´Karmea tapaus. Jos joku muukin "lääkäri" tuntee nyt piston sydämessään ettei tutki potilaitaan riittävän hyvin vaihda alaa aivoton p*skapää. Miettikää kaksi kertaa ja menkää itseenne:
"Lääkäri sai syytteen lapsen kuolemantuottamuksesta
Keikkalääkärin vastaanotolle Porin terveyskeskukseen tuotiin kesällä 2004 kolmivuotias poika vatsakipujen, oksentelun ja ripulin takia. Lääkäri kotiutti pojan, joka kuoli suolisolmuun seuraavana aamuna. Syyttäjä katsoo, että lääkärin tutkimus oli riittämätön."
Lääkärit huom!
30
6533
Vastaukset
- gvoima
tai kerropa mitä sinä tiedät suolisolmusta ja sen diagnosoinnista ?
- halojaahaloja
Jos en osaisi diagnosoida en lähtisi arvailemaankaan. En ole lääkäri, olen äiti ja haluaisin luottaa siihen että jos oma lapsi samassa tilanteessa hänet tutkitaan kunnolla eikä ketään k*sipää lääkäri oman suuren statuksensa ja egonsa vuoksi jätä tutkimatta koska luulee itseään jumalaksi.
Jos sinä olet lääkäri ehdotan että menet takaisin koulunpenkille. Suolisolmun diagnosointi ei ole kovinkaan haastavaa. Vaan todettavissa esim. ultraääni laitteella ja tuon lapsen oireetkin viittasivat vahvasti solmuun. - gf sdgdf
halojaahaloja kirjoitti:
Jos en osaisi diagnosoida en lähtisi arvailemaankaan. En ole lääkäri, olen äiti ja haluaisin luottaa siihen että jos oma lapsi samassa tilanteessa hänet tutkitaan kunnolla eikä ketään k*sipää lääkäri oman suuren statuksensa ja egonsa vuoksi jätä tutkimatta koska luulee itseään jumalaksi.
Jos sinä olet lääkäri ehdotan että menet takaisin koulunpenkille. Suolisolmun diagnosointi ei ole kovinkaan haastavaa. Vaan todettavissa esim. ultraääni laitteella ja tuon lapsen oireetkin viittasivat vahvasti solmuun.diagnosoida ultraäänilaitteella.
- kyllä voi
gf sdgdf kirjoitti:
diagnosoida ultraäänilaitteella.
Meidän lapsella suolisolmu pois suljettiin nimenomaan ultraääni tutkimuksessa. Älykääpiö
- lääkäri arveli
kyllä voi kirjoitti:
Meidän lapsella suolisolmu pois suljettiin nimenomaan ultraääni tutkimuksessa. Älykääpiö
Meillä on lapsella ollut hirvittävän tuskallisia mahakipukohtauksia, niin ettei mahaa kärsi koskettaakaan. Ei sitä ole ultrattu, kyllä se on jäänyt lääkärin päättelemisen varaan. Ilmeisesti ei ole ollut suolisolmua tai sitten se on auennut, koskapa hengissä on.
- miumiuniunau
halojaahaloja kirjoitti:
Jos sinä olet lääkäri ehdotan että menet takaisin koulunpenkille. Suolisolmun diagnosointi ei ole kovinkaan haastavaa. Vaan todettavissa esim. ultraääni laitteella ja tuon lapsen oireetkin viittasivat vahvasti solmuun....oireet viittasivat enemmän tavan mahatautiin? Turha mennä tuomitsemaan ketään, kun ei tapauksesta enempää tiedä. Ei jokaista mahatautipotilasta voi ultrata eikä jokaista flunssapotilasta lähettää keuhkokuvaan. Joskus vaan yksinkertaisesti käy paska säkä vaikka ehtisi lääkärille asti, joskus käy niinkin paska ettei edes ehdi lääkäriin. Niin, ja joskus lääkärikin saattaa tehdä virhearvion.
Eikä se suolisolmu välttämättä muutenkaan ole yleislääkärin helpoin diagnosoitava. Tässä tapauksessa oikeus olikin muistaakseni nojannut erikoislääkärin (olisiko ollut peräti lastenkirurgian el tms.) lausuntoon...
- Mölkky
Eihän tällaisella hömppäpalstalla ole mitään lääkäreitä.
Kyllä lääkäreillä on paljon parempaa tekemistä, kuin täällä roikkua.- tollotollompitolloin
Niin eihän tämän kansan yliihmiset, ylijumalat omaa normaalia elämää ollenkaan. Eihän lääkärisihmiset nyt suomi 24:ssa käy :D:D Juuri tuollaisten tollojen vuoksi lääkärit voivat pitää itseään yliegoina ja erehtymättöminä niin kuin tämänkin tapauksen aivoton kokematon pälli.
Lääkärikin on vain ihminen ja jos hän unohtaa sen itse ja me muut sallimmi hänen sen unohtaa mennäään metsään ja lujaa. Oikeesti haloo mikä mummu tonkin " ei lääkärit täällä käy" on kirjoittanut. Voi jeesus. - tärkeintä
tollotollompitolloin kirjoitti:
Niin eihän tämän kansan yliihmiset, ylijumalat omaa normaalia elämää ollenkaan. Eihän lääkärisihmiset nyt suomi 24:ssa käy :D:D Juuri tuollaisten tollojen vuoksi lääkärit voivat pitää itseään yliegoina ja erehtymättöminä niin kuin tämänkin tapauksen aivoton kokematon pälli.
Lääkärikin on vain ihminen ja jos hän unohtaa sen itse ja me muut sallimmi hänen sen unohtaa mennäään metsään ja lujaa. Oikeesti haloo mikä mummu tonkin " ei lääkärit täällä käy" on kirjoittanut. Voi jeesus.lääkärin hommissa sitten onkaan?
Tuskinpa se potilas ja hänen ongelmansa aivan kärkipäähän tärkeysjärjestyksessä yltää? - ziisusss
tärkeintä kirjoitti:
lääkärin hommissa sitten onkaan?
Tuskinpa se potilas ja hänen ongelmansa aivan kärkipäähän tärkeysjärjestyksessä yltää?Mä en käsitä sun viestiä ollenkaan. Siis potilaanhan ja hänen ongelmansa on oltava tärkein lääkärille. Ei hän muuten ole mitään järkeä koko hommassa. Lääkäri on potilaan nöyrä auttaja, kenen on tarkasti ja eksaktisti selvitettävä mikä potilasta vaivaa, virheille ei tässä ammatissa ole paljon sijaan. Jos lääkärille on muuta asiat tärkeämpiä on syytä pohtia esim. siivoojan ammattia, ei tarvii auttaa ketään ja kahvitaukoja voi varmaankin pitää oman makunsa mukaan.
- ei tartte
tollotollompitolloin kirjoitti:
Lääkärikin on vain ihminen ja jos hän unohtaa sen itse ja me muut sallimmi hänen sen unohtaa mennäään metsään ja lujaa. Oikeesti haloo mikä mummu tonkin " ei lääkärit täällä käy" on kirjoittanut. Voi jeesus.Hei, ei tartte karjua. Mistä olet tuollaista räyhäämistä oppinut ? Ei tommonen tänne kuulu.
- utopiaa
ziisusss kirjoitti:
Mä en käsitä sun viestiä ollenkaan. Siis potilaanhan ja hänen ongelmansa on oltava tärkein lääkärille. Ei hän muuten ole mitään järkeä koko hommassa. Lääkäri on potilaan nöyrä auttaja, kenen on tarkasti ja eksaktisti selvitettävä mikä potilasta vaivaa, virheille ei tässä ammatissa ole paljon sijaan. Jos lääkärille on muuta asiat tärkeämpiä on syytä pohtia esim. siivoojan ammattia, ei tarvii auttaa ketään ja kahvitaukoja voi varmaankin pitää oman makunsa mukaan.
...> Lääkäri on potilaan nöyrä auttaja,......
Varmaan heitäkin on, mutta...
Kunpa se olisikin näin yksinkertaista!
Eihän niitä ongelmiakaan olisi, ja nämäkin palstat kuivuisivat kasaan tuota pikaa!
- kysäisijä
...että lääkäreiden pitäisi olla yli-ihmisiä, joille ei satu virheitä koskaan?
Sinulle tiedoksi: he ovat aivan samanlaisia ihmisiä kuin muutkin, heillekin voi sattua virheitä!- vastailija,
....>että lääkäreiden pitäisi olla yli-ihmisiä,...
Sitähän kovin monet tuntuvat mielellään esittävän, jos vast.otolle joutuu apua hakemaan, valitettavasti. - juuri näin
Tämä on asia joka lääkärin pitää itsensä tiedostaa että hän on vain ihminen. Jos ego on niin suuri ettei tajua olevansa vain ihminen. Se on ongelma! Ja pointtini.
- tarkennusta
juuri näin kirjoitti:
Tämä on asia joka lääkärin pitää itsensä tiedostaa että hän on vain ihminen. Jos ego on niin suuri ettei tajua olevansa vain ihminen. Se on ongelma! Ja pointtini.
siis minun näkökulmastani lääkäri on vain ihminen. Mutta v*tuttaa se ettei kaikki lääkärit tajua itse olevansa myös vain ihmisiä. Ei kuunnella sairasta ja jätetään diagnosoimatta kun potilaan tilanne jää lääkärin mahtiegon varjoon. Tämä on tullut vastaan niin usein että toivon lääkärien laskeutuvan maan pinnalle.
Vain silloin jos ymmärtää olevansa erehtyväinen ja tekevänsä joskus virheitä vain silloin voi myös oppia välttämään virheitä kun tuntee omat heikkoutensa, jos tuntuu ettei ole heikkouksia vaan on vahva kaikki tietävä erehtymätön jumala, silloin päädytään tällöisiin mokiin kuten tässä tapauksessa että helposti diagnosoitavissa oleva vakava henkeä uhkaava tila jää huomaamatta koska lääkäri on niin kaikki tietävinään ettei hänen tarvitse edes tutkia... ja kuinkas sitten kävikään - kysäisijä
vastailija, kirjoitti:
Sitähän kovin monet tuntuvat mielellään esittävän, jos vast.otolle joutuu apua hakemaan, valitettavasti.....olen enimmäkseen tavannut vain asiallisesti käyttäytyviä ja minua kuuntelevia lääkäreitä. Toisenlaisiakin olen jonkun tavannut, mutta enemmistö on ollut aivan asiallisia ja hyvin tehtävänsä hoitavia. Aivan kuten missä ammatissa tahansa. Tässäkin asiassa on aivan sama mistä ammatista puhutaan: ihmiset vaan ovat erilaisia ja ihmiset vaan sattuvat täyttämään eri tavoin ammattinsa edellyttämät vaatimukset.
Mutta taidatkin tosiaan odottaa lääkäreiltä täydellisyyttä, kun et heille erilaisuutta toisiinsa nähden ja samanlaisuutta muihin ammattiryhmiin nähden salli? - titityytititiuyy
kysäisijä kirjoitti:
....olen enimmäkseen tavannut vain asiallisesti käyttäytyviä ja minua kuuntelevia lääkäreitä. Toisenlaisiakin olen jonkun tavannut, mutta enemmistö on ollut aivan asiallisia ja hyvin tehtävänsä hoitavia. Aivan kuten missä ammatissa tahansa. Tässäkin asiassa on aivan sama mistä ammatista puhutaan: ihmiset vaan ovat erilaisia ja ihmiset vaan sattuvat täyttämään eri tavoin ammattinsa edellyttämät vaatimukset.
Mutta taidatkin tosiaan odottaa lääkäreiltä täydellisyyttä, kun et heille erilaisuutta toisiinsa nähden ja samanlaisuutta muihin ammattiryhmiin nähden salli?Ammatin laatu on sellainen ettei sovi kaikille. Kyllä minä odotan lääkäriltä virheettömyyttä tai ainakin kunnolla tutkimista kunnes voi olla varma diagnoosista tai niin varma kun nykyteknologialla on mahdollista. Ammattiin ei todellakaan sovi huolimattomuus eikä sellaisten ihmisten todellakaan pidä alalle lähteä. Pitää tietää että ammatti on vaativa ja vaatii jatkuvaa opiskelua ja tarkkaavaisuutta.
Kenenkään ei pidä hyväksyä huolimattomuutta lääkäriltä eikä ainakaan sen piikkiin että ihmiset ovat erilaisia!! SIIS HÄH!
Joo ei se ktään että lapsi kuoli ihmisethän on erilaisia.. Lääkärin ammatti vaatii tietynlaista perinpohjaisuutta ja täydellisyyttä se pitää lääkäriksi aikovan tiedostaa, jos ei ole sellaiseen ei kannata ryhtyä lääkäriksi. Ja erittäin tärkeää lääkärin ammatissa on tuntea ne kohdat jossa itse on epätäydellinen ja missä kohtaa altis virheelle vain sitä voi oman epätäydellisyytensä tunnustamalla olla taas hieman täydellisempi!! - helppoa
tarkennusta kirjoitti:
siis minun näkökulmastani lääkäri on vain ihminen. Mutta v*tuttaa se ettei kaikki lääkärit tajua itse olevansa myös vain ihmisiä. Ei kuunnella sairasta ja jätetään diagnosoimatta kun potilaan tilanne jää lääkärin mahtiegon varjoon. Tämä on tullut vastaan niin usein että toivon lääkärien laskeutuvan maan pinnalle.
Vain silloin jos ymmärtää olevansa erehtyväinen ja tekevänsä joskus virheitä vain silloin voi myös oppia välttämään virheitä kun tuntee omat heikkoutensa, jos tuntuu ettei ole heikkouksia vaan on vahva kaikki tietävä erehtymätön jumala, silloin päädytään tällöisiin mokiin kuten tässä tapauksessa että helposti diagnosoitavissa oleva vakava henkeä uhkaava tila jää huomaamatta koska lääkäri on niin kaikki tietävinään ettei hänen tarvitse edes tutkia... ja kuinkas sitten kävikään>"helposti diagnosoitavissa oleva vakava henkeä uhkaava tila"
Eikös tuolla jossakin sanottu, että suolisolmun diagnosointiin tarvitaan ultraäänitutkimus. En sanoisi sitä siis helposti diagnosoitavaksi. Ultraääniä ei ainakaan terveyskeskuspäivystyksissä edes ole. Sairaaloissa saattaa olla, mutta yleensä vain päivällä arkisin on paikalla röntgenlääkäri joka osaa tehdä tutkimuksen. Vain suurimmissa keskus- ja yliopistosairaaloissa on ympäri vuorokauden päivystävät röntgenlääkärit jotka tekevät ultraäänitutkimuksia. Jos lääkäri alkaa lähettää kaikki vatsakipuiset lapset päivystysultraääneen luulisin sen saavan äkkiä potkut työpaikastaan.
En nyt muuten ota tuohon tapaukseen kantaa kun en tunne yksityiskohtia muuten kuin tän viestiketjun perusteella...toi vaan särähti korvaan ni piti kommentoida. - tulkinnan tekijä
titityytititiuyy kirjoitti:
Ammatin laatu on sellainen ettei sovi kaikille. Kyllä minä odotan lääkäriltä virheettömyyttä tai ainakin kunnolla tutkimista kunnes voi olla varma diagnoosista tai niin varma kun nykyteknologialla on mahdollista. Ammattiin ei todellakaan sovi huolimattomuus eikä sellaisten ihmisten todellakaan pidä alalle lähteä. Pitää tietää että ammatti on vaativa ja vaatii jatkuvaa opiskelua ja tarkkaavaisuutta.
Kenenkään ei pidä hyväksyä huolimattomuutta lääkäriltä eikä ainakaan sen piikkiin että ihmiset ovat erilaisia!! SIIS HÄH!
Joo ei se ktään että lapsi kuoli ihmisethän on erilaisia.. Lääkärin ammatti vaatii tietynlaista perinpohjaisuutta ja täydellisyyttä se pitää lääkäriksi aikovan tiedostaa, jos ei ole sellaiseen ei kannata ryhtyä lääkäriksi. Ja erittäin tärkeää lääkärin ammatissa on tuntea ne kohdat jossa itse on epätäydellinen ja missä kohtaa altis virheelle vain sitä voi oman epätäydellisyytensä tunnustamalla olla taas hieman täydellisempi!!....ne meistä ihmisistä, jotka ovat virheettömiä ja täydellisiä, saavat opiskella lääkäriksi!
Taitaa mennä lääkiksen pääsykoevaatimukset uusiksi!
Noin sinun kirjoituksesi voi tulkita!
Se kun on usein sillä lailla, että ei etukäteen tiedä, minkä päätöksen tekemisessä on suurempi riski. Ja jos sinun valitsemasi poliittiset päättäjät ovat kaikkivoipaisuudessan ja kaikentietävinä päättäneet, että sairaalassa ei ole juurikaan henkilökuntaa öisin ja että vain tietty osuus potilaista on lupa ohjata sairaalaan, niin ei se silloin ole lääkärin vika, jos ei pääse yöksi sairaalaan, vaan poliitikkojen ja sinun vikasi äänestäjänä. - helppoa kyllä
helppoa kirjoitti:
>"helposti diagnosoitavissa oleva vakava henkeä uhkaava tila"
Eikös tuolla jossakin sanottu, että suolisolmun diagnosointiin tarvitaan ultraäänitutkimus. En sanoisi sitä siis helposti diagnosoitavaksi. Ultraääniä ei ainakaan terveyskeskuspäivystyksissä edes ole. Sairaaloissa saattaa olla, mutta yleensä vain päivällä arkisin on paikalla röntgenlääkäri joka osaa tehdä tutkimuksen. Vain suurimmissa keskus- ja yliopistosairaaloissa on ympäri vuorokauden päivystävät röntgenlääkärit jotka tekevät ultraäänitutkimuksia. Jos lääkäri alkaa lähettää kaikki vatsakipuiset lapset päivystysultraääneen luulisin sen saavan äkkiä potkut työpaikastaan.
En nyt muuten ota tuohon tapaukseen kantaa kun en tunne yksityiskohtia muuten kuin tän viestiketjun perusteella...toi vaan särähti korvaan ni piti kommentoida.Kyllä lääkärin pitää osata todeta suolisolmu ultraääni kuvasta ja ultraäänitutkimus on helppo tehdä. Porin päivystyksessä laite on ja sitä olisi voinut käyttää.
- Asia on niin
helppoa kyllä kirjoitti:
Kyllä lääkärin pitää osata todeta suolisolmu ultraääni kuvasta ja ultraäänitutkimus on helppo tehdä. Porin päivystyksessä laite on ja sitä olisi voinut käyttää.
Että suolisolmu, ja suoliston vaivat yleensäkään eivät näy ultraäänellä. Eikä ultraäänitutkimus ole mitenkään helppo nimenomaan tulkitsemisen kannalta. Kyseessä oleva tila diagnosoidaan käytännössä vasta leikkauksessa, joka tehdään silloin kun potilaan yleistila, eräät labra-arvot, mahdollinen vatsan alueen radiologinen tutkimus ja vatsan tunnustelulöydös viittaavat riittävän voimakkaasti ns. leikattavaan akuuttiin mahaan.
- itse hyvää hoitoa saanut
helppoa kirjoitti:
>"helposti diagnosoitavissa oleva vakava henkeä uhkaava tila"
En nyt muuten ota tuohon tapaukseen kantaa kun en tunne yksityiskohtia muuten kuin tän viestiketjun perusteella...toi vaan särähti korvaan ni piti kommentoida.Hienoa, että joku ymmärtääkin näistä asioista jotain.
Tietenkin kurjaa tuollainen! Lääkäri on ammatissa, jossa ei saisi koskaan erehtyä. Tosin kun lääkäritkin ovat vain ihmisiä, niin noita erehdyksiäkin sattuu. Tekevälle sattuu niin kuin sanonta menee.
Ja tosiaan, ultraääni ei ole mikään periferian tk:n ihmemahdollisuus, jonka jokainen lääkäri osaisi tehdä! Saatika että laitetta edes paikan päältä löytyisi.
Jokainen vatsakipuinen voi olla suolisolmu, mutta todennäköisempää on ettei ole... Haaste onkin poimia ne oikeasti sairaat terveiden joukosta. Jonka uskon olevan haasteellista sekä lääkärille että meille muillekin duunareille. - diagnosoidaan?
helppoa kyllä kirjoitti:
Kyllä lääkärin pitää osata todeta suolisolmu ultraääni kuvasta ja ultraäänitutkimus on helppo tehdä. Porin päivystyksessä laite on ja sitä olisi voinut käyttää.
Saanko kysyä miten ihmeessä suolisolmu diagnosoidaan ultraäänellä? Jos suolistossa on vähänkään ilmaa (usein on) ultra-äänellä ei tee yhtään mitään. Mutta senhän varmaan jo tiesitkin?
- miumiuniunau
vastailija, kirjoitti:
Sitähän kovin monet tuntuvat mielellään esittävän, jos vast.otolle joutuu apua hakemaan, valitettavasti.Tuntuu olevan useammin potilaan päässä vika kuin lääkärissä. Jos lähtee vastaanotolle sillä asenteella, että lääkäri on ylimielinen kusipää, niin ei se ainakaan auta tilannetta yhtään. Jos se asenne vielä paistaa selvästi läpi, niin tuskin lääkäriäkään hirveästi kiinnostaa edes yrittää esittää ystävällistä.
- yrittävät auttaa
sairaita ihmisiä. Sinä sen sijaan pelkästään soitat suutasi ja etsit syyllisiä!
- rekisteröitymätön
Jotta voisin tuon lehtijutun perusteella tietää, soimatako lääkäriä, pitäisi tietää enemmän: kuinka pitkään valvonut, kuinka kiireinen, kuinka yksin lääkäri on ollut tilanteessa. En ole lääkäri, mutta niitä on kavereina ja jokainen on oikeasti aika paniikissa, kun tietää joutuvansa tuplavuoroon, ainoaksi lääkäriksi hirveän hulabaloon keskelle.
Oletko itse valvonut puolitoista vuorokautta ja koettanut tehdä sen jälkeen harkittuja päätöksiä?
Onko tullut hyviä? Olisiko ollut kiva, että olisi ollut kollega, jolta varmistaa diagnoosi?
Syy hoitovirheisiin tällaisssa tilanteissa EI OLE LÄÄKÄRISSÄ vaan siinä, että ei ole rahaa palkata riittävästi henkilökuntaa/ pitää kylliksi ihmisiä varalla vaan joudutaan liikkumaan inhimillisen suorituskyvyn rajoilla. Kun on kyse ihmishengistä, ei pitäisi katsoa "yksikön tuottoa ja minimoida tappioita" Ei sairaalan tai kunnan terveyskeskuksen KUULUKAAN tuottaa - vaan varmistaa tasokas hoito. Mutta kerropa se niille kauppatieteen maistereille kaupunkien ja kuntien päättävissä elimissä. Niiden pää pitäisi saada vadille useammastakin kuolemantuottamuksesta. Mutta helpointa on syyttää lääkäriä... - Lääkistyttö
Lääketiede on tiede, joka ei koskaan ole täysin eksaktia (onko mikään luonnontiede?). Kohteena on ihminen, joka perusominaisuuksiltaan on samanlainen, mutta jossa kaikissa esiintyy oma vaihteluus. Ihmiset on erilaisia.
Aina on tauteja, oireita ja tilanteita, jotka eivät mene juuri ko. potilaalla niin kuin oppikirjassa. Itse asiassa todellisuudessa harvemmin mikään menee niin kuin kirjassa.
Lääkisopiskelijat on lähes poikkeuksetta (kokemukseni mukaan) ahkeria ja tunnollisia ja tuskallisen tietoisia siitä, että kaikkea ei voi osata koskaan - siltikään vaikka kohteena on aina yhtä arvokas ihminen.
Kukaan lääkäri ei jätä lapsipotilasta huonosti tutkimatta. Se on fakta, jota ei voi kiertää. Lapset on herkempiä fysiologisesti ja tiettyjä tilanteita seurattava tarkemmin kuin aikuisilla.
Ko. ikävää tapaturmaa en lähtisi missään tapauksessa arvioimaan tuntematta asiaa lähemmin. Joku sanoikin aiemmin, että kaikkia potilaita ei voi varmuudeksi pistää kokoröntgeniin (ileus diagnosoidaan vatsan natiivikuvalla). Terveydenhuolto romahtaisi aika nopeasti tällä systeemillä. Lääkiksessä yksi tärkeimmistä asioista on oppia tekemään erotusdiagnostiikkaa ja tutkimaan oikein. Kaikkia tutkimuksia labroista kuviin ei missään nimessä voida ottaa (kiire, raha, säteilyrasitus jne jne) ja joskus on kiire vain lähettää potilas esim sairaalaan leikkaukseen.
Kun käsillä on tuhansia vaihtoehtoja ja kiire ja kipuinen potilas, lääkäri, joka on vain ihminen, on tiukilla. Tervetuloa opiskelemaan lääketiedettä. - 20+8=?
kokemuksestasi on jo mennyt aikaa kun luen tätä.Itse koin kolme sairaala reissua kysymysmerkillä ennenkuin suolisolmu todettiin vuonna -97 olin 26.v .toivoisin lääkäreille enemäntietoa asiasta koska käsittääkseni aika harvinaista .olin todella hilkulla menehtyä myös.sairaus ei katso ikää isoisäni kuli siihen 86 vuotiaana. Semppiä sinulle.
- kansalaisethölmöjä
Jos taas lääkäri olisi 'sairastunut' juuri ennen vastaanottotilannetta, tuolloinhan häntä ei olisi voitu syyttää työnsä laiminlyönnistä eli virkavelvollisuuden rikkomisesta ja jos lapsi olisi kuollut ilman lääkärin koskemistakaan potilaaseen muunkaan henkilökunnan toimesta. Ei olisi tullut mitään seuraamuksia kenellekään.
Käy siellä lääkiksessä, niin kansalainen tulet varmasti siihen tulokseen, ettet jurputa lääkärille ikinä tai saatatpa jättää sanomatta lääkäreille sanaakaan. Hölmölä luulee, että valkoinen takki tekee enkelin... no joo tekihän se toisessa maailman sodassa juu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1195204- 472869
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332812Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺312561Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231939En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä111687- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231425- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101388