Miksi luomulijat pilaavat ruokansa?

utelias vaan...

Miksi luomaruokailijat pilaavat ruokansa kuumentamalla sen ei-luonnonmukaiseksi?

Luonnossa yksikään eläin ei kuumenna ruokaansa pilalle.

Sitten vielä kehtaavat mainostaa jotain luomuleipää tai vastaavia kaupoissa.

Jos leipä olisi luonnonmukainen tuote, niitä kasvaisi puissa.

"Luomuruoka"-termi taitaa olla pelkkä vitsi.

4

695

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lexander

luomu on vain pelkkää rahanlypsäystä. Minä en ymmärrä miksi joku voi maksaa ylimääräistä vain siksi, että kaupan hyllyn reunalla lukee: "luomu". MInä kylläkin lämpökäsittelen ruokani, en voisi ajatellakaan syöväni esim. muikkupataa "luomuna" ilman kuumennusta.

• Täti 50v.

Myös kypsennettyä ruokaa syövä voi haluta puhtaasti kasvatetut raaka-aineet, vaikka sinun mielestäsi kypsentäjätyypeille sopii aivan hyvin torjunta-aineetkin. Ihmiset ovat erilaisia, eikä kaikkien tarvitse ajatella ja toimia saman kaavan mukaan.

Itse kypsennän luomuporkkanoita, koska raakaraasteena ja mehuna ilman entsyymitabletteja ne tulevat uudenveroisena läpi. Jätevedenpuhdistamon bakteereille menee sekin luomuruoka, jos jätän kypsentämättä. Muutaman muunkin kasviksen kohdalla on sama juttu. Maitohappokäyttäminen, jota myöskään eivät eläimet sanottavasti harrasta, auttaa asiaan. Se on vaan työlästä puuhaa, kun on paljon muutakin tekemistä. Minun asuinseudullani kaupoissa löytyy hapatettuna vain kaalia.

Olen muuten jo vuosia ihmetellyt, miksi toisten erilaiset elämäntavat ja näkemykset asioista häiritsevät joitakin aivan liikaa.

• Herkkokyösti

• Täti 50v.
        Herkkokyösti kirjoitti:

Miksikö luomuilu ärsyttää? Koska "viattomatkin" veronmaksajat joutuvat sitä kustantamaan: http://kotisivu.dnainternet.net/matpekk/etusivu.htm#mitamaksaa

No viattomat veronmaksajat joutuvat kustantamaan kaikenlaista, eikä se aina ohjaudu joka jannun mielen mukaan. En minäkään marise lasten ilmaisista hampaiden oikomisista sun muusta, vaikkeivät ne minua lapsettomana ihmisenä millään lailla hyödytä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7573
    2. 107
      5648
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5067
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4466
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3160
    6. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      52
      2867
    7. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2779
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2397
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2384
    10. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      1986
    Aihe