Helpoin tapa tehdä jauhelihapihvejä

MdK

Sain äidiltä vihjeen käyttää Ranskalaista sipulisoppaa jauhelihan mausteena. Muita mausteita ei tarvitse käyttää. (Sipulisopassa on kaikki tarvittava.)

Ota syvä lautanen. Kaada sipulisoppajauhe lautaselle, lisää 2 rkl korppujauhoja, sekoita jauheet haarukalla. Lisää n 1½ dl haaleata vettä ja anna seoksen turvota hetken aikaa.

Sekoita tämä "mössö" n 500-600 g jauhelihaan, lisää vielä 1 muna.

Sitten paistat pihvit paistinpannussa tai teet koko taikinan jauhelihalimpuksi ja paistat uunissa.
Itse pehmitän sipulirenkaita paistinpannulla.
Paistan pihvit vaan kevyesti molemmin puolin pannulla ja ladon ne sitten uunipannuun, levittelen sipulirenkaat päälle, peitän uunipannun foliolla ja jälkipaistan uunissa 20-30 min. Ei tule käryä keittiöön eikä tarvitse vahtia pihvien valmiiksi paistumista paistinpannun ääressä.

6

11925

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Satunnainen

Minun mielestäni helpoin tapa tehdä jauhelihapihvejä on, että jauhelihasta muotoillaan pihvi, maustetaan ja paistetaan.
      Ei siis tehdä mureketaikinaa.
      Ymmärtääkseni ainakin hampurilaisten välissä tämmöiset pihvit ovat varsin yleisiä.

Minuuttipihveiksi olen näitä kuullut kutsuttavan.

• Kotikokki

sipulisoppareseptiäsi ja olin todella yllättynyt,
      pihveistä tuli kerta kaikkiaan herkullisia!
      Kiitos ohjeesta!

• amatörköksa

Minun käyttämässäni ohjeessa 400-500 gr jauhelihaa lisätään ranskalainen sipulikeitto ja 2 dl kermaviiliä, ranskan kermaa (jääkaapin olessa tyhjä, tavallinen, valutettu viilikin käy.

Nämä sekoitetaan ja muovataan lihamurekkeeksi. Noin 30-40 minuuttia 200 asteessa.

Ohjeen mukaan taikina sopiii myön pihveihin. En ole kokeillut, mutta mureke on hyvää.

• kokeillut

Sain ystävältäni vinkin, että sipulikeitolla voi myös maustaa tuiki tavallisen jauhelihamakaronilaatikon. Tulee muuten hyvää,olen kokeillut.
        Keitettyihin makaroneihin sekoitetaan vaan paistettu jauheliha ja sipulikeittopussillinen. Sitten muna-maitoseos ja uuniin. Teen semmoisen normaalin 400 gr jauhelihaa ja 200 gr makaroneja annoksen.

• Nannanna

Meillä äiti aikanaan teki lihapullat samalla ohjeella ja aina menivät kuin kuumille kiville.

• Kokki

No tämä ohjehan löytyy melkein jokaisen sipulikeittopussin takaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3219
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3087
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2952
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2631
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1667
    8. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1659
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1655
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59