Minä joka olen koko elämäni vältellyt kaiken maailman rehuja olen löytänyt nyt laihdutuksen myötä salaatit. Mielikuvitukseni ei vain riitä tekemään herkullisia salaatteja ja alkaa pikkuhiljaa tuo tonnikalasalaatti kyllästyttää. Olen googlettanut kyllä mutta olisi kiva saada myös ihan hyväksi havaittujen salaattien ohjeita.
Eli hakusessa lounaaksi sopivia ruokaisempia salaatteja, jossa mielellään jotakin proteiinipitoista sekä hieman rasvaa eli salaatinkastikettakin saa olla. Pastaa/riisiä tms runsashiilarista ei kuitenkaan saisi olla. Tomaatille ja paprikalle olen allerginen.
Tässäpä vielä tämä oma salaattini jos jolle kulle maistuu, tämä ihan perusohje jonka kuka tahansa kyllä keksii itsekin :p
Tonnikalapaloja vedessä
Jäävuorisalaattia
Rucolaa
Kurkkua
Herneitä
Thousand Island kevyt -salaatinkastiketta
Ruokaisia salaatteja?
11
3228
Vastaukset
- .................
oma salaattini:
vihreää salaattia
rucolaa
kanasuikaleita (esim. hunajamarinoituja)
fetajuustoa
kurkkua
tomaattia
kananmuna(n puolikas)
punasipulia
rusinoita
(pähkinöitä, siemeniä)
(crutonkeja)
salaatin kastikkeeksi good seasons italian -kastiketta (jota tosin ei myydä suomessa mutta käsittääkseni jokin vastaava tuote on olemassa, merkkiä en muista...) joka sisältää mausteita, oliiviöljyä, balsamiviinietikkaa ja vettä.
hiilihydraattien määrästä, rasvoista yms en osaa sanoa, mutta itselläni tämäntyyppiset salaatit toimineet oikein hyvin (olen jopa laihtunut puolessa vuodessa -8kg kun innostuin näistä salaateista vaikka tarkoitus ei ollut varsinaisesti laihduttaa...) melko helppohan noita salaatteja on hiukan varioida... jättää jonkun aineksen pois jos vaikka ei kaapista satu löytymään ja korvaa kokeeksi jollain toisella... :)- ........................
käy joskus urkkimassa mitä kaupan tekemissä salaattiannoksissa on. niistä voi saada myös ihan kivoja vinkkejä, vaikka et valmiita reseptejäkään saisi. itse söin briteissä asuessani monesti valmissalaatteja (löytyy kunnon valikoimat!) mutta nyt suomeen palattuani olen koonnut salaatit itse ja laittanut sekaan aineksia "brittisalaateista" aina kun on mileen juolahtanut... maissi ja katkarapu tuli näin äkkiseltään mieleen ja taitaa päätyä tämänpäiväiseen salaattiini...
- salaattipeto
Itse laitan salaattiin aina mitä sattuu, erilaisia yhdistelmiä. Parsa on hyvä vaihtoehto (ei siis parsakaali vaan parsa), kurpitsan siemenet ja kaikki muutkin siemenet, cashew-pähkinät, kuivattu basilika, herne-maissi-paprika, ilmakuivattu kinkku, katkaravut, leikkeleet, feta, mozzarella, paahdettu sipuli, lohi jne jne... kiertele esim salaattiravintoloissa kahviloissa, missä salaattiinsa saa valita täytteitä itse ja ota sieltä parhaimmat täytteet omaan salaattiisi ja kauppalistalle!
- JariJo
"Kevyessä" salaatinkastikkeessa saattaa olla hirveästi sokeria. Esimerkiksi Hesburgerin kevytsalaatinkastikkeessa oli noin 30 g sokeria 100 grammassa tuotetta.
Jos haluaa väittämättä vähäkalorisen kastikkeen, niin varmaankin joku jogurttipohjainen olisi ok. - neitisalaatti
Itse teen myös paljon ruokasalaatteja, jos tonnikala alkaa tökkiä laita vaikka vaihteeksi sekaan kanaa :) lisukkeiksi vain mielikuvitus on rajana, ananakset yms hedelmät ovat kivoja piristämään salaatteja myös! sitten heittää sekaan vaikka sieniä, maissia, kananmunaa, katkarapuja, vähän fetaa, pieniä leipäpaloja tai vaikka rutkasti herkullista valkosipulia, ihan oman maun mukaan. Vaihtele kastikkeita, niin saat myös monimaikuisuutta. Maukkaita salaatti hetkiä :)
- eräs vaan
itse olen käyttänyt seuraavia lisukkeita tekemään salteista ruokaisampia:
-kinkku kuutiot (vähärasvaiset)
-kanapalat (yleensä hunajamarinoituja fileesuikaleita)
-kevytfeta (yleensä täydennettynä sipulilla ja oliiveilla)
- juustopalat (esim polar 5%, aurajuustomuru), yleensä lisukkeeksi myös ananasta
-keitetty kananmuna (ei niin kevyttä, mutta kuitenkin vihreäsalaatti kananmunan paloilla on kevyempi lounasvaihtoehto)
-kokolihapalat (esim. edellipäivän hirvenpaistin jämät) - ........
Oletko kokeillut raejuuston ja tonnikalan yhdistelmää? Hyvää on ihan sellaisenaan, mutta salaatiksi ei voi sanoa ilman vihreän lisäystä. Hyvä yhdistelmä kuitenkin.
- ja nälkä menee
Eli:
1 avocado
hieman salaattia
1 tomaatti
hieman kurkkua
muutama suuri lehti tuoretta pinaattia
1 mozzarellapallo (max 250gr)
mauan mukaan raejuustoa
kastikkeeksi hieman kermaviiliä
ripaus suolaa
kunnolla mustapippuria
mikäli haluaa voi lisätä päälle vielä esim. pinjansiemeniä- ???
Aikas mahtava mozzarellapallo?
- normaalinkokoinen
??? kirjoitti:
Aikas mahtava mozzarellapallo?
jota myydään kaupassa mm. euroshopperi.
- ne on parhaita =)
Tämän hetken suosikki itselläni on tonnikalasalaatti johon siis tulee luonnollisesti tonnikalaa (vedessä paloina), jäävuorisalaattia, kurkkua, tomaattia, omenaa sekä he-ma-pa sekoitusta ja kevyttä (kartanon) salaatinkastiketta. =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362769Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122559100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432278Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201871Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381572Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511555- 381483
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251363- 281194
- 261151