Helsingin sushi-ravintolat

arvosteluja tähän ketjuun

Hiljattain sushien makuun oppineena olisi mukavaa lukea esittelyjä/arvosteluja Helsingin sushi-mestoista. Kerättäisiinkö niitä tähän ketjuun, kiitos?

34

38356

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • http://www.zensushi.fi/

      Laadukas mesta kaikinpuolin. Ei oikeastaan mitään valittamista. Lounashintatasoa voisi toivoa hippusen alemmas (mutta niin varmaan kaikkien helsinkiläisten sushi-paikkojen kohdalla?).

      • neljä täältäkin

        Kabuki on kai se ykkönen, jos sinne pääsee ja jaksaa lähteä. Käytännössä ei.
        Zen näyttää liian hienolta ja on vielä kämpin yläkerrassa - ja ruoka ja palvelu ylittää joka kerta odotukset.
        Ichiban näyttää paljon uskottavammalta, ja siksi alittaa joskus odotukset.

        Antaisin Zenille lähes viisi, mutta olkoon neljä.
        Noille muill kans...ai niin, asiantuntijasta käydäkseen pitää kai antaa kabukille viisi.


      • Miinus nettisivuista

        Zen sushi saa täydet pisteet ruoasta mutta nettisivuista puhelinpalvelusta tulee pitkä miinus. Nytkin Krunikan liike on lomalla ja huhut kertoo että Kämpin liike on remontissa. Kummassakaan paikassa ei vastata puhelimeen, ei ole vastaajaviestiä, eikä nettisivuilla mainita asiasta mitään. Harmittaa mennä hirveässä sushi-himossa keskustaan saakka vain huomatakseen että paikka onkin kiinni! Mutta eniveis, silloin kun jompi kumpi mesta on auki niin aah, sushi on kyllä taivaallista.


      • Sushifani

        Pyysin ystävällisesti Zen Sushin tarjoilijaa vaihtamaan olueni, koska siinä oli kärpänen. Hän kävi keittiössä ja tuli takaisin saman juoman kanssa tokaisten "otin sen pois". Aika ällöä. Olimme pitkästä aikaa syömässä kahdestaan mieheni kanssa. Jäi paha mieli eikä tee mieli mennä enää uudestaan. Sanoin vielä perään, ettei minun mielestäni ole asikkaan vika, jos ravintolassa on kärpäsiä. Olisivat edes tarjonneet vaikka vihreää teetä tilalle, jos uusi pullo olisi tullut liian kalliiksi. Olut oli 5,5 euroa ja todellakin otti päähän maksaa niistä parista kulauksesta.


    • http://www.ichiban.fi/

      Osallistunpa minäkin - samalla kaavalla. :)

      Ichiban on myös hyvä mesta. Löytyy Kampin keskuksen ohella Aikatalosta Mikonkadulta (josta tuoreimmat kokemukseni). Ainoa selkeä miinus, että sekä Kampin että Aikatalon mestat ovat melkoisen pienet ja ainakin lounasaikaan tungos on melkoinen...

      • toiminut

        http://www.gyosaisushi.net josta kotiin mukaan.


      • mitä siitä tykkäät?
        toiminut kirjoitti:

        http://www.gyosaisushi.net josta kotiin mukaan.

        tuon mestan tiedän, mutta millainen on? pieni arvostelu please?


    • *****/*****

      Kabuki on stadin eka japanilainen ravintola ja menu on edelleen paras. Miinus siitä että paikka on todella pieni ja kaukana trendikkäästä mutta tunnelma on nostalginen ja todella "sushi"..

      http://www.kabuki.fi/kabuki.html

    • sorkkis

      Aikaisemmin wanhan kauppahallin Norisushi oli stadin ykkönen, mutta viime aikoina taso on kuulemma jostain syystä laskenut, ehkä siksi että ravintoloitija Kimmo Jylhä on panostanut siihen vieressä olevaan Raku-ya ravintolaansa, joka on hieno mutta aika kallis. En tiedä, pitää käydä testaamassa Norisushi taas joku päivä.

      Ichiban on erittäin hyvä, tosin yleensä aika ruuhkainen.

      Kabuki on tietenkin hyvä, jos sattuu mahtumaan sisään. Jos muukin japsiruokakuin sushi maittaa, niin sitten ainakin Kabukiin ja pöytävaraus hyvissä ajoin kannattaa. Sopii vaan toivoa ettei siellä ole samaan aikaan Selinin porukkaa häröilemässä.

      Zen sushi on myöskin hyvä, mutta ehkä jotenkin persoonaton?

      Gyosai sushi herätti suuria odotuksia, sillä omistaja on kotoisin Hachinohesta joka on tunnettu erinomaisista sushibaareistaan. Ei vastannut ihan odotuksiani. Suurimman pettymyksen tuotti riisi, joka oli lämmintä! Mutta ehkä se oli vain alkukankeutta ja meininki on parantunut. Täytyy käydä testaamassa sekin uudestaan.

      Len's keishoku barissakin oli alkukankeutta, mutta nykyään homma toimii. Hintataso taitaa olla vähän edullisempi kuin esim. Kabukissa.

      Huonoin on varmasti Eatzin liukuhihna-sushi, mutta kyllähän sitäkin syö ennen kuin selkäänsä ottaa.

      Ei Helsingissä huonoja sushimestoja olekaan, toisin kuin esimerkiksi kiinalaisia ravintoloita, joista suurin osa on surkeita.

      • Sushimaster

        Sushiriisi kuuluu olla kädenlämpöistä! Jos et tiedä asioita niin älä kirjoita hölmöjä mielipiteitäsi nettiin.


    • kirkkis

      Raku Ya on eteläespalla sijaitseva japanilainen jossa sama hintaluokka kuin Kabukissa, mutta on todella siisti ja hieno paikka. Siellä kelpaa. Myös muuta kuin sushia enemmän tarjolla Kabukiin verrattuna.
      suosittelen

      • olet itse tehnyt

    • JKZ

      Näillä ainakin sushi catering, en oo varma toimiiko jo ravintolana: www.masabi.fi

    • sushilover :)

      Elokuussa huomasin, että Kamppiin Salomonkadulle on aukeamassa Japanilainen ravintola Fuji Village ( ).

      Tänään siellä kävin... ja WAU!
      Paikka siisti, palvelu ystävällistä, hinnat kohtuulliset ja kala uskomattoman tuoretta ja hyvää. Sushia ja sashimia söimme. Makit oli kotikutoisen näköisiä, mutta hyviä. Nigrit loistavia ja sashimista huumasi herkullisuudellaan!

      Suosittelen lämpimästi!

      Minun makuuni:
      - Voittaa Kabukin mennen tullen.( )
      - Gyosai sushiin verrattuna tuoreempaa. ( )
      - Raku Ya:ssa ( ) on omat majoneesi juttunsa, joten siksi vaikea verrata ruokaa. Mutta Rakun töketöön palveluun verrattuna hyvä!

      Fujia pitää saada lisää!

      (Koto on vielä testaamatta)

      • Pettynyt

        Kun luin edellisen mainos-ylistyksen Fuijille, niin kävin eilen testamaassa herkut. Täydellinen pettymys. Minun mielestäni Fuiji on Helsingin huonoin sushi-ravintola.
        Paikka on valttavan kokoinen, mieleen heti tuli että pitäjät ovat kiinalaisia, niin suuruusluokkakin on kiinan mittainen.
        Riisi oli kuiva ja mauton, kaikki muu maistuu vahnalle sian rasvalle. Ilmeisesti kaikki paistuu samassa padassa samoissa vanhoissa siian rasvoissa. Koko homma kruunasivat pöytäservetii jossa luki viereisen Tai-ravintolan nimi.
        Ja hinnat tähän mestaan avat aivan liian korkeat.


      • sushisti
        Pettynyt kirjoitti:

        Kun luin edellisen mainos-ylistyksen Fuijille, niin kävin eilen testamaassa herkut. Täydellinen pettymys. Minun mielestäni Fuiji on Helsingin huonoin sushi-ravintola.
        Paikka on valttavan kokoinen, mieleen heti tuli että pitäjät ovat kiinalaisia, niin suuruusluokkakin on kiinan mittainen.
        Riisi oli kuiva ja mauton, kaikki muu maistuu vahnalle sian rasvalle. Ilmeisesti kaikki paistuu samassa padassa samoissa vanhoissa siian rasvoissa. Koko homma kruunasivat pöytäservetii jossa luki viereisen Tai-ravintolan nimi.
        Ja hinnat tähän mestaan avat aivan liian korkeat.

        Palvelu oli kyllä ihan ok, mutta esim. tonnikalanigirit jäivät syömättä, kala ei todellakaan ollut ihan tuoreinta. Eikä muutenkaan kyllä säväyttänyt. Ei tartte toiste enää mennä!


      • japski_
        sushisti kirjoitti:

        Palvelu oli kyllä ihan ok, mutta esim. tonnikalanigirit jäivät syömättä, kala ei todellakaan ollut ihan tuoreinta. Eikä muutenkaan kyllä säväyttänyt. Ei tartte toiste enää mennä!

        Ichiban sushista saa ainakin aivan ihanaa Sushia. Kala on todella tuoretta ja sen huomaa maussa.
        Myös hinnat ovat kohdillaan lounas-aikaan.

        Gyosai-sushissa on ehkä kaikista helsingin paikoista kaikista paras ja japanilaishenkisin ilmapiiri, mutta ei ehkä aivan pärjää maussa ja tuoreudessa huipuille.
        Suosittelen kuitenkin käymään.

        Kaikkia paikkoja jotka myyvät sushia oheistuotteena tulee välttää, niistä ei saa muutakuin muotilla tehtyjä tökeröjä susheja joista tulee ainoastaan paha olo.


    • Lost in Sushi

      En kerta kaikkiaan ymmärrä, miten on mahdollista, että kukaan ei ole maininnut Kotoa, joka on tyylikäs, erinomainen ja vielä suht huokea sushiravintola. Tuoretta, asiantuntevasti valmistettua ja monipuolista japanilaista ruokaa. Kyseessä oyhyesti sanottuna Helsingin paras sushipaikka- peittoaa esimerkiksi totaalisen yliarvostetun, maineensa kannatteleman Kabukin mennen tullen. Toinen suosittu, mutta varsin keskinkertainen on Ichiban.

      • Kyo

        Olen käynyt Tokyo 55:ssa pari kertaa ja kummallakin kerralla oli todella laadukasta ja hyvää sushia. Paikka on muutenkin kaunis ja viehättävä.

        Kabukissa on hyviä ateriakokonaisuuksia ja yleisesti ottaen ihan omanlaisensa tunnelma, mutta välillä sushiriisi on ei ole ollut oikein hyvää siellä. Myös wasabia on välillä melko reilunlaisesti.

        Koto on rauhallinen ja mukava paikka, jossa olen aina saanut varsin kelvollista ruokaa.

        Ichiban on ok varmaan lounaspaikkana, mutta muutaman kerran olen siellä (Aikatalossa) saanut vähän huonompaa sushia, joten nykyään en siellä enää käy oikeastaan koskaan.

        Gyozai-sushissa olen käynyt pari kertaa, mutta siitä on useampi vuosi, joten en osaa sanoa sen tämänhetkisestä laadusta mitään. Silloin oli kyllä hyvää.


      • nyt testaamaan
        Kyo kirjoitti:

        Olen käynyt Tokyo 55:ssa pari kertaa ja kummallakin kerralla oli todella laadukasta ja hyvää sushia. Paikka on muutenkin kaunis ja viehättävä.

        Kabukissa on hyviä ateriakokonaisuuksia ja yleisesti ottaen ihan omanlaisensa tunnelma, mutta välillä sushiriisi on ei ole ollut oikein hyvää siellä. Myös wasabia on välillä melko reilunlaisesti.

        Koto on rauhallinen ja mukava paikka, jossa olen aina saanut varsin kelvollista ruokaa.

        Ichiban on ok varmaan lounaspaikkana, mutta muutaman kerran olen siellä (Aikatalossa) saanut vähän huonompaa sushia, joten nykyään en siellä enää käy oikeastaan koskaan.

        Gyozai-sushissa olen käynyt pari kertaa, mutta siitä on useampi vuosi, joten en osaa sanoa sen tämänhetkisestä laadusta mitään. Silloin oli kyllä hyvää.

        http://omakaupunki.hs.fi/haku/Japanilainen


      • ushi
        Kyo kirjoitti:

        Olen käynyt Tokyo 55:ssa pari kertaa ja kummallakin kerralla oli todella laadukasta ja hyvää sushia. Paikka on muutenkin kaunis ja viehättävä.

        Kabukissa on hyviä ateriakokonaisuuksia ja yleisesti ottaen ihan omanlaisensa tunnelma, mutta välillä sushiriisi on ei ole ollut oikein hyvää siellä. Myös wasabia on välillä melko reilunlaisesti.

        Koto on rauhallinen ja mukava paikka, jossa olen aina saanut varsin kelvollista ruokaa.

        Ichiban on ok varmaan lounaspaikkana, mutta muutaman kerran olen siellä (Aikatalossa) saanut vähän huonompaa sushia, joten nykyään en siellä enää käy oikeastaan koskaan.

        Gyozai-sushissa olen käynyt pari kertaa, mutta siitä on useampi vuosi, joten en osaa sanoa sen tämänhetkisestä laadusta mitään. Silloin oli kyllä hyvää.

        Olen myös muutaman kerran huomannut Aikatalon Ichibanissa, että sushi ei useinkaan ole ollut hyvää. Ei ilmeisesti tuoretta? En tiedä. Mutta Kampin Ichiban ei ole vielä tuottanut pettymystä.


      • no way ...
        Kyo kirjoitti:

        Olen käynyt Tokyo 55:ssa pari kertaa ja kummallakin kerralla oli todella laadukasta ja hyvää sushia. Paikka on muutenkin kaunis ja viehättävä.

        Kabukissa on hyviä ateriakokonaisuuksia ja yleisesti ottaen ihan omanlaisensa tunnelma, mutta välillä sushiriisi on ei ole ollut oikein hyvää siellä. Myös wasabia on välillä melko reilunlaisesti.

        Koto on rauhallinen ja mukava paikka, jossa olen aina saanut varsin kelvollista ruokaa.

        Ichiban on ok varmaan lounaspaikkana, mutta muutaman kerran olen siellä (Aikatalossa) saanut vähän huonompaa sushia, joten nykyään en siellä enää käy oikeastaan koskaan.

        Gyozai-sushissa olen käynyt pari kertaa, mutta siitä on useampi vuosi, joten en osaa sanoa sen tämänhetkisestä laadusta mitään. Silloin oli kyllä hyvää.

        Tokyo 55 kokeiltu 2kertaa mukaan otettavalla lounaslootalla. Liian suuria, hajoavat käsiin...


    • Umeshu

      Ilmeisesti kukaan ei ole käynyt Töölö Gymin alakerrassa olevassa Umeshussa. Ko. paikka on ehdottomasti Helsingin paras sushi-ravintola. Grillilohi nigiriä voittanutta ei ole löytynyt mistään. Paikan ainoat negatiiviset asiat ovat paikan pienuus, ruokalistalle käytännössä vain sushia, sekä ruuhkan takia johtuva ruuan suht pitkä odotusaika, mutta maku lopulta ratkaisee. Suosittelen erittäin lämpimästi.

      • Kotisushi

        Kun hakee Tokyokanista tarvittavat ainekset niin parasta on Kotisushi. Kaikki stadin mestat on jo käyty. parasta paikoissa on toki että joku hoitelee tiskin. Hyviä ja laatu paikkoja ehdottomasti kaikki. Hienoa että stadissa on tämän tason japsi mestoja. Mutta kuitenkin porukassa tämä sushien viritely on huippu hommaa ja kun vielä varustaa porukan sapporolla ja sakella...


    • Suujj

      palvelu on jokaisella kerralla ollut töykeää.
      Ruoka sinäänsä ok, peruslaatua, mutta huono maku jää suuhun
      varsinkin erään iäkkäämmän rouvan töykeilystä.
      Kotoa kannatan täydellä sydämelläni ja tyhjällä vatsallani!!

      • Jorette

        ...kantapaikkani, mutta kahdella viime kerralla saanut niin hirveätä paskaa, että takaisin en mene.
        Sääli!

        J


    • helsinkiläinen**

      ketjun viestit helsingin hyvistä sushi-paikoista näyttää olevan melko vanhoja. mikä on nykyinen sushi-tilanne helsingissä? mistä saa mielestänne parasta ja edullisinta sushia? entä mistä saa parhaat take-awayt?

      en ole koskaan käynyt helsingissä sushilla, vaikka täällä nykyisin asun. edellisessä kotikaupungissani (ulkomailla) kotini lähellä oli huippu sushi-paikka, jossa sushi buffet "maksa 10e ja syö niin paljon kuin jaksat" :)

    • mikimii
    • täältä kotiin tilaan
    • Hirvex

      Len's keishoku ainakin on hirveä paikka.

    • viimesimmät
    • meeee

      Itsetehty maistuu aina parhaimmalle:)

    • tiukka seula

      Kampin Ichiban sushissa riisi oli nyt japanilaiseen suuhun vähän mössöä ja mautonta. En tiedä oliko edellisellä kerralla muutama vuosi sitten eri kokki, mutta silloin oli ihan hyvää. Nyt oli sellaista suomalaisen valmistamaksi ihan OK riisiä vähän sama juttu kuin japanilaisen keittämät perunat - ei aina niin hyvää. Tonnikala oli leikattu taitavasti todella ohuiksi siivuiksi, mutta se on kyllä ymmärrettävää kun ottaa huomioon paikan maksaman vuokran ja hintatason...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      188
      7306
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4262
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2115
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2049
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1661
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1619
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1603
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe