Mikä on prosentteina suurin sallittu painoero kiipeilijän ja varmistajan välillä? voiko 50 kiloinen tyttäreni varmistaa minua kun itse painan 85kg, vai lähteekö kohti hallin kattoa kun rojahdan köyteen. tarkoitus on kiipeillä yläköydellä ja taidon karttuessa sitten liidailla. Yläköydellä "vapaa" pudotus on kyllä lyhyempi kuin liidatessa, mutta arvelluttaa kuitenkin.
kiipeilijän ja varmistajan painoero?
6
6541
Vastaukset
- mukaan
Eroa saisi olla suunnilleen 2/3 painavamman painosta eli turvallisempaa olisi jos 50 kiloisen pari olisi max 75-kiloinen ja 85-kiloiselle vähintään muutama kilo vajaa 60-kiloinen. Näin ainakin itse olen oppinut.
- isä tytär seinälle
Kiitos asiallisesta vastauksesta.
- kalliolla
isä tytär seinälle kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksesta.
tai sisäseinällä on mahdollisuus niin laita tytär tai varmistuslaite (jos käyttämänne varmistuslaite siihen sopii) vaikkapa slingillä puuhun tai muuhun kiinteään paikkaan.
- isä ja tytär...
kalliolla kirjoitti:
tai sisäseinällä on mahdollisuus niin laita tytär tai varmistuslaite (jos käyttämänne varmistuslaite siihen sopii) vaikkapa slingillä puuhun tai muuhun kiinteään paikkaan.
Hyvä idea! Täytyypä kokeilla.
- apina
isä ja tytär... kirjoitti:
Hyvä idea! Täytyypä kokeilla.
Kannattaa muistaa sitten, että sitä kiinnitystä EI kannata laittaa valjaitten taakse, vaan nimenomaan se slingi jolla tytär kiinnitetään laitetaan belay-looppiin varmistuslaitteen kaveriksi. Muuten käy kyljille köpelösti.
Ja kannattaa laittaa tyttärelle jokin automaattivarmistuslaite, kuten grigri.
Toisaalta tuo paino-suhde mitä aikaisemmissa viesteissä tuli ilmi on lähinnä aloittelijoille suunnattu. Hyvä varmistaja pystyy varmistamaan melkein tuplasti itsensäkin painoista. Oma 50 kiloinen vaimoni on varmistanut 95 kiloista kaveria aika hyvin. Tosin tarkkuus on valttia siinä hommassa, kuten kokemuskin. - nyt kävi näin
olen ainakin itse pystynyt helposti varmistamaan 90 kiloisen hepun laskeutumisen (itse painan 60 kg).
ja se slingi (naru joka on varmistajan valjaissa kiinnitettynä) niin siihen kannattaa myös laittaa lisäpainoa, niin ei tarvitse kiinnittää slingiä.
eli vaikkapa 20 kilon pussi slingiin kiinni, eikä tarvitse huolehtia.
näin minulle on sanottu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176011Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631503894Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503295Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4702740Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2701755Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321423- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1591288- 771268