joka on meidän puolella. Ostajalla ei ole mitään syytä irtisanoa sopimusta.

Me ollaan muuttamassa uudelle paikkakunnalle, ukko jo siellä töissä. Nyt sitten he vaatii purkua, eihän siitä mitään tule! Miehelle oli ostaja sanonu vaan että ollaan päätetty purkaa kaupat!

Tiedän, ettei purkaminen onnistu jos me ei siihen suostuta. Silti, jää pikkasen huono maku suuhun tästä, kiva myydä heille kun he eivät tätä halua. Mutta kai he ois voinu vähän aiemmin miettiä, onko tämä se heidän koti?

Onko kellään muulla käynyt näin? Miten asia meni?

21

15240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauppakirja

      allekirjoitettu ja raha siirtynyt?? Jos on niin kaupanpurkuun ei ole mitään syytä eikä mahdollisuutta yksipuolisesti.

      Jos nimet puuttuu niin milläs pakotat jos eivät allekirjoita ja maksa, käsirahan saat pitää.

      • Kivakiva..

        On allekirjotettu jo viime viikolla, käsirahan ovat maksaneet.

        Kiinteistöfirma on selvitelly tätä ja he sanovat ettei meillä tarvitse kauppaa purkaa.

        Kun kauppakirja kerran on jo, niin ainut mahollisuus heillä on olla maksamatta loppua summasta, mutta se menee sitten ulosottoon jne..

        Saas nähä, keksivätkö he vielä jotain jolla yrittävät saada tahtonsa läpi..=(


      • ??? niin
        Kivakiva.. kirjoitti:

        On allekirjotettu jo viime viikolla, käsirahan ovat maksaneet.

        Kiinteistöfirma on selvitelly tätä ja he sanovat ettei meillä tarvitse kauppaa purkaa.

        Kun kauppakirja kerran on jo, niin ainut mahollisuus heillä on olla maksamatta loppua summasta, mutta se menee sitten ulosottoon jne..

        Saas nähä, keksivätkö he vielä jotain jolla yrittävät saada tahtonsa läpi..=(

        ei koskaan tehdä koska kauppa on sitova, eli kämppä meni mutta maksua ei saatu ja jos ovat varattomia niin koskaan ei saadakkaan.

        Nimittäin heillä voi olla ensisijaisia velkojia jotka vievät siitä heidän nyt omistamastaan kämpästä pakkohuutokaupalla saadut rahat.

        Ei koskaan myydä luotolla, ei koskaan!!!!!!

        Saatte nyt jo kärsiä siitä että möitte luotolla, kiristetään ja kiristetään. Mikä ihmeen välittäjä hoiti hommia kelvottomasti??


      • Kivakiva..
        ??? niin kirjoitti:

        ei koskaan tehdä koska kauppa on sitova, eli kämppä meni mutta maksua ei saatu ja jos ovat varattomia niin koskaan ei saadakkaan.

        Nimittäin heillä voi olla ensisijaisia velkojia jotka vievät siitä heidän nyt omistamastaan kämpästä pakkohuutokaupalla saadut rahat.

        Ei koskaan myydä luotolla, ei koskaan!!!!!!

        Saatte nyt jo kärsiä siitä että möitte luotolla, kiristetään ja kiristetään. Mikä ihmeen välittäjä hoiti hommia kelvottomasti??

        Asunnothan myydään niin että ensin tehään kauppakirja, ja siinä samalla otetaan vastaan käsiraha.

        Näin mekin tehtiin kun tämä ja edellinen ostettiin.
        Ja myös meidän tuttavat on tehnyt niin.


      • kaupantekotilaisuudessa
        Kivakiva.. kirjoitti:

        Asunnothan myydään niin että ensin tehään kauppakirja, ja siinä samalla otetaan vastaan käsiraha.

        Näin mekin tehtiin kun tämä ja edellinen ostettiin.
        Ja myös meidän tuttavat on tehnyt niin.

        allekirjoitetaan ja siirretään rahat, pankkien edustajat (laina) paikalla ja välittäjä! En ikinä allekirjoittaisi ellei rahoja tilillä olisi! Käsiraha on otettu jo aiemmin kun ostaja on päättänyt tehdä kaupan ja kirjallinen tarjous hyväksytty ja kaupantekotilaisuutta odotetaan. Aika jännään tilanteeseen olette itsenne laittaneet.... toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin!


      • jii
        Kivakiva.. kirjoitti:

        Asunnothan myydään niin että ensin tehään kauppakirja, ja siinä samalla otetaan vastaan käsiraha.

        Näin mekin tehtiin kun tämä ja edellinen ostettiin.
        Ja myös meidän tuttavat on tehnyt niin.

        kirjallisen ostotarjouksen ja kauppakirjan? Ja kyse on siis ostotarjouksen purkamisesta eikä kaupan?

        Muussa tapauksessa jossain muualla tehdään asuntokauppaa ihan eri tavalla kuin minä olen sitä tehnyt. (Kauppakirjat allekirjoitetaan, osakekirjat siirretään, kauppahinta siirretään ja varainsiirtoveroasiat hoidetaan yleensä yhdellä ja samalla kertaa esim myyjäosapuolen pankissa)


      • ennenkuin maksusta
        ??? niin kirjoitti:

        ei koskaan tehdä koska kauppa on sitova, eli kämppä meni mutta maksua ei saatu ja jos ovat varattomia niin koskaan ei saadakkaan.

        Nimittäin heillä voi olla ensisijaisia velkojia jotka vievät siitä heidän nyt omistamastaan kämpästä pakkohuutokaupalla saadut rahat.

        Ei koskaan myydä luotolla, ei koskaan!!!!!!

        Saatte nyt jo kärsiä siitä että möitte luotolla, kiristetään ja kiristetään. Mikä ihmeen välittäjä hoiti hommia kelvottomasti??

        on tullut viimeinen erä. Onkos näin alkuperäinen kysyjä? Tuo näkyy kauppakirjasta.

        Jos teillä pysyy hallintaoikeus edelleen, niin voitte (luultavasti, en ole varma) vaikka vuokrata asunnon ja samalla aloittaa sen loppukauppasumman maksun perinnän ostajilta. Yhtiövastikkeiden siirtymisestäkin on varmaankin merkintä kauppakirjassa. Jos se siirtyy jo kauppakirjan kirjoittamishetkellä ostajille, niin se jää sitten taloyhtiön murheeksi periä tuo ostajilta. Vuokratulot on siten ihan ilmaista rahaa teille.

        Minä olen niin kiltti, että olisin varmaan suostunut käsirahaan (ilmaista rahaa paljon), purkanut kaupan ja laittanut uusiksi kämpän myyntiin.


      • Kivakiva..
        jii kirjoitti:

        kirjallisen ostotarjouksen ja kauppakirjan? Ja kyse on siis ostotarjouksen purkamisesta eikä kaupan?

        Muussa tapauksessa jossain muualla tehdään asuntokauppaa ihan eri tavalla kuin minä olen sitä tehnyt. (Kauppakirjat allekirjoitetaan, osakekirjat siirretään, kauppahinta siirretään ja varainsiirtoveroasiat hoidetaan yleensä yhdellä ja samalla kertaa esim myyjäosapuolen pankissa)

        Kyllä minulla on nokan alla tuossa asunto-osakkeen kauppakirja.

        Mies sanoi minulle että tämä on se paperi jolla asunto myydään, hallintaoikeus siirtyy sitten kun loppukauppahinta maksetaan.

        Siis näin me ollaan ennenkin toimittu!

        Mut joka tapauksessa aijon huomenna soitta kulujattavirastoon ja selvittää asiaa..

        Vaikka siis välitysfirma on asiaa jo selvittänyt.

        Ja tuosta kiltteydestä. Myös minä olen kiltti, ja tekisi mieli kauppa perua. Mutta meille on tulossa toinen lapsi kolmen kuukauden päästä, ja mies jo tosiaan on töissä muualla. Pelottaa hieman, jos jäisin lasten kanssa tänne yksin.

        En tiedä sitten, että miten tässä käy ja onko asia nyt niin kuin välittäjä meille ilmoittaa, mutta en uskonut omalle kohalle näin käyvän!


      • välittäjän
        Kivakiva.. kirjoitti:

        Kyllä minulla on nokan alla tuossa asunto-osakkeen kauppakirja.

        Mies sanoi minulle että tämä on se paperi jolla asunto myydään, hallintaoikeus siirtyy sitten kun loppukauppahinta maksetaan.

        Siis näin me ollaan ennenkin toimittu!

        Mut joka tapauksessa aijon huomenna soitta kulujattavirastoon ja selvittää asiaa..

        Vaikka siis välitysfirma on asiaa jo selvittänyt.

        Ja tuosta kiltteydestä. Myös minä olen kiltti, ja tekisi mieli kauppa perua. Mutta meille on tulossa toinen lapsi kolmen kuukauden päästä, ja mies jo tosiaan on töissä muualla. Pelottaa hieman, jos jäisin lasten kanssa tänne yksin.

        En tiedä sitten, että miten tässä käy ja onko asia nyt niin kuin välittäjä meille ilmoittaa, mutta en uskonut omalle kohalle näin käyvän!

        Antakaa välittäjän selvittää tilanne, jos olette jo käsirahan saannutkin.
        LKV välittäjällä on lakisääteiset vastuut kaupan loppuun viemisessä.


      • peukku68
        Kivakiva.. kirjoitti:

        Asunnothan myydään niin että ensin tehään kauppakirja, ja siinä samalla otetaan vastaan käsiraha.

        Näin mekin tehtiin kun tämä ja edellinen ostettiin.
        Ja myös meidän tuttavat on tehnyt niin.

        vaan tapana kyllä on että kun kauppakirja tehdään niin silloin maksetaan myös kauppasumma. Käsirahahan on vain tavallaan varauksen panttina eli se on sen suuruinen summa joka jää myyjälle jos ostaja peruu ennen kauppaa. Tavallaan siis vahingonkorvaus.

        En ihan oikeasti ole koskaan kuullut, että kauppakirjaa tehdessä ei asuntoa vielä maksettaisi. Itse en edes moiseen suostuisi. Jopa talokaupoissa joissa talon hallinta ja muutto ovat joskus viikkoja kaupan jälkeen ei tuollaista tapaa ole.


      • ystäväni
        peukku68 kirjoitti:

        vaan tapana kyllä on että kun kauppakirja tehdään niin silloin maksetaan myös kauppasumma. Käsirahahan on vain tavallaan varauksen panttina eli se on sen suuruinen summa joka jää myyjälle jos ostaja peruu ennen kauppaa. Tavallaan siis vahingonkorvaus.

        En ihan oikeasti ole koskaan kuullut, että kauppakirjaa tehdessä ei asuntoa vielä maksettaisi. Itse en edes moiseen suostuisi. Jopa talokaupoissa joissa talon hallinta ja muutto ovat joskus viikkoja kaupan jälkeen ei tuollaista tapaa ole.

        Joka ikinen asunto, jonka vapautumisaika on pitkä, myydään kaksiosaisena kauppana. Vain heti vapaat tai nopeasti vapautuvat asunnot myydään kertakauppana.Kahden asunnon loukusta vahingosta viisastuneina, kauppa tehdään tosiaan kaksiosaisena. Loppukauppahinnan maksuun voi mennä monta kuukautta, joka on tietenkin erikseen sovittu ja molemmin puolin hyväksytty.

        Asunto on myyty kun allekirjoitus on kauppakirjassa, oli kauppahinta mikä tahansa. Osakekirjan omistuksen ja hallinnon saa sitten kun viimeinenkin penni on maksettu.

        Yksityiset myyjät eivät toimi näin, yksityinen voi ottaa käsirahan vastaan mutta sehän ei vielä ole mikään kauppa.
        Eli tämä "osamaksukauppa" on kyllä aivan normaalia kaupankäyntiä.


    • tuossa

      näkyy olevan.välittäjä joku pirun hempuli.ei koskaan asunto-tai muuta kauppaa tehdä,en ainakaan minä tuolla tyylillä tee.tuossa edellä joku juuri kertoi oikean toimintamallin.sitäpaitsi kiltit jää tässä maassa nykyään jalkoihin,joten ei muutakuin kovat piippuun.

      • Kivakiva..

        Soitin kuluttajavirastoon. Mies siellä sanoi että kun kauppakirja on tehty ja allekirjoitettu ei sopimusta voi alkaa itsekseen purkamaan. Se on virallinen paperi!
        Eikä hän pitänyt sitä mitenkään outona, että ensin tehään kauppakirja, jonka yhteydessä maksetaan käsiraha. Ja sen jälkeen hallinnonluovotus jossa loppu rahat.

        Välittäjä oli edelleen sitä mieltä, ettei asuntokauppaa pureta. Ja jos purettas niin me jouduttas ostamaan tämä asunto takas ja maksamaan varainsiirtovero!

        Ja ihan iso, tunnettu kiinteistövälitysfirma on kyseessä. Kyllä mä uskon ainakin että he ovat toimineet oikein..


      • voi olla
        Kivakiva.. kirjoitti:

        Soitin kuluttajavirastoon. Mies siellä sanoi että kun kauppakirja on tehty ja allekirjoitettu ei sopimusta voi alkaa itsekseen purkamaan. Se on virallinen paperi!
        Eikä hän pitänyt sitä mitenkään outona, että ensin tehään kauppakirja, jonka yhteydessä maksetaan käsiraha. Ja sen jälkeen hallinnonluovotus jossa loppu rahat.

        Välittäjä oli edelleen sitä mieltä, ettei asuntokauppaa pureta. Ja jos purettas niin me jouduttas ostamaan tämä asunto takas ja maksamaan varainsiirtovero!

        Ja ihan iso, tunnettu kiinteistövälitysfirma on kyseessä. Kyllä mä uskon ainakin että he ovat toimineet oikein..

        oikeakin tapa mutta on olemassa se oikeampikin tapa eli kauppakirjan tekohetkellä siirtyy myös koko kauppahinta!

        Ottakoon ostaja sen lainaksi pankistaan jos saa. Jos ei saa lainaa niin en myisi sille.


    • ile

      Asunto-osakkeen kauppakirjassa on mainittu kohta (jos on ollut ammattilainen kiinteistönvälittäjä tekemässä kauppakirjaa) jossa sovitaan ehdot mikäli ostaja ei täytä maksuvelvoitteita.
      Yleensä siinä on mainittu joku summa jonka myyjä saa pitää itsellään maksetusta kauppahinnasta jos ostaja peruu kaupan. Lisäksi siinä on mainittava missä ajassa ostajan tulee suorittaa loppukauppahinta. (Käsirahasta puhutaan yleensä ostotarjous vaiheessa, kaupantekohetkellä maksettavasta summasta puhutaan osakauppahinta.)

      Eli loppuosa kauppahinnasta palautetaan ostajalle. Pääsääntöisesti summa täytyy olla vähintäänkin riittävä että myyjälle ei tule taloudellista tappiota. Mikäli ostaja ei suostu enää maksamaan loppukauppahintaa ilman mitään riittävää syytä, täytyy summa mikä jää myyjälle olla riittävä esim. on otettava huomioon maksettu välityspalkkio yms. kulut. Kirjoituksesta ei käynyt ilmi mikä on kauppahinta ja paljonko maksettiin kaupantekohetkellä sekä siirtyikö omistusoikeus.

      Mikäli omistusoikeutta ei sirretty niin kauppa on helpompi purkaa ja palauttaa osa kaupphinnasta ostajalle kauppakirjan ehtojen mukaisesti, mikäli omistusoikeus on siirretty ostajalle kaupantekohetkellä niin myyjä joutuu myymään osakkeet saadakseen riitatilanteessa maksamattoman kauppahinnan takaisin. Luulisin että tässä tapauksessa on maksettu osa kauppahinnasta ja omistusoikeus on edelleen myyjällä. Lisäksi kirjoituksesta ei selvinnyt missä osakekirjaa säilytetään.

      Mikäli ostajalla on joku erityinen syy saada kauppahinnan alennusta niin yleensä kannattaa sopia kuin lähteä oikeusteitse asiaa selvittämään.

      Kiinteistönvälittäjä ei vastaa kaupasta kaikilta osin vaan yleensä kauppakirja on kahden osapuolen sopimus jota noudatetaan.

      Hyvä kiinteistönvälittäjä ottaa molemmat osapuolet huomioon kauppa tehtäessä ja varmistaa kaikkien saatavat ym. vakuusjärjestelyt.

      T. ile LKV

    • kaupan

      perusteellisesti. Kuten tuolla jo sanottiin, niin myyjän kannalta on järkevintä niin, että kaikki rahat handuun kaupanteon hetkellä. Ilmeisesti teidän kämppänne ei ollut kovin haluttu, kun välittäjä suostui tuollaiseen hidasteluun ja antoi ostajalle aikaa lisärahoituksen järjestämiseen. Jos hänellä olisi omaisuutta, hän olisi saanut puuttuvan hinnan pankista kaupantekotilaisuuteen. Luulen ettei ostajalla olekaan rahaa kauppaan, siksi hän haluaa purkaa.

    • tietoa

      Ei ole mitää pelättävää. Kauppa on tehty, ostaja ei pääse perääntymään menettämättä jo maksettua kauppasummaa. Nykypäivänä asuntokauppa tehdään aina kaksiosaisena jos asunto ei ole vapaa. Kauppapäivä on se päivä jolloin kauppakirjat allekirjoitetaan ja varainsiirtovero maksetaan. Hallintaoikeuden ostaja saa, kun on maksanut koko kauppahinnan sovittuna ajankohtana. Ellei loppukauppahintaa makseta, eikä ostaja maksa 30 päivässä kirjallisen huomautuksen saatuaan, on myyjällä oikeus pitää jo maksettu kauppahinta vahingonkorvauksena.Ostaja maksaa myös kaikki teilla kaupan purusta aiheutuneet kulut, ellei jo maksettu korvaus riitä vastaamaan niistä. Jos ja kun asia menee oikeuteen, ostaja maksaa kulut koska häviää aina.Vaikka ostaja kuolisi kesken lippukauppojen, ei jo tehtyä kauppaa pysty perumaan. Ostajan nimi vaan muuttuu ostajan perikunnaksi ja perikunta ostaa asunnon ja maksaa loppukauppahinnan.

      Täällä erheellisesti sekoitetaan käsiraha ja alkukauppahinnat keskenään. Käsirahalla ei ole mitään myyty, alkukauppa summalla on, vaikka summat olisi saman suuruiset. Täällä on muutenkin niin paljon väärää tietoa ja totaalisen amatöörimäisiä väittämiä, että oksat pois. Asuntokauppa on pirun helppoa kun kaikki menee hyvin, mutta kun ei menekkään ammatti-ihmisen käyttäminen voi tulla loppupeleissä tuhansia euroja halvemmaksi.

      Ja mitä ostajan velkoihin tulee, ei ostajalla ole mitään osuutta teidän omistamasta osakekirjasta, eli sitä ei tosiaan vie kukaan ulosottomies. Osakekirja on teillä, siirtomerkintä teidän ja samoin asunnon omistus.

      Eli jos ostaja nyt peruu, nettositte jo saamanne summan ja myytte vaan uudelleen. Kauppa se on mikä kannattaa.

      Ystävällisen terveisin LKV

      • ile

        Siis täytyy sanoa nyt se että ystävällisin terveisin LKV ei ole ainakaan LKV koska kirjoituksessa on väärää tietoa asuntokaupasta. En tiedä missä välitystoimistossa on tämä kaveri töissä mutta asuntokauppaan ei kannata tämän tyypin kanssa ryhtyä.

        Ensinnäkin myyjä ei saa pitää koko summaa vahingonkorvauksena jos ostaja purkaa kaupan vaan kauppakirjassa on tarkoin määritelty summa mikä jää myyjälle. Kun maksetaan kauppahinnasta vain osa eli yleensä 10-20 % niin myyjän pitää antaa jälkipantti ostajalle myyjän pankista jos myyjällä on lainaa, muussa tapauksessa osakauppahinta talletetaan joko pankkiin välittäjän tilille ja osakekirja myös talletetaan varmaan talteen.

        Tällä estetään ettei myyjä pääse myymään osakkeita uudelleen.

        Tilanne on toinen jos ostaja tarvitsee vakuutta maksamalleen osakauppahinnalle joilloin myyjä joutuu panttaamaan osakkeet ostajan lainan vakuudeksi.

        Asuntokauppa ei ole niin yksinkertaista jos haluaa olla tarkka ja huolellinen. Välittäjän on otettava huomioon molemmat osapuolet sekä lainanantajan kauppaa tehtäessä.

        En antaisi ystävällisin terveisin LKV:n myydä omaa asuntoani.

        t. ile LKV


    • Anonyymi

      Ostaja haluaa purkaa kaupat.Perikunnan kiinteistön myimme.Purki vanhan kiinteistön ensin asumattomaan kuntoon.Tutki mistä voisi valittaa ja valitti myös kaikesta.Nyt hakee perikunnasta maksumiestä.Pitääkö suostua kaupan purkuun nimet ovat paperissa ja kaupat tehty.Voimmeko pitää kauppahinnan itsellämme jos kauppa peruuntuu??

      • Anonyymi

        Riippuu siitä kuinka vanhasta rakennuksesta on kyse, mitä ostaja tiesi tai mitä ostajan olisi pitänyt tietää rakennuksesta, tutustuiko ostaja riittävän huolllisesti rakennukseen ennen sen ostoa.

        Minä olen kirjannut ylös kaikki tietämäni rakennuksen poikkeamat nykynormeista ja edellyttänyt ostajan teettävän lisätutkimuksia. Olen kirjannut kaikki ne rakenneosat, jotka ovat jo saavuttaneet teknisen käyttöiän, Yli 50 vuotta vanhan rakennuksen voi hyvin myydä huoletta eteenpäin, kunhan ensin kirjaa selkeästi, että rakennus on kaikilta osin ylittänyt teknisen käyttöiän. Näin siitä huolimatta, että rakennus hyvinkin palvelee seuravat 50 vuotta.

        Oikeudessa tuomarit ovat yleensä naisia ja tuntevat rakentamista vain Avotakan lukijoina. Tämän vuoksi on yhdentekevää miten asiat oikeasti ovat. Se mikä ratkaisee on se, miltä paperit näyttävät.


        Itse en ostajan purkamaa taloa enää ottaisi takaisin. Jos kyseessä on vaha rakennus, jäisin odottamaan haastetta. Haasteen muuttokiellon vuoksi silloin voi katsoa, minkälaisia näyttöjä ostaja kykenee esittämään. Talolla ei ole minkäänlaista merkitystä. Paperi ratkaisee. Valokuvilla voi pyyhkiä vaikka p#¤%ttä. Ratkaisevia ovat asiantuntijoiden lausunnot. Tavarantarkastaja on otettava vakavasti tai hankittava VTT:ltä kumoava lausunto. Alan professori on hyvä. Kirvesmiehet, rakennusmestarit ja muu rahvas saa sanoa mitä haluaa, mutta sillä ei juuri koskaan ole yhtään mitään merkitystä.

        Nykyään ostajat tuppaavat häviämään juttuja. Osittain se johtuu siitä, että alan asianajajat ovat huonoja. Yhdellä ex-vastapuolen asianajaista on peräti porttikielto tuomioistuimeen.

        Juttuu menee muutama vuosi. Sen ei kannata antaa pilata elämää. Käräjäoikeudessa palaa noin 10.000 euroa mahdolliset asiantuntijat. Hovi on yleensä halvempi, koska se on paperijuttu, osapuilleen 6.000 euroa. Korkeimpaan en ole vielä joutunut. Vastapuolilla on sinnekin ollut hinkua.


    • Anonyymi

      Oli jo aika tämä yli kymmenen vuotta vanha aloitus nostaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2813
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1954
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1806
    6. 157
      1795
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe