Aika kultaa mielikuvat

Enoni käytti ilmaisua "kela pyörii taaksepäin".
Tarkoitti, että hänellä on voittopuolisesti vain hyviä muistoja lapsuudestaan.
Tosiasiassa esim. jatkosodan aikaiset kesät oli kaikkea muuta kuin onnellisia.
Aikuiset kertoivat nähneensä tai kuulleensa marja-aikana desanteista tai käpykaartilaisista.
Ulkovarastoista saattoi hävitä ruokaa tai vaatteita. Desantteja pelättiin.

Silti noiden aikojen maisemissa ja muistoissa on nyt erityisen 'kultainen hohde'.
Aika siis kultaa muistot.

6

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsekkin haluan muistaa vaa...

pahat saa jäädä unholaan,helpompi niin

• capt. cöpenick

Osa jonkunsortin psyyken suojautumismekanismia.

Metkaa hokata, että kun mieluisat lapsuudenmaisemat pelmuavat alitajunnasta
        tietoisuuteen, elokin on kevyempää.

Käänteisesti olen havannoinut, että syvän depressiokauden pohjalta löytyy
        tarve palata noihin "satumaisemiin".
        Fyysisessä mielessä lapsuuden kultamaita ei ole olemassakaan.
        Hiljentymällä, etenkin meditaatiotekniikoilla voidaan palauttaa seesteinen mielentila.

• pete361
        capt. cöpenick kirjoitti:

Osa jonkunsortin psyyken suojautumismekanismia.

Metkaa hokata, että kun mieluisat lapsuudenmaisemat pelmuavat alitajunnasta
        tietoisuuteen, elokin on kevyempää.

Käänteisesti olen havannoinut, että syvän depressiokauden pohjalta löytyy
        tarve palata noihin "satumaisemiin".
        Fyysisessä mielessä lapsuuden kultamaita ei ole olemassakaan.
        Hiljentymällä, etenkin meditaatiotekniikoilla voidaan palauttaa seesteinen mielentila.

paskaa meditaatio juttuja jotka ei tiedä mistä puhuu. se joka ainoastaa pystyy ja kokee ajatukse hallinnan niin se koskee aina siitä mitä sen aikainen kyky tuo!lukekaa meditaatiosta ja miettikää tosi tarkoituksella mihin se pystyy!!!!

• xxx 2

se ei ole niin yksi selitteistä mitä yrität tuoda julki aina kaikki vanha seuraa sinua kuolemaa saakka. mieti sitä

• capt. cöpenick
        pete361 kirjoitti:

paskaa meditaatio juttuja jotka ei tiedä mistä puhuu. se joka ainoastaa pystyy ja kokee ajatukse hallinnan niin se koskee aina siitä mitä sen aikainen kyky tuo!lukekaa meditaatiosta ja miettikää tosi tarkoituksella mihin se pystyy!!!!

Parhaimmillaan harjoittajansa oman mielen manipulointiin.
        Infantiilia persoonallisuuden materiaa, mieli- ja muistikuvia voi muuntaa
        enemmän reaalimaailmaa hahmottavaksi.

• xxx 2
        capt. cöpenick kirjoitti:

Parhaimmillaan harjoittajansa oman mielen manipulointiin.
        Infantiilia persoonallisuuden materiaa, mieli- ja muistikuvia voi muuntaa
        enemmän reaalimaailmaa hahmottavaksi.

kaikki luulee et mieli hallitsee elämää mut elämä se on joka hallitsee mieltä. kaikki mitä käsittelet on meditaatiota.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      97
      3704
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      33
      3214
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      60
      3189
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      62
      2973
    5. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      65
      2832
    6. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      65
      2775
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2504
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2311
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2158
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2152
    Aihe