DI aina insinööriä älykkäämpi

lazi--

Insinööri ei koskaan voi olla DI:tä älykkäämpi. Tämä johtuu siitä, että DI on diplomi-insinööri, ja insinööri on vain AMK-inssi. Vielä toisella tavalla muotoillen: insinööriksi valmistunen vaati toistamistaitoa, kun taas DI:ksi tuleminen vaati älyä. Näin ollen insinööri ei koskaan voi olla DI:tä älykkämpi. MOT.

19

1962

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kehäpäätelmäkö?

Oot sitten varmaan itse insinööri kun oot onnistunut toistamaan tuollaista?

• Nimetön

Insinööri on aina insinööri ja valmistunut teknillisestä opistosta. Insinööri (AMK) on valmistunut ammattikorkea koulusta ja on insinööri (AMK) siis ei insinööri.

• asteelta?

Mikä on sellaisen kirjoittajan oma koulutustaso, joka kirjoittaa ”ammattikorkea koulusta”?

Ei vaikuta edes peruskoulun kunnialla selvittäneeltä.

Mitä aloittajan väitteeseen tulee, niin yleistys on vallan tökerö! Tiedän ja tunnen montakin erinomaisen fiksua opistoinssiä, joilla on alaisinaan laumoittain tusinatason dippainssejä.

Toki älykkyys ja koulutustaso jossain määrin korreloivat, se on myönnettävä. Älykkäämpi etenee koulutushierarkiassakin helpommin kuin tylsimys.

• asdflkj sdfk kjdfkj asdfölk...

Kerpele!

"Insinööri (AMK) on valmistunut ammattikorkea koulusta..."

Todennäköisesti tässä yritettiin sanoa, että henkilö on valmistunut ammattikorkeakoulusta eikä mistään hemmetin ammattikorkea koulusta.

• Molempia tavannut

Sen todistusvoima jääköön omaan arvoonsa. Sinusta itsestäsi se kertoo kuitenkin paljon enemmän kuin osaat arvatakaan.

• lazi--

"Sen todistusvoima jääköön omaan arvoonsa."

Olen pian DI, joten olen aina oikeassa.

"Sinusta itsestäsi se kertoo kuitenkin paljon enemmän kuin osaat arvatakaan."

Esittämäni yksinkertainen totuus Diplomi-Insinöörin ja tavallisen insinöörin erosta kertoo itsestäni sen, että olen älykäs, koska olen kerran pian DI.

MOT.

• Molempia tavannut
        lazi-- kirjoitti:

Esittämäni yksinkertainen totuus Diplomi-Insinöörin ja tavallisen insinöörin erosta kertoo itsestäni sen, että olen älykäs, koska olen kerran pian DI.

MOT.

Haluatko todellakin häpäistä diplomi-insinöörien arvostetun ammattikunnan jo ennen kuin sinusta on tullut sen täysivaltainen jäsen?

No, lauma on yleensä tuollaiset kukkopojat nokkinut ennen pitkää. Kovin ruusuista tulevaisuutta en osaa povata sinun laillasi oman älynsä säihkeessä kylpevälle tyypille.

• käynyt niin,että
        lazi-- kirjoitti:

MOT.

insinööri löi sinulta "nokan poskelle" ja DI tarjosi laastaria? Sinä itse jäit ehkä unelmoimaan tuosta jälkimmäisestä hanttihommien parissa... ;)

• Inssi
        lazi-- kirjoitti:

MOT.

Kaikki nykyiset DI:t ovat siis sinua älykkäämpiä, koska et ole valmistunut.

Toisaalta jos et ole opistoinssi, ja DI-opintosi jäävätkin kesken, olet vähemmän älykäs kuin esim. minä, kun koulutuksen korrelaatio on noin voimakas. Eli toistaiseksi olet omien argumenttiesi valossa likimain täysi nolla.

• lazi--
        Inssi kirjoitti:

Kaikki nykyiset DI:t ovat siis sinua älykkäämpiä, koska et ole valmistunut.

Toisaalta jos et ole opistoinssi, ja DI-opintosi jäävätkin kesken, olet vähemmän älykäs kuin esim. minä, kun koulutuksen korrelaatio on noin voimakas. Eli toistaiseksi olet omien argumenttiesi valossa likimain täysi nolla.

"Kaikki nykyiset DI:t ovat siis sinua älykkäämpiä, koska et ole valmistunut. "

Olen TKK:lla. Se on parempi kuin yksikään muu teknillinen korkeakoulu, tai AMK-"korkeakoulu" Suomessa. Näin ollen olen varmasti älykkäämpi kuin 95% kaikista insinööreistä maassamme, vaikken ole vielä valmistunut.

"Eli toistaiseksi olet omien argumenttiesi valossa likimain täysi nolla."

Sinulla taitaa olla hatara kyky todennäköisyyden ja tilastotieteen saralla, kuin päätelmäsi ovat noin väärässä.

MOT.

• Orbitum
        lazi-- kirjoitti:

Olen TKK:lla. Se on parempi kuin yksikään muu teknillinen korkeakoulu, tai AMK-"korkeakoulu" Suomessa. Näin ollen olen varmasti älykkäämpi kuin 95% kaikista insinööreistä maassamme, vaikken ole vielä valmistunut.

Sinulla taitaa olla hatara kyky todennäköisyyden ja tilastotieteen saralla, kuin päätelmäsi ovat noin väärässä.

MOT.

Pakosti.

• Inssi
        lazi-- kirjoitti:

MOT.

Ai sinä vedät todennäköisyyslaskennan rajan siihen, onko henkilö hakenut ja päässyt TKK:lle. Aikamoinen yksinkertaistus! Mutta yksinkertainen on kaunista, eli taidat itsekin olla melko kaunis.

• lazi--
        Inssi kirjoitti:

Ai sinä vedät todennäköisyyslaskennan rajan siihen, onko henkilö hakenut ja päässyt TKK:lle. Aikamoinen yksinkertaistus! Mutta yksinkertainen on kaunista, eli taidat itsekin olla melko kaunis.

"Ai sinä vedät todennäköisyyslaskennan rajan siihen, onko henkilö hakenut ja päässyt TKK:lle."

Minä lasken TKK:ksi teknillisen fysiikan ja tuotantotalouden osastot, en muita.

"taidat itsekin olla melko kaunis."

Pitää paikkansa. Mutta vaatimattomuus on pienin hyveistäni.

QED. (Quantum electro dynamics)

• renttuteekkari
        lazi-- kirjoitti:

"Ai sinä vedät todennäköisyyslaskennan rajan siihen, onko henkilö hakenut ja päässyt TKK:lle."

Minä lasken TKK:ksi teknillisen fysiikan ja tuotantotalouden osastot, en muita.

"taidat itsekin olla melko kaunis."

Pitää paikkansa. Mutta vaatimattomuus on pienin hyveistäni.

QED. (Quantum electro dynamics)

..lopetahan jo

• hyve soome
        lazi-- kirjoitti:

MOT.

"Sinulla taitaa olla hatara kyky todennäköisyyden ja tilastotieteen saralla, kuin päätelmäsi ovat noin väärässä."
        - By Lazi

• Kiäh kiäh
        hyve soome kirjoitti:

"Sinulla taitaa olla hatara kyky todennäköisyyden ja tilastotieteen saralla, kuin päätelmäsi ovat noin väärässä."
        - By Lazi

Voihan tuo aloittaja toki älykäs ja älyissään olla, mutta tämä keskustelu kaikkineen on omiaan todistamaan kaikkea muuta.

Mikähän lie vamma itsetunnossa, kun sitä pitää yrittää noinkin säälittävällä tavalla kompensoida?

• jussi_b

viestisi on alemmuutta tuntevan tulvan pikku nilkki-di:n puhetta, joka ei ole vielä työelämää maistanut, eikä noilla eväillä maistakaan. Ilmeisesti tällainen viesti johtuu juuri siitä, ettei ko. henkilö osaa "oikesti" mitään, jota työelämässä tarvitaan.

• että...

...joku paremmalla järjellä varustettu inssi on kolhaissut pikku-teekkarin itsetuntoa pahemman kerran, hehhee! Eikä taida olla kerta viimeinen... :)

Kai se ymmärtää itsekin, että jo kirjoitettu lausumasi todistaa teoriasi vääräksi

• Insinööri, äo>148

Saatat olla oikeassakin, mutta... Tunnen monia D-insinöörejä sekä tavallisia inssejä. Mielestäni kumpikaan tutkinto ei vaadi hyvin suuria älyllisiä ponnisteluja, vaan paljon innostusta ja työtä.

Tosin kirjoitusvirheistäsi päätellen et itse kuulu kumpaankaan ryhmään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2483
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1718
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1543
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      935
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      924
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      871
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      835
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      808
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      176
      800
    Aihe