Kuinka kauan tavallisen kuivatun ruokaherneen idättäminen kestää? Mulla siis ekaa kertaa herneitä itämässä lasipurkissa tiskikaapissa. Olen huuhdellut niitä useita kertoja päivässä, mutta niissä ei tunnu tapahtuvan mitään. Ovat olleet kolme päivää. Aluksi tietysti liotin niitä yön yli, ennen itämään laittamista. Missä vika? Heitänkö pois?
Kuinka kauan herneen itäminen kestää?
5
9702
Vastaukset
- vuorokauden liotuksen
jälkeen herneet multaan,ja 3 päivää meni ku alkoivat kasvaa urakalla..nyt ollaan syöty jo 3 viikkoa
- hernenenä
...idättämisestä, ei versottamisesta! Tarkoitukseni EI ole laittaa herneitä versoamaan.
- Vihreä kevät
hernenenä kirjoitti:
...idättämisestä, ei versottamisesta! Tarkoitukseni EI ole laittaa herneitä versoamaan.
Mielestäni herne ei ole kovin hyvä idätettynä, tosin idätys voi kuulemma olla paikallaan, sillä idätetyistä herneistä voi tehdä keittoa, joka aiheuttaa vähemmän mahavaivoja. Herneiden idätykseen menee 2 - 3 vrk, käyttö "dippikastikkeisiin, kastikkeisiin, keittoihin, leipiin, murekkeisiin, salaatteihin." Minulla idätetyt herneet jäivät koviksi eikä iduista tullut pitkiä, joten minäkin laitoin ne multaan versomaan. Herneen versoja voi käyttää salaatin tapaan.
Idätystaulukosta saa tietoa:
http://www.kolumbus.fi/ery/Idatystaulukko.htm
- lexander
kyllä ne kolmien päivää vaatii itääkseen. Mutta muista, että ne pitää olla kosteina ja ilmassa. Jos sinulla ei ole idätyslaatikkoa, niin pistä kattilan päälle harsokangas ja siinä idätä. Niitä on kasteltava useita kertoja päivässä.
- Semivege
Liotitko ensin?
Minä olen idättänyt kikherneitäkin. Niistä tuli hyviä. Ja manteleita, ne vasta idätettyinä hyviä ovatkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532474Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖312204Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt841772Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle221736Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3071604- 1501414
Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle231282- 701207
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231038Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu111033