Juustoinen kukkakaalisosekeitto

Milla.M

tarjoan nyt täällä näitä kasvisruokaohjeitani, koska olen viime aikoina tykästynyt vähän kevyempiin ruokakokeiluihin ainaisen lihan ja kalan sijasta.

Tämä keitto on muuten tosi helppo valmistaa ja aivan taivaallisen makuista, kannattaa kokeilla!

Kukkakaalia palasina sen verran että kattilan pohja peittyy
Vettä
Kasvisliemijauhetta tai puolet kuutiosta
1/2 prk maustamatonta sulatejuustoa
n.2dl kevyt-tai ruokakermaa
(voit laittaa myös ripauksen kuivattua persiljaa)


Laita kukkakaalinpalaset kattilaan ja vettä sen verran että ne juuri ja juuri peittyvät, sekaan kasvisliemi. Keitä pehmeiksi ja soseuta keitinvesineen sauvasekoittimella. Lisää kerma ja viimeiseksi sulatejuusto ja kuumenna kiehuvaksi mutta älä enää keitä. Kerman voi varmaankin korvata maidolla, mutta sitä en ole vielä itse kokeillut.Itse tein keiton pakastekukkakaalista, tuoreesta varmaankin saa enemmän makua.

5

1472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lexander

      tein reseptisi mukaisesti keittoa ja muutama ystäväni tulivat kylään ja nyt haluan välittää heidän kehumisensa sulle. Annan tämän viestini välityksellä Sinulle myös suukon kiitokseksi. Reseptisi lisäksi tujautin hieman ChefWotkin/EeroMäkelä sinappia ja maku senkuin parani. Mukaan huitaisin myös pienen sipulin säleiksi höylättynä.

      • Milla.M

        olitpa muuten nopea kokki liikkeissäsi ;)


    • kukkelis kakkelis

      Hyvä että Google toi tämän, kun etsin kukkakaalimuussiohjetta. Sinapin lisäys oli aivan loistojuttu. Ja tietty sipulikin olisi varmasti maistunut mutta oli sipulit loppu.

    • SienikäänEiOleKasvis

      Ja milläköhän logiikalla tämä on muka "kasvisruokaa"? Eläinperäiset ainekset kuten juusto ja kerma eivät kuulu aitoon kasvisruokaan. Noin muutenhan tämä voi olla ihan hyvää - tosin en ole vielä kokeillut valmistaa sitä.

      • Sekasyöjä

        Tämä on kasvisruokaa, ei vegaaniruokaa. Siinä on vissi ero. :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe