..en ole oikein varma oliko nimi juuri tuo mutta joku nänni se on siinä Amadeus leffassa kun se yksi säveltäjä tarjoaa niitä Mozartin vaimolle. Näyttää valkoiselta pyöreältä pallukalta jossa suklaa nappi päällä. Tietääkö kukaan onko se joku konvehti vai leivos? On häirinnyt jo vuosikaudet.
Mikä on Venuksen nänni?
6
1773
Vastaukset
- Onko tietoa?
Kiehtoo kovasti tuo yhdistelmä mutten ole koskaan maistanut kastanjamassaa, en ole varma menikö käännös oikein.. (chestnut and nougat paste in white or dark chocolate)
- täyte
linkkimestari kirjoitti:
Olen usein ihmetellyt, varsinkin mannerespanjassa, kun markkinoilla myydään paahdettuja kastanjoita. Tuoksu on miellyttävä mutta en ole viitsinyt maistaa, jotenkin tuntuu ettei kovin hyvää ole. Taitaa olla enemmän keski-ja eteläeurooppalaiseen makuun.
- Anonyymi
Mutta tiätteks mitä on Venuksen suklaata, se on kun panomies nuolee persreän ympäriltä paskaa ennen panohommia. Ukki kerto mulle kun hän ennen sotia kävi nussi massa naisia. Siihen aikaan käytiin aina savotalla ja viikonloput nussittiin. Naisilla ei ollut niin puhtaat paikat ennen vanhaan. Ukki sanoi Venuksen suklaa maistui panomiehen suussa paremmalle kuin suklaa. Ei ollut köyhä poika oikeaa suklaata nähnytkään siihen aikaan
- Anonyymi
Siihen aikaan nussittiin paljon ja nussimisen jälkeen nussittiin niin ettei nussimistaukoja juuri siinä nussinnan tuoksinassa ehtinyt nussimiselta pitää. Nussiminen oli suosittua puuhaa ja nussimista suosittelivat monet nussimiseen erikoistuneet nussimislehdet ja radio-ohjelmat joissa nussittiin kuin viimeistä päivää. Aikalaiset kertoivat että aina nussitti ja nussiahan sitä piti aina nussimishimon iskiessä päälle. Kirkonmiehet nussi, tietyömiehet nussi, nunnat nussi, sairaanhoitajattaret nussi, verovirkailijat nussivat kansan rahat pois, eli aikamoista nussimista harjoitettiin täällä Suomessa. Pusikot tienvarsilla heilahteli ja kahahteli kun nussimista siellä tapahtui. Talvella nussittiin talvinussimiseen soveltuvissa paikoissa kuten esim. lämpimässä saunassa mutta nussimista voi toki suorittaa nussimiseen soveltumattomissa olosuhteissa, nussiminen ei tosin ole silloin nussinnalle kovin miellyttävää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 933283
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232772Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1092384- 401784
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2421593- 321547
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt411525- 281330
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201296- 951191