Amisseilorit pois mereltä!

Korkeasti koulutettu merimies

Taas amisseilorit näytti mihin kykenee: tällaisen eliitin kun konepäällikkön piti tarkistaa valvontakeskuksen merkkivalot, mutta painoi "LAMP TEST"-napin sijasta "ALARM TEST"iä. Ryhmän hälytysvalot syttyi kivasti, mutta ne piti kuitata pois, ihan samalla tavalla kun hälytyksiä (olisiko tässä jo pitänyt epäillä jotain?). Kaveri ehti toisen apukoneen kohdalle. Tuttuun tyyliin kaikki hälyt päälle, pysäyttävät pysäytti automaattisesti koneen, jäljelläoleva apukone oli polvillaan. Onneksi sentään pysyi päällä.
Helvetti. Edelleen, KAIKKI AMISSEILORIT pois sieltä meitä muita vaarantamasta. Ainoa oikea koulutus mille tahansa merimiehelle, matruusia ja kokkia myöten, on loppututkinto jostain merenkulun tiedekunnasta Ahvenanmaalla, Raumalla tai Kotkassa. Amiksen lahjoilla ei laivaa enää nykyään turvallisesti ajeta eikä ylläpidetä. 25 vuotta seilanneet matruusit ja moottorimiehet on olevinaan nii-iin kovia et-tä, mutta todellisuudessa nekin aikanaan tuli merille kun kyvyt ei muuhun riittänyt. Eikä riitä vielä tänäkään päivänä.

12

2873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kivistö

      "mutta todellisuudessa nekin aikanaan tuli merille kun kyvyt ei muuhun riittänyt."

      Olisit itse pysynyt poissa meriltä jos kuvittelet että kaikki asiat oppii koulussa. Korkeakoulu ei anna sen parempia edellytyksiä merelle kun amiskaan. Niin saatana.

    • laivassa

      Vaikka olisi kaksi loppututkintoa, niin kyllä hommat oppii vasta kun pääsee niitä käytännössä tekemään, oli ala mikä hyvänsä.

    • n.n.

      Hei pelle: Et sitten tullut, mieleen, että niitä tutkintoja saa myös Turusta. Muutenkin tollasta tekstiä on helppo kirjoitella anonyyminä nettiin sen sijaan, että ottais ny ekana vaikkapa puosun kanssa "agendalle"

    • skönö 62v

      Ompas kova kaveri tosi sailori,mitenkähän olisi kaverille käynyt tuolla asenteella ss Susan Paulin:sa

    • vähän

      Niin pikku lisäys tohon, että kukaan ei oikeesti osaa mitään, ei ainakaan suomalaiset. Jostain syystä meillä on hyvä maine, mutta en ole ketään tavannu joka oikeesti jotain osais, eikä vaan yritä parhaansa näyttääkseen osaavalta. On niin tuuripeliä koko pelleily ettei mitään määrää.. pitää itsekin tunnustaa että vaikka perämiehenä pitäis kuulemma jotain osata, niin en mä mitään osaa... teen hitosti duunia peittääkseni sen.. eli ts. lakaisen ongelmia turkin alle....
      Turvallista matkaa!!!

      • jädepuigo

        Hei prms, oon kuullu enneki, et AMK:st tullaan sitä sun tätä tiedoilla varustettuna laivan perämieheks. Sit ollaan jännäkakkaa housuussa ja pannari päällä, et kuin tää satama, reitti jne mahtaa mennä. Onko koulutuksessa jottain vikaa? Jos noin epävarmana pitää laivaa lähtä kuljettaan ja lastaamaan?? Antakaa palautetta opetuksesta, jos sen taso ei riitä! Tosihan on, et työshän sitä varsinaisesti niksit ja ammatin oppii. Mut kun nykyään on kaikki vedetty niin tiukille, et ei paljo olis varaa kokeiluihin ja harjoitteluun tuolla merellä.


    • C/E

      Tuollaisia "alarm test" nappuloita ei ole missään laivassa jotka apukoneet pysäyttää, ja vaikka olisikin niin korkeakoulutetut ihmelapset ei niistäkään mitään ymmärrä ennenkuin kädestä pitäen näytetään.
      Tervetuloa vaan tänne näyttämään miten hommat hoituu, "merenkulun maisteri" vai oletko jo peräti tohtori?
      Seilaa ensin, puhu sitten.

      • kapukarvakorva

        "Paras" juttu oli kun perämies harjoittelija kirkkaalla päivällä muljotti vain tutkaa ja näki siinä kaiun. Huuto kuului...se tulee päälle, se tulee päälle... Todettiin förstin kanssa että katso nyt ensin ulos venttiilistä... (olisikin ymmärtänyt katsoa, nimittäin ei siellä mitään ollut, harhakaiku tutkassa jota ei osaanut tämä harjoittelija edes säätää. Ja tuollaisten käsiin pitäisi uskoa laiva ja oma henki. Tyyppi vielä vinkui kun luoteta eikä anneta yksin ajaa vahteja)


    • ennenkin runkkuja nähnyt

      Kattso itseäsi peilistä "kaikkitietävä" seilori!
      Hyvä että tuollaisia k.päitä on olemassa!

    • simoseilori8

      Teoria antaa tietysti jotain "dataa" eli kykyä päätöksentekoonkin.

      Harjoittelu laivalla, varsinainen työ, jatkuva ammattitaidon kehittäminen.

      Niillä pärjää maailman kovimmassa ammatissa.

      Itse opiskelin metsäalan,.Ensin yleisjakso,metsurikurssi, metsäopisto.Sitten talousopinnot.

      Metsänhoitoa sitten yksityisesti, Joensuun metsätieteellisessä kirjastossakin.

      Lukiokin tuli aikanaan käytyä.

    • Jytte_Paulin

      Olisit vaan pysynyt siellä metsässä. Kaikilla olisi helpompaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Saako kantaa asetta

      Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      27
      2684
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

      Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      119
      2632
    3. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

      Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      34
      2081
    4. Kerro kaivattusi

      Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      59
      2043
    5. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

      Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      400
      1557
    6. Rakastan sua

      Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      60
      1123
    7. Toinen toista

      Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259
      1049
    8. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

      Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      54
      1047
    9. Mikään ei ole ikuista

      Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      151
      956
    10. 45
      938
    Aihe