ketogeeninen dieetti

nezy

onko teillä laiattaa linkkiä johonkin osotteeseen että saisin "kunnolliset" ohjeet tätä ruokavaliota varten..

ajttelin kokeilla koska mitä oon lukenu niin ihmiset on onnistuneet melkosen hyvin..

12

4529

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pottunenä

      Kenenkään ei kannata leikkiä terveydellään ryhtymällä suorastaan vaaralliselle ruokavaliolle, jollaisena tätä dieettiä voi kaikkien tutkimustulosten perusteella pitää.
      Jos aikoo laihtua kannattaa tehdä täydellinen elämäntaparemontti. Se on tehkokkaampaa, terveellisempää ja antaa pitkäkestoiset tulokset.

    • keto dietti ?

      Toivottavasti en nyt sekoita asioita toisiinsa, mutta eikö tätä diettiä käytetä epilepsian hoitona. Lääkärin valvonnassa.

    • Täti 50v.

      Atkinsonin diettiä 80-luvulla. Henki haisi pahalle ja iho oli kaikkea muuta, kuin kuulas. Hyttyset jättivät rauhaan. Ketoniaineet tekevät ihmisen pahan hajuiseksi. Eräänä dieetin päivänä edessäni lautasella oli paljon proteiineja, rasvaakin oli ja minimaalisesti hiilihydraatteja sisältäviä kasviksia. Otin haarukalla ruokaa ja toin suuni eteen. Vaikka kaikki lautasella olevat elintarvikkeet olivat minulle mieleisiä, en voinut ottaa niitä suuhuni. Kaadoin kaikki roskiin ja hain ruisleipää, joka maistui oikealta. Luotan elukkaan, joka asuu sisälläni ja vaistoaa, mikä on hyväksi.

      Matalahiilihydraattinen valkuaispitoinen ruokavalio ei varmaankaan ole huono vaihtoehto, kun ei mene liiallisuuksiin. Hiilihydraattipitoisissa ruuissa on monia tärkeitä vitamiineja, joita ei voi sivuuttaa. Valkuaisaineita pitää tietysti saada riittävästi, koska niistä rakennetaan uusia soluja. Mutta jos ne ovat energian lähteenä, muodostuu virtsahappoa, joka rasittaa munuaisia ja likaa kroppaa. Rasvoissa luotan tyydyttymättömiin rasvahappoihin ja jätän Atkinssonin hyväksymän aladobin omaan arvoonsa.

      Jos kuitenkin haluaa kokeilla kuurimaisesti dieettiä, niin kirjastoista löytyy kirjoja aiheesta. Nuori ihminen kestää tilapäisesti hevoskuureja. En suosittele elämäntavaksi Atkinssonin dieettiä, jos haluat pysyä kauniina ja raikkaana.

      • Kiril

        Rasva on terveellistä ja välttämätöntä elämälle. Ilman rasvoja ei kukaan kykene elämään. Terveellisiksi mainostetut kasvisrasvat aiheuttavat sairauksia kun taas eläinrasvat ovat terveydelle välttämättömiä. Terveysrasvat ovat keinotekoisia ja luonnottomia kun taas eläinrasvat ovat luonnollisia ja ovat osa ihmisen perusravintoa.

        Ihminen ei tarvitse lainkaan ravinnossaan hiilihydraatteja. Maksa pystyy tuottamaan elimistön tarvitseman sokerin itse. Runsaat hiilihydraatit tarkoittavat sitä, että elimistö käyttää lähes koko ajan sokeria polttoaineena. Pitkään jatkuva hiilihydraattien imeytyminen pitää insuliinituotantoa yllä. Energian otto ja käyttö ovat kaksi erilaista tapahtumaa. Elimistölle onkin parempi, jos se käyttää luonnollista rasvaa polttoaineenaan. Proteiinit taas ovat välttämätön rakennusaine. Kasviksista ja marjoista saa kuitua sekä vitamiineja. Kaikki viljatuotteet ovat aiheuttaneet lukuisia terveydellisiä ongelmia, allergioista alkaen.

        Runsashiilihydraattinen ruokavalio on syy diabeteksen lisääntymiseen.

        Olen noudattanut vähähiilihydraattista ruokavaliota yli kaksi vuotta ja kuvaamiaisi ongelmia ei ole esiintynyt, mutta minun ruokavalioni perustuu Atkinsin ikä Atkinsonin dieettiin. Kyseessä on elämäntapa, pysyvä ravintotottumusten muutos, eikä mikään "hevoskuuri". Hyttyset syövät kuten ennenkin, henki ei haise ja iho on aivan eri kunnossa kuin turhia, tyhjiä, vitaaminittomia hiilihydraatteja syömällä.


      • Tepi.
        Kiril kirjoitti:

        Rasva on terveellistä ja välttämätöntä elämälle. Ilman rasvoja ei kukaan kykene elämään. Terveellisiksi mainostetut kasvisrasvat aiheuttavat sairauksia kun taas eläinrasvat ovat terveydelle välttämättömiä. Terveysrasvat ovat keinotekoisia ja luonnottomia kun taas eläinrasvat ovat luonnollisia ja ovat osa ihmisen perusravintoa.

        Ihminen ei tarvitse lainkaan ravinnossaan hiilihydraatteja. Maksa pystyy tuottamaan elimistön tarvitseman sokerin itse. Runsaat hiilihydraatit tarkoittavat sitä, että elimistö käyttää lähes koko ajan sokeria polttoaineena. Pitkään jatkuva hiilihydraattien imeytyminen pitää insuliinituotantoa yllä. Energian otto ja käyttö ovat kaksi erilaista tapahtumaa. Elimistölle onkin parempi, jos se käyttää luonnollista rasvaa polttoaineenaan. Proteiinit taas ovat välttämätön rakennusaine. Kasviksista ja marjoista saa kuitua sekä vitamiineja. Kaikki viljatuotteet ovat aiheuttaneet lukuisia terveydellisiä ongelmia, allergioista alkaen.

        Runsashiilihydraattinen ruokavalio on syy diabeteksen lisääntymiseen.

        Olen noudattanut vähähiilihydraattista ruokavaliota yli kaksi vuotta ja kuvaamiaisi ongelmia ei ole esiintynyt, mutta minun ruokavalioni perustuu Atkinsin ikä Atkinsonin dieettiin. Kyseessä on elämäntapa, pysyvä ravintotottumusten muutos, eikä mikään "hevoskuuri". Hyttyset syövät kuten ennenkin, henki ei haise ja iho on aivan eri kunnossa kuin turhia, tyhjiä, vitaaminittomia hiilihydraatteja syömällä.

        Ja rasvaahan sinä keräät, olisit sen maininnut. Ja kun elämän tarkoitus on lihoa mahdollisimman isoksi, siihen on rasva parasta. Kautta aikojen on tiedetty, että rasva lihottaa tehokkaimmin, hiilareissa paljon vähemmän energiaa painoyksikköä kohti ja lisäksi kolmannen energiasta kuluu, kun varastoidaan rasvana elimistöön.

        Kyllä rasva on hyvää, lihottajalle!


      • Täti 50v.
        Kiril kirjoitti:

        Rasva on terveellistä ja välttämätöntä elämälle. Ilman rasvoja ei kukaan kykene elämään. Terveellisiksi mainostetut kasvisrasvat aiheuttavat sairauksia kun taas eläinrasvat ovat terveydelle välttämättömiä. Terveysrasvat ovat keinotekoisia ja luonnottomia kun taas eläinrasvat ovat luonnollisia ja ovat osa ihmisen perusravintoa.

        Ihminen ei tarvitse lainkaan ravinnossaan hiilihydraatteja. Maksa pystyy tuottamaan elimistön tarvitseman sokerin itse. Runsaat hiilihydraatit tarkoittavat sitä, että elimistö käyttää lähes koko ajan sokeria polttoaineena. Pitkään jatkuva hiilihydraattien imeytyminen pitää insuliinituotantoa yllä. Energian otto ja käyttö ovat kaksi erilaista tapahtumaa. Elimistölle onkin parempi, jos se käyttää luonnollista rasvaa polttoaineenaan. Proteiinit taas ovat välttämätön rakennusaine. Kasviksista ja marjoista saa kuitua sekä vitamiineja. Kaikki viljatuotteet ovat aiheuttaneet lukuisia terveydellisiä ongelmia, allergioista alkaen.

        Runsashiilihydraattinen ruokavalio on syy diabeteksen lisääntymiseen.

        Olen noudattanut vähähiilihydraattista ruokavaliota yli kaksi vuotta ja kuvaamiaisi ongelmia ei ole esiintynyt, mutta minun ruokavalioni perustuu Atkinsin ikä Atkinsonin dieettiin. Kyseessä on elämäntapa, pysyvä ravintotottumusten muutos, eikä mikään "hevoskuuri". Hyttyset syövät kuten ennenkin, henki ei haise ja iho on aivan eri kunnossa kuin turhia, tyhjiä, vitaaminittomia hiilihydraatteja syömällä.

        Minä, kuten monet muutkin, pidän terveysrasvoina vain ja ainoastaan kylmäpuristettuja öljyjä. Eikä niissä tietääkseni mitään luonnotonta ole. Mitä sairauksia rasvaiset kasvit tai niistä kylmänä puristettu öljy aiheuttavat? Tiedän kyllä, että kaksoisidokset katkeavat kuumentaessa ja syntyy cis- ja transrasvahappoja, mutta paistaminenhan ei olekaan järkevä tapa käyttää kasviöljyä.

        Kohtuukäytettynä kuitupitoiset täysjyväriisi ja punariisi yhdistettynä vihanneksiin nostavat veren sokeria maltillisesti, eikä insuliinikuormitusta samalla tavalla synny, kuten nopeilla hiilihydraateilla. Jos liikkuu ja kuluttaa suolistosta hitaasti imeytyvän sokerin, hälytysjärjestelmät eivät aktivoidu. Täysjyvävilja ei ole vitamiinitonta hiilihydraattiravintoa.

        Kaikki mitä elimistössä tapahtuu tulee hajuna ulos varsinkin helteellä. Sokissa olevan diabeetikon tunnistaa ketoosin hajusta, mikä on tärkeä tieto ensiaputilanteessa. Tietysti lievä ketoosi haisee vähemmän, mutta tarkka hajuaistinen voi senkin havaita. Ketoosi on tuttua paastoista, ja minulla ketoaineita ilmestyy herkästi, jos olen vaikkapa aamupäivän syömättä. Haistan sen virtsasta ja tsekkaan ketotikuilla(Olen hiukan mittarifriikki)

        Mitä allergioihin tulee, niin mikä tahansa voi aiheuttaa allergiaa. Itselleni tuli kasvattamistani luomutomaateista ja mansikoista jonkinlainen yliherkkyys, joka toivonmukaan menee ohi. Jos joku elintarvike aiheuttaa joillekin ongelmia, ei sen käyttöä pidä kaverin oireiden takia lopettaa. Joillekin vilja sopii, joillekin ei. Esim. minun liian nopealle ja joistakin vihanneksista ärtyvälle suolistolleni täysjyväriisi on paras tasapainottaja.


      • Timppa123
        Kiril kirjoitti:

        Rasva on terveellistä ja välttämätöntä elämälle. Ilman rasvoja ei kukaan kykene elämään. Terveellisiksi mainostetut kasvisrasvat aiheuttavat sairauksia kun taas eläinrasvat ovat terveydelle välttämättömiä. Terveysrasvat ovat keinotekoisia ja luonnottomia kun taas eläinrasvat ovat luonnollisia ja ovat osa ihmisen perusravintoa.

        Ihminen ei tarvitse lainkaan ravinnossaan hiilihydraatteja. Maksa pystyy tuottamaan elimistön tarvitseman sokerin itse. Runsaat hiilihydraatit tarkoittavat sitä, että elimistö käyttää lähes koko ajan sokeria polttoaineena. Pitkään jatkuva hiilihydraattien imeytyminen pitää insuliinituotantoa yllä. Energian otto ja käyttö ovat kaksi erilaista tapahtumaa. Elimistölle onkin parempi, jos se käyttää luonnollista rasvaa polttoaineenaan. Proteiinit taas ovat välttämätön rakennusaine. Kasviksista ja marjoista saa kuitua sekä vitamiineja. Kaikki viljatuotteet ovat aiheuttaneet lukuisia terveydellisiä ongelmia, allergioista alkaen.

        Runsashiilihydraattinen ruokavalio on syy diabeteksen lisääntymiseen.

        Olen noudattanut vähähiilihydraattista ruokavaliota yli kaksi vuotta ja kuvaamiaisi ongelmia ei ole esiintynyt, mutta minun ruokavalioni perustuu Atkinsin ikä Atkinsonin dieettiin. Kyseessä on elämäntapa, pysyvä ravintotottumusten muutos, eikä mikään "hevoskuuri". Hyttyset syövät kuten ennenkin, henki ei haise ja iho on aivan eri kunnossa kuin turhia, tyhjiä, vitaaminittomia hiilihydraatteja syömällä.

        Testattu on ja hyvin toimii meinaan tuo atkinsin hiilihydraatiton dietti. 3 kk ja 11 kg pois ei ollut nälkä. Henki hetken haisi normaalia pahemmalta mut hampaita peseskeli hiukka tihiempään niin menihän sekin. Olo oli hyvä, verenpaineet parani kokonaiskolesteroli nousi hieman mutta on jo palannut takaisein entiseen ja laskusuunnassa on nytkin. Ruisleipää oli kova ikävä mutta kaikkeen tottuu.. Kirjastosta löytyy varmaan Tri Atkinsin proopuska jossa on ruokaohjeita ja tietoa yuleensä ko. dietistä.'


      • Thunder in the east
        Tepi. kirjoitti:

        Ja rasvaahan sinä keräät, olisit sen maininnut. Ja kun elämän tarkoitus on lihoa mahdollisimman isoksi, siihen on rasva parasta. Kautta aikojen on tiedetty, että rasva lihottaa tehokkaimmin, hiilareissa paljon vähemmän energiaa painoyksikköä kohti ja lisäksi kolmannen energiasta kuluu, kun varastoidaan rasvana elimistöön.

        Kyllä rasva on hyvää, lihottajalle!

        Vain hiilihydraateille ensisijainen tehtävä on energia,rasvalle ja proteiinille ei.Jos painonhallinta on noin yksinkertaisesti vain kaloreista kiinni,miten keskitysleirivangit selvisivät 4 vuotta hengissä syömällä 800 kcal päivässä.Miksi täällä kansa lihoo diabetes vaikka rasvan kulutus laskee koko ajan?


    • Ketoosiin

      Täältä ainakin löytyy mielenkiintoisia artikkeleita: http://www.ketogeeninenruokavalio.fi/

      Tuo valmennuskurssi voisi olla myös kokeilemisen arvoinen. Mutta taidanpa aloittaa sen vasta joulun jälkeen, heh..

    • JaanaMass
    • apinapapina

      Ketogeeninen on kyllä nyt kovasti tapetilla. Olen miettinyt että aloittaisin. En vain tiedä pystynkö pysymään erossa irttareista. Pitääpä käydä tutustumassa tuohon valmennukseen. Jos sitä uskaltais..

    • aapeli-puu

      keitä tän asian tiimoilta kannattaa uskoa kun valta median lehdet kirjottelee että rasvat on pahoja mutta monet muut tahot puolestaan suosittelevat rasvoja,,, kehen voi luottaa ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      249
      791
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe