Juustoinen kukkakaalisosekeitto

Milla.M

tarjoan nyt täällä näitä kasvisruokaohjeitani, koska olen viime aikoina tykästynyt vähän kevyempiin ruokakokeiluihin ainaisen lihan ja kalan sijasta.

Tämä keitto on muuten tosi helppo valmistaa ja aivan taivaallisen makuista, kannattaa kokeilla!

Kukkakaalia palasina sen verran että kattilan pohja peittyy
Vettä
Kasvisliemijauhetta tai puolet kuutiosta
1/2 prk maustamatonta sulatejuustoa
n.2dl kevyt-tai ruokakermaa
(voit laittaa myös ripauksen kuivattua persiljaa)

Laita kukkakaalinpalaset kattilaan ja vettä sen verran että ne juuri ja juuri peittyvät, sekaan kasvisliemi. Keitä pehmeiksi ja soseuta keitinvesineen sauvasekoittimella. Lisää kerma ja viimeiseksi sulatejuusto ja kuumenna kiehuvaksi mutta älä enää keitä. Kerman voi varmaankin korvata maidolla, mutta sitä en ole vielä itse kokeillut.Itse tein keiton pakastekukkakaalista, tuoreesta varmaankin saa enemmän makua.

5

1506

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lexander

tein reseptisi mukaisesti keittoa ja muutama ystäväni tulivat kylään ja nyt haluan välittää heidän kehumisensa sulle. Annan tämän viestini välityksellä Sinulle myös suukon kiitokseksi. Reseptisi lisäksi tujautin hieman ChefWotkin/EeroMäkelä sinappia ja maku senkuin parani. Mukaan huitaisin myös pienen sipulin säleiksi höylättynä.

• Milla.M

olitpa muuten nopea kokki liikkeissäsi ;)

• kukkelis kakkelis

Hyvä että Google toi tämän, kun etsin kukkakaalimuussiohjetta. Sinapin lisäys oli aivan loistojuttu. Ja tietty sipulikin olisi varmasti maistunut mutta oli sipulit loppu.

• SienikäänEiOleKasvis

Ja milläköhän logiikalla tämä on muka "kasvisruokaa"? Eläinperäiset ainekset kuten juusto ja kerma eivät kuulu aitoon kasvisruokaan. Noin muutenhan tämä voi olla ihan hyvää - tosin en ole vielä kokeillut valmistaa sitä.

• Sekasyöjä

Tämä on kasvisruokaa, ei vegaaniruokaa. Siinä on vissi ero. :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe