Sain äidiltä vihjeen käyttää Ranskalaista sipulisoppaa jauhelihan mausteena. Muita mausteita ei tarvitse käyttää. (Sipulisopassa on kaikki tarvittava.)
Ota syvä lautanen. Kaada sipulisoppajauhe lautaselle, lisää 2 rkl korppujauhoja, sekoita jauheet haarukalla. Lisää n 1½ dl haaleata vettä ja anna seoksen turvota hetken aikaa.
Sekoita tämä "mössö" n 500-600 g jauhelihaan, lisää vielä 1 muna.
Sitten paistat pihvit paistinpannussa tai teet koko taikinan jauhelihalimpuksi ja paistat uunissa.
Itse pehmitän sipulirenkaita paistinpannulla.
Paistan pihvit vaan kevyesti molemmin puolin pannulla ja ladon ne sitten uunipannuun, levittelen sipulirenkaat päälle, peitän uunipannun foliolla ja jälkipaistan uunissa 20-30 min. Ei tule käryä keittiöön eikä tarvitse vahtia pihvien valmiiksi paistumista paistinpannun ääressä.
Helpoin tapa tehdä jauhelihapihvejä
6
11911
Vastaukset
- Satunnainen
Minun mielestäni helpoin tapa tehdä jauhelihapihvejä on, että jauhelihasta muotoillaan pihvi, maustetaan ja paistetaan.
Ei siis tehdä mureketaikinaa.
Ymmärtääkseni ainakin hampurilaisten välissä tämmöiset pihvit ovat varsin yleisiä.
Minuuttipihveiksi olen näitä kuullut kutsuttavan. - Kotikokki
sipulisoppareseptiäsi ja olin todella yllättynyt,
pihveistä tuli kerta kaikkiaan herkullisia!
Kiitos ohjeesta! - amatörköksa
Minun käyttämässäni ohjeessa 400-500 gr jauhelihaa lisätään ranskalainen sipulikeitto ja 2 dl kermaviiliä, ranskan kermaa (jääkaapin olessa tyhjä, tavallinen, valutettu viilikin käy.
Nämä sekoitetaan ja muovataan lihamurekkeeksi. Noin 30-40 minuuttia 200 asteessa.
Ohjeen mukaan taikina sopiii myön pihveihin. En ole kokeillut, mutta mureke on hyvää.- kokeillut
Sain ystävältäni vinkin, että sipulikeitolla voi myös maustaa tuiki tavallisen jauhelihamakaronilaatikon. Tulee muuten hyvää,olen kokeillut.
Keitettyihin makaroneihin sekoitetaan vaan paistettu jauheliha ja sipulikeittopussillinen. Sitten muna-maitoseos ja uuniin. Teen semmoisen normaalin 400 gr jauhelihaa ja 200 gr makaroneja annoksen.
- Nannanna
Meillä äiti aikanaan teki lihapullat samalla ohjeella ja aina menivät kuin kuumille kiville.
- Kokki
No tämä ohjehan löytyy melkein jokaisen sipulikeittopussin takaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3551436- 741415
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3121191Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461107Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht33935Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231914vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163878Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40845Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20827Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804