Leukopenia/Neutropenia

Tietoa etsivä

Hei,

Minulla on leukosyyttien määrä laskenut vuosien varrella, alkaen jostain 60% viiterajasta (3.4-8.2 e9/l viiterajat), ja on nyt noin 20% viiterajoista, viiden vuoden aikana. Alaraja häämöttäisi tuossa reilun vuoden päästä, jos etenee samaa vauhtia - sovitin käydän dataan ja vaikuttaisi olevan polynomiaalinen. Hommasin TVKn ja siinä myös neutropeenit ovat aivan alarajalla, mutta niistä ei ole trendiä.

Pitäisikö huolestua?

Mitä muita vaihtoehtoja tuossa olisi kuin leukemia (epätodennäköinen) tai jokin autoimmuuni-sairaus, jos jatkuu ja menee leukopeniaksi/neutropeniaksi kunnolla?

Kiitos!

8

21415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ............

Huolestu vasta sitten, kun et enää ole viiterajoissa. Nythän olet arvosi ovat ihan kunnossa.... Niin ja ne ovat neutrofiilejä(liuskatumaisia leukosyyttejä) eikä neutropeenejä.

• Valkosolu

Hei!

Leukosyyteillä ja neutrofiileillä on omat vaihteluvälinsä noin laajat juuri, koska ne tuppaavat elämään elimistön tapahtuminen mukana. Joskus niitä on vähän enemmän, joskus vähän vähemmän - eihän hikoilukaan ole jatkuvasti tietyn tasoista: välillä hikoillaan enemmän, välillä vähemmän, sama neutrofiilien ja leukosyyttien suhteen.

Arvosi ovat viitteiden, SISÄLLÄ, leuko-/neutropeniaa sinulla ei näinmuodoin ole. Miksi yleensä edes olet asiasta huolestunut?

Yt. Ystäväsi Valkosolu ;).

• minäkin huolestunut

Olen syönyt erilaisia reumalääkkeitä yli 15 vuotta, imurellia n 8 vuotta. Leukkarit laskeneet pysyvästi 2,5. Jatkan hyvin pientä annösta. Lääkäri ei ole selvästi sanonut, mitä merkitsee pysyvä leukopenia. Osaako joku vastata. Kiitos!

• *Sara*

Minäkin haluaisin tietää mitä leukopenia ja neutropenia merkitsee ja aiheuttaa.Koska itselläni leukosyytit olivat (3/2007) vielä 6,0 ja ne ovat laskeneet nyt 1,8 (5/2007) sekä neutrofiilit ovat olleet (3/2007) vielä 3,36 ja ne ovat myös laskeneet huimasti 0,51 asti (5/2007).
        Muuta en oikein saanut selville lääkäriltä,kuin sen että en saa saada mitään infektiota,koska ne olisivat minulle nyt vaarallisia,juurikin noiden arvojen takia.Olen sen takia sairaslomallakin nyt ja veriarvoja on seurattava tarkkaan.Sen tiedän että itse olen ollut erittäin väsynyt,varsinkin joka aamu ja iltapäivällä nukahtelen,siis koko ajan väsynyt ja ruoka ei imeydy,vaikka söisin mitä,laihtumista aiheuttanut.
        Kiitos suuresti jos joku osaisi vastata tähän jotain,että tietäisin miten toimia.

• ..valkosoluja
        *Sara* kirjoitti:

Minäkin haluaisin tietää mitä leukopenia ja neutropenia merkitsee ja aiheuttaa.Koska itselläni leukosyytit olivat (3/2007) vielä 6,0 ja ne ovat laskeneet nyt 1,8 (5/2007) sekä neutrofiilit ovat olleet (3/2007) vielä 3,36 ja ne ovat myös laskeneet huimasti 0,51 asti (5/2007).
        Muuta en oikein saanut selville lääkäriltä,kuin sen että en saa saada mitään infektiota,koska ne olisivat minulle nyt vaarallisia,juurikin noiden arvojen takia.Olen sen takia sairaslomallakin nyt ja veriarvoja on seurattava tarkkaan.Sen tiedän että itse olen ollut erittäin väsynyt,varsinkin joka aamu ja iltapäivällä nukahtelen,siis koko ajan väsynyt ja ruoka ei imeydy,vaikka söisin mitä,laihtumista aiheuttanut.
        Kiitos suuresti jos joku osaisi vastata tähän jotain,että tietäisin miten toimia.

HEi *sara* ja muut!

Mun eräs tuttavani sairastui vakavaan leukopeniaan reumalääkkeiden vuoksi vuosia sitten. Leukkarit olivat hänellä enää 1. Lääkärit olivat voimattomia ja hänelle annettiin 2 kk elinaikaa. Tämä tuttavani on elossa tänä päivänä ja aikaa tuosta kuolemantuomiosta on jo ...en tarkkaa tiedä...noin 15 vuotta ja hän voi hyvin ja on kiitollinen terveydestään ,jotta hänellä ei ollut yli 20 vuoteen.

Hän alkoi käyttää antioksidanttia, joka on valmistettu 100 prosenttisesti ruuasta ja jotka tutkitusti nostavat jopa 37 % immunitettia jo kolmen viikon käytön jälkeen. Tuote on myös patentoitu, koska usa:n maatalousministeriö antoi sille siihen oikeudet. Kyse ei siis ole lääkkeestä, vaan 100 prosenttisesta tiivistetystä ruuasta. Tuotteen takana on maailman arvostuimpia tiedemiehiä.

Tuttavani kohdalla tuo tuote toimi loistavasti ja sen vuoksi monet häntä hoitaneista lääkäreistä käyttävät samaa tuotetta itsekin nykyään.

Koska en halua toimia tässä yhteydessä mainostoimistona, jos olet asiasta kiinnostunut voit lähettää minulle sähköpostia [email protected]

Tiedoksi vielä, että käytän itsekkin ko. valmistetta, eikä ole flussaa nähty meilläpäin, eikä muitakaan tartuntatauteja, vastustuskyky on todellakin noussut.

• vuosia alle 1.8...
        ..valkosoluja kirjoitti:

HEi *sara* ja muut!

Mun eräs tuttavani sairastui vakavaan leukopeniaan reumalääkkeiden vuoksi vuosia sitten. Leukkarit olivat hänellä enää 1. Lääkärit olivat voimattomia ja hänelle annettiin 2 kk elinaikaa. Tämä tuttavani on elossa tänä päivänä ja aikaa tuosta kuolemantuomiosta on jo ...en tarkkaa tiedä...noin 15 vuotta ja hän voi hyvin ja on kiitollinen terveydestään ,jotta hänellä ei ollut yli 20 vuoteen.

Hän alkoi käyttää antioksidanttia, joka on valmistettu 100 prosenttisesti ruuasta ja jotka tutkitusti nostavat jopa 37 % immunitettia jo kolmen viikon käytön jälkeen. Tuote on myös patentoitu, koska usa:n maatalousministeriö antoi sille siihen oikeudet. Kyse ei siis ole lääkkeestä, vaan 100 prosenttisesta tiivistetystä ruuasta. Tuotteen takana on maailman arvostuimpia tiedemiehiä.

Tuttavani kohdalla tuo tuote toimi loistavasti ja sen vuoksi monet häntä hoitaneista lääkäreistä käyttävät samaa tuotetta itsekin nykyään.

Koska en halua toimia tässä yhteydessä mainostoimistona, jos olet asiasta kiinnostunut voit lähettää minulle sähköpostia [email protected]

Tiedoksi vielä, että käytän itsekkin ko. valmistetta, eikä ole flussaa nähty meilläpäin, eikä muitakaan tartuntatauteja, vastustuskyky on todellakin noussut.

Moi, minulla oli autoimmuunihepatiitin takia leukkarit aika matalalla, vissiin 1.2 alimmillaan. Ei ne kovin vaarallisena sitä pitäneet kun tila oli vakaa ja syy tunnettu, ja lisäksi pelkkä leukosyyttiarvo ei kerro ihan kaikkea elimistön puolustusvalmiudesta. Niitäkin on vähän erisorttisia.Vain lyhyen aikaa maksansiirron jälkeen oli 3.6 ja nyt taas matalalla. Kyllä ne varmaan kohta alkaa tutkimaan että miksi se ei siitä nouse, mutta en voi väittää olevani huolissaan koska tällä pärjäillään hyvin eikä flunssa ole ollut kovin usein vaikk työ sille paljon altistaa. Terveyttä ja pitkää ikää!

• Nettropenia

Joudun myös imurellia syömää Leukosyytit ja Neurofiilit koko ajan alle normaalin tai rajoissa. Mitä riskitekijöitä?

• Reipass

Hei, itselläni on leukopenia todettu lapsena saadun reumahoidon seurauksena.

Nyt leukosyytit ovat 2,5.
      Minua kiinnostaisi tietään onko leukopeniaa sairastavalla suurempi riski saada esim. hammastulehduksia kuin ei-leukopeniaa sairastavalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2637
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      119
      2393
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1678
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      201
      1194
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      51
      1093
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1078
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      991
    8. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      793
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      793
    10. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105