Tutkijat: Simpanssit metsästävät puoliapinoita keihäillä
Iowan yliopiston tutkijoiden mukaan simpanssit valmistavat metsästysvälineiksi teräviä keihäitä. Keihäillä ne saalistavat ruuaksi pieniä puoliapinoita, kuten makeja.
Antropologi Jill Pruetzin johtaman ryhmän mukaan Fongolin seudulla Senegalissa simpanssit metsästävät säännöllisesti. Keihäät syntyvät puunoksista, jotka eläimet teroittavat hampaillaan.
Tutkimusryhmä havaitsi, että simpanssit hyökkäävät makien nukkumaluolien aukoille ja yrittävät keihästää uhrinsa kuoliaiksi.
Vaikeaa puuhaa
Havainnoiduista 22 metsästysyrityksestä onnistui kuitenkin vain yksi.
Metsästysvälineiden valmistusta on aiemmin pidetty tyypillisenä vain ihmisen varhaisille sukulaisille, kuten Australopithecus-ihmisapinalle. Simpanssien on kuitenkin tiedetty murskaavan pähkinöitä kivillä ja metsästävän ilman apuvälineitä.
STT
Simpanssit metsästävät keihäillä
13
1713
Vastaukset
- Mihin johtaa?
Jestas. Taitavat heidän jälkeläisensä muutaman tuhannen vuoden päästä postailla nettiin ja selittää otsa rypyssä, että eivät he apinoista polveudu. Tuosta se alkaa...
- baba buba!
Baba buba! Aba-Darwin uba aba-Dawkins urka urka!
- simpanssi
Miljoonien vuosien päästä simpanssit ovat meidän
tasollamme ja nykyihmiset ovat muuttuneet
cyloneiksi?- Mamapapa
on cylon.
- aivotonirokeesi.
Mamapapa kirjoitti:
on cylon.
Cylonit ovat robotteja sarjasta Taisteluplaneetta Galactica.
Vanhan sarjan
http://en.battlestarwiki.org/wiki/Cylons_(TOS)
ja uuden sarjan
http://en.battlestarwiki.org/wiki/Cylons_(RDM)
cylonit. Valitettavasti englanniksi. - sukupuuttoon
se tässä on edessä tällä menolla. Ensinnä emme kestä maapallon imastonmuutosta minkä olemme itse aikaan saaneet, toiseksi "keinotekoinen" heikkojen hengissäpitäminen heikentää perimää ja perinnölliset sairaudet pääsevät lisääntymään.
Lapsettomuuskin periytyy. Sen lisäksi, että se johtuu mm. ympäristömyrkyistä mitä itse syydämme tuonne ulos joka päivä. - liisaihmemaassa
sukupuuttoon kirjoitti:
se tässä on edessä tällä menolla. Ensinnä emme kestä maapallon imastonmuutosta minkä olemme itse aikaan saaneet, toiseksi "keinotekoinen" heikkojen hengissäpitäminen heikentää perimää ja perinnölliset sairaudet pääsevät lisääntymään.
Lapsettomuuskin periytyy. Sen lisäksi, että se johtuu mm. ympäristömyrkyistä mitä itse syydämme tuonne ulos joka päivä.VIITTAUS TÄHÄN
Lapsettomuuskin periytyy. Sen lisäksi, että se johtuu mm. ympäristömyrkyistä mitä itse syydämme tuonne ulos joka päivä.
MITEN LAPSETTOMUUS PERIYTYY ??? - voi meeri
liisaihmemaassa kirjoitti:
VIITTAUS TÄHÄN
Lapsettomuuskin periytyy. Sen lisäksi, että se johtuu mm. ympäristömyrkyistä mitä itse syydämme tuonne ulos joka päivä.
MITEN LAPSETTOMUUS PERIYTYY ???Sitä minäkin olen ihmetellyt. Näin tämän lausahduksen jossain lehden kannessa/lööpissä taannoin.
Tarkempi lukukokemus kertoi, että lapsettomuus periytyy siten, että lapsettomuushoidoilla aikaan saatettu ihminen joutuu todennäköisemmin hankkimaan omatkin lapsensa hoitojen kautta, kuin normaalisti luomulla onnistuttu lapsi.
Muuten, tässä tämäniltaisessa Prisma Arvoitus geeneissämme ohjelmassa oli spekulointia siitä, aiheuttaako keinohedelmöitys (maljassa) tietyn geenin viallisen leimautumisen sillä seurauksella, että lapselle tulee sairaus (toinen sairaus johti silmittömään liikalihavuuteen, toinen isokielisyyteen, suolien pullahtamiseen (vatsaonteloon, korjattavissa leikkauksella) ja lisääntyneeseen lapsuusiän syöpäriskiin)
eli tässä taas yksi hyvä syy miksi meille ei maljassa tehtyä lasta tule...
- voimala
Simpanssit käyttävät myös ruohonkortta jota termiitit rakastavat, apuvälineenään termittien pyytämiseen.
Korsi vain sisään termiitin kolosta, odotellaan tovi ja sitten nuollaan termiittitikkaria. - voimeeri
kun meillekin koulussa toitotettiin, että eläimet ei osaa ajatella, eivätkä ymmärrä tekojensa logiikkaa... Hyvä simpat!
- SemiSeppä
Kas tässä:
http://www.yleradio1.fi/tiede/tiedeuutiset/id9810.shtml
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2522308- 1921694
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä481367Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad501045- 41846
- 15827
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä31810Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver23778Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .25776Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46647