Täällä

iloinen*

tuputetaan noita raamatunpätkiä joka ikiseen väliin,mutta sen sanon,että minä uskon,että jokainen ihminen menee henkimaailmaan, kun hänen aikansa koittaa.
Meillä jokaisella on oma oppikoulumme täällä ja kierrämme niin kauan,kunnes olemme valmiita!

Uskon myöskin selvännäkijöihin ja siihen,että heidän kykynsä ovat Jumalan lahjaa,jotta he voivat auttaa ihmisiä täällä maan päällä!
Minua on turha uhkailla millään kadotuksilla,tai haukkumalla minua vaikka minkälaiseksi harhaoppiseksi.Minä en tässä asiassa muuta ikinä mielipidettäni..En,vaikka paiskaisitte minut ties minne..
Välillä täällä tulee ihan karmean kuulloisia uhkauksia?!!Se minusta on niin outoa uskovaisen käytökseksi..Ennen minulla oli se luulo,että nämä kirkkouskovaiset ovat lempeitä ihmisiä,mutta enpä luule enää...hehän ovat ihan...no,jääkööt sanomatta..:)

28

1451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

mitä ei mainita Raamatussa (eikä sen puoleen missään muussakaan pyhässä kirjassa), mutta jotka silti ovat totta. Kuten vaikkapa suhteellisuusteoria ja kvanttimekaniikka.

Samoin uskovaiset pääsääntöisesti ovat hyvin epävarmaa, sisäisesti ahdistunutta ja pelokasta väkeä näin keskimäärin. He pelkäävät kaikkea, mihin Raamatusta ei löydy valmista vastausta, ja pitävät kaikkea henkimaailman asioista noituutena ja suoraan Saatanasta. Tämä siksi, että he eivät peloiltaan kykene rationaaliseen ajatteluun.

Syy, miksi kristinusko on perinteisesti suhtautunut hyvin nuivasti kommunikaatioon tuonpuoleisen kanssa, on se, että siinä on liian helppoa saada yhteys johonkin häiriintyneeseen tai eksyneeseen sieluun - ja sillä saada paljon vahinkoa aikaan. Mutta mielestäni lasta ei pidä heittää pois pesuveden mukana.

Yksi asia kuitenkin kommunikoinnissa tuonpuoleisen kanssa on selvää. Me emme täältäpäästä voi ottaa yhteyttä, vaan yhteys otetaan aina rajan siltäpuolen, jos otetaan. Tästä tunnistaa aidon meedion - hän ei ota yhteyttä, vaan yhteys tulee hänen kauttaan.

• funtsin vaan

että kun puhutaan raamatusta ja sen opeista,käsittääkseni uusi testamentti kirjoitettiin n.1400 vuotta jeesuksen elämän jälkeen rooman keisarin Konstantinuksen toimesta,ja siihen oli valkattu vain sellaiset evankeliumit,mitkä mm.roomalaisille parhaiten sopi,että ihmiset saatiin sopivasti pelkäämään,ja kirkolle mahdollisimman suuri valta tavallisiin ihmisiin istuttamalla heihin suuri herran pelko. Kommentoikaa,olenko yhtään oikeassa..

• Marko0li0

• iloinen*

sieluille voi antaa kehoituksen mennä valoon päin..

Sitä minä jaksan ihmetellä,miten kovasanaisia nämä ihmiset ovat!!En ymmärrä,miksi he asettuvat Jumalan paikalle??
        Ja noista selvännäkijöistä,kyllähän myös aito sellainen saa yhteyden,mutta vain jos sillä on oikea tarkoitus..:)

• iloinen*
        funtsin vaan kirjoitti:

että kun puhutaan raamatusta ja sen opeista,käsittääkseni uusi testamentti kirjoitettiin n.1400 vuotta jeesuksen elämän jälkeen rooman keisarin Konstantinuksen toimesta,ja siihen oli valkattu vain sellaiset evankeliumit,mitkä mm.roomalaisille parhaiten sopi,että ihmiset saatiin sopivasti pelkäämään,ja kirkolle mahdollisimman suuri valta tavallisiin ihmisiin istuttamalla heihin suuri herran pelko. Kommentoikaa,olenko yhtään oikeassa..

kanssasi samaa mieltä...:)

• jenny.

"Yksi asia kuitenkin kommunikoinnissa tuonpuoleisen kanssa on selvää. Me emme täältäpäästä voi ottaa yhteyttä, vaan yhteys otetaan aina rajan siltäpuolen, jos otetaan. Tästä tunnistaa aidon meedion - hän ei ota yhteyttä, vaan yhteys tulee hänen kauttaan."

Muuten samaa mieltä kanssasi, mutta tuo yllämainittu kohta ei pidä paikkaansa minun kohdallani. Kykenen siis itsekin "agitoimaan" henkimaailmaa ottamaan yhteytta itseeni.

Voin siis olla aloitteentekijänä.

• ...
        funtsin vaan kirjoitti:

Näin todellakin on, ja UT:n kaanonin ulkopuolelle jätettiin paljon tekstejä, jotka todennäköisesti ovat aitoja (kuten Tuomaksen evankeliumi).

• Aritta
        funtsin vaan kirjoitti:

Just niin.

• Ei voi olla totta...
        funtsin vaan kirjoitti:

Välillä mietin, kuinka paljon Da Vinci koodin lukeminen ja/tai katsominen tosiaan on vaikuttanut normaalien ihmisten elämään kristinuskon vastaisesti.

Ihan oikeasti oletteko te tosiaan ottaneet filmistä ja kirjasta tietonne?

Taitavasti tehty teos toki ja se on näköjään saavuttanut sen tavoitteen, jonka vuoksi se on tehnytkin...

• Aritta
        Ei voi olla totta... kirjoitti:

Välillä mietin, kuinka paljon Da Vinci koodin lukeminen ja/tai katsominen tosiaan on vaikuttanut normaalien ihmisten elämään kristinuskon vastaisesti.

Ihan oikeasti oletteko te tosiaan ottaneet filmistä ja kirjasta tietonne?

Taitavasti tehty teos toki ja se on näköjään saavuttanut sen tavoitteen, jonka vuoksi se on tehnytkin...

miksi kirja on mullistanut koko kristinuskon niin täydellisesti. Jokaikisellä uskovaisten nettisivulla perustellaan ja todistetaan että kirja ei voi olla totta. Joten olen tullut siihen johtopäätökseen että jotain perää kirjassa on. Olen kyllä jo aikaisemminkin ollut samoilla jäljillä ettei se mikään yllätys ollut eikä tosiaankaan ole tehnyt minua uskonnonvastaiseksi. Sen ovat kyllä itse uskovaiset onnistuneet tekemään ihan itse.

• ...
        jenny. kirjoitti:

"Yksi asia kuitenkin kommunikoinnissa tuonpuoleisen kanssa on selvää. Me emme täältäpäästä voi ottaa yhteyttä, vaan yhteys otetaan aina rajan siltäpuolen, jos otetaan. Tästä tunnistaa aidon meedion - hän ei ota yhteyttä, vaan yhteys tulee hänen kauttaan."

Muuten samaa mieltä kanssasi, mutta tuo yllämainittu kohta ei pidä paikkaansa minun kohdallani. Kykenen siis itsekin "agitoimaan" henkimaailmaa ottamaan yhteytta itseeni.

Hui.

Jos todella saat yhteyden täältäpäin, sen käyttäminen oikein vaatii valtavan määrän viisautta ja ymmärrystä. Toivottavasti tiedät, mitä olet tekemässä ja ymmärrät, millaista vahinkoa voit saada jos hommat menevät pieleen.

Täytyy myöntää, että itse en ikimaailmassa uskaltaisi itse olla aloitteentekijä muutoin kuin rukokusen kautta.

• Tarkkanäköinen
        jenny. kirjoitti:

Kun oma tietopankki on kunnossa ja erottamiskyky kohdallaan, voi huoletta tehdä avauksia ja olla yhteydessä toisiin ulottuvuuksiin.

Uuden energian aikaan emme voi epäonnistua. Virheellisyyksiä varten on olemassa itse-oikaisu tai varmistus. Toimeksianto, joka ei tuo suurinta hyvää kaikille, tulee takaisin itselle alta aikayksikön.

Puhun kokemuksesta. Olen ollut tekemisissä kanavoijien kanssa yli 20 vuotta. Itse en pysty kanavoimaan, eikä se kuulu sopimukseeni. Vuosi 2006 oli huippu. Sain kumppanikseni kosmisen kanavan, täysin pelottoman, luunkovan ihmiskunnan puolestapuhujan.

Ensimmäinen vastaus kutsuumme oli: "Vihdoinkin otitte yhteyttä, tätä on odotettu kauan". Siitä se lähti.

• Aritta
        Tarkkanäköinen kirjoitti:

Kun oma tietopankki on kunnossa ja erottamiskyky kohdallaan, voi huoletta tehdä avauksia ja olla yhteydessä toisiin ulottuvuuksiin.

Uuden energian aikaan emme voi epäonnistua. Virheellisyyksiä varten on olemassa itse-oikaisu tai varmistus. Toimeksianto, joka ei tuo suurinta hyvää kaikille, tulee takaisin itselle alta aikayksikön.

Puhun kokemuksesta. Olen ollut tekemisissä kanavoijien kanssa yli 20 vuotta. Itse en pysty kanavoimaan, eikä se kuulu sopimukseeni. Vuosi 2006 oli huippu. Sain kumppanikseni kosmisen kanavan, täysin pelottoman, luunkovan ihmiskunnan puolestapuhujan.

Ensimmäinen vastaus kutsuumme oli: "Vihdoinkin otitte yhteyttä, tätä on odotettu kauan". Siitä se lähti.

Olen käsittänyt sen niin että "perheemme" niin kuin Kryon sanoo on vain onnellinen jos otamme heihin yhteyttä. Varmasti huomaa minkälainen kontakti on kohdalla kontaktin sanomasta.

• ViisiPiste

Oletko kenties kertonut kuolemakokemuksesi näkökulman sivuilla? Olen lueskellut täällä kirjoituksiasi ja näyttäisi, että samasta henkilöstä on kysymys(?). Luin aikoinaan kokemuksesta(si?), kun olin juuri menettänyt rakkaan läheisen, ja minua se kosketti syvältä... Taas olen samassa tilanteessa, eli olen taas menettänyt rakkaan ihmisen, vain reilu 1½ vuotta edellisen menetyksen jälkeen. Rakkaideni kohtalo mietityttää kovasti ja siksi tulin nyt näille sivuille. En tiedä, mitä täältä edes haen- kysymyksiä on paljon, mutta en osaa tällä hetkellä edes kysyä...

• Aritta

Sama täällä. On ihan turhaa näytellä niitä raamatunkohtia kun olen sen ajan jo jättänyt aikoja sitten. En viitsi edes lukea niitä kun ne on sitä samaa jauhamista.

Sellainen ihminen joka tuntee Jumalan ei pelottele toisia kadotuksella ja saatanalla. Minusta se on oman uskon alentamista ja näyttämällä kuinka epävarma on uskostaan.

• iloinen*

niitä jaksa lukea.enkä edes halua,koska ne ovat vääristeltyjä eivätkä sovi minun ajatusmaailmaani..

• Ola*

Uskovaiset lukevat raamattua hyvin pintapuolisesti. Samoin pelko tutkia sitä mikä on raamatun / Jeesuksen todellinen sanoma estää pohtimasta asioita syvällisemmin.

Jos näillä uskovaisilla olisi syvempää ymmärrystä ja ennenkaikkea rohkeutta (ymmärrystä varmaan on monella riittävästi kuitenkin) edes jonkin verran niin he tutkailisivat muitakin pyhiä kirjoja ja maailmankatsomuksia ja vertaisivat niitä raamattuun. Silloin he huomaisivat että tosiasiassa kaikki uskonnothan ja heidän paljon tuomiotansa saanut itämainen filosofiakin kertovat samasta asiasta......

• Tuntematonpotilas

Tässä asia jota kommentoin..

"Silloin he huomaisivat että tosiasiassa kaikki uskonnothan ja heidän paljon tuomiotansa saanut itämainen filosofiakin kertovat samasta asiasta"

Juu..tota olen samaa mieltä ja miks mua naurattaa?? No, kun olin hädin tuskin vaahtosammuttimen kokoinen, kun tajusin, että Jumala(tai miksi tätä Energiaa haluaa kutsua) täytyy olla yks ja sama kaikilla. Ihmiset vaan haluaa omia kaiken viisauden itselleen ja se onnistuu valtavan hyvin luokittelemalla uskonnot hyviin ja pahoihin. =)

• iloinen*

olisi pahitteeksi,vaikka käyttäisivät myös omaa päätään ja aivojaan ajatteluun..:)

• Ella-Liina

Oletpa kyllä vähän jäävi sanomaan siitä, miten uskovaiset lukevat raamattua ja kuinka syvällisesti he sitä ymmärtävät. Yleistäminen on muutenkin hieman huono tapa.

Kyse ei ole rohkeudesta tai syvemmästä ymmärtämisestä, miksi uskovaiset eivät liikaa tutki muita "pyhiä kirjoja" kuin raamattua. Kyse on siitä, että raamattu antaa hyvin vastaukset elämän kysymyksiin. Raamattu kertoo Jeesuksesta, joka on elämän lähde. Jeesus antaa juotavaksi elävää vettä, sellaista jota juomalla ei tule enää jano. Jeesus tyydyttää kaipauksen, tyhjyyden. Jeesus antaa rauhan, ilon ja onnellisuuden. Hän antaa vapauden, uskon ja toivon.

Saanen kysyä, mitä muuta vielä kaipaat? Onko jotain sellaista, mitä Jeesus ei voisi sinulle tarjota? Jos Jeesus tarjoaa kaiken, mitä tarvitsemme, miksi etsisimme elämän lähdettä jostakin muualta kuin hänen luotaan?

Tosi asia on se, että mikään uskonto tai aate ei pysty tyydyttämään ihmistä siten kuin usko Jeesukseen. Enkä puhu nyt itsekään mistään uskonnosta vaan henkilökohtaisesta vuorovaikutussuhteesta Jeesuksen kanssa. Se se vasta on jotakin!!!

Kyllä moni on huomannut, että kaikki tiet eivät tosiaankaan vie Jumalan tykö. Moni niin luulee, mutta loppujen lopuksi he huomaavat, että ovatkin toisella äärilaidalla Jumalasta. Kannattaisi vain uskoa se, että Jeesus on ainoa tie Jumalan tykö. "Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani." Joh. 14:6

Esim. seuraavan kirjan kirjoittaja oli tosissaan etsimässä Jumalaa ja myös hän ajatteli kaikkien teiden vievän Jumalan tykö. Kirja on siis Pimeää valoa, jonka on kirjoittanut Barbara Szandorowska (1993). Kirjoittaja päätyi todellisesta etsinnästään huolimatta Sai Baba gurun tykö ja sai huomata, että se tie ei vienytkään Jumalan luo, päinvastoin. Kirja on kirjoitettuna myös näille suomi 24:n sivuille, joten lukekaapa:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000058&posting=22000000005610305

Toinen vasta lukemani hyvä kirja on Kesytä tiikeri, jonka on kirjoittanut Tony Anthony (2005). Kirjoittaja on voittanut kolme kertaa Kungfun maailmanmestaruuden. Hän on ollut myös kuuluisuuksien henkivartijana. Kirjoittaja oppi hyödyntämään ki energiaa (siitähän puhutaan mm. joogassa) ja oppi tekemään yliluonnollisia asioita yms. Ki energiasta ja muista taidoista ei ollut hänelle kuitenkaan viime kädessä mitään hyötyä. Jeesus vasta antoi hänelle rauhan ja vapauden. Kirja on erittäin jännittävä ja mielenkiintoinen. Se on melkein pakko lukea kerrallaan loppuun asti. Suosittelen siis kaikille lämpimästi. Kirjaa saa lainattua kirjastosta.

Valitkaa hyvät ihmiset Jeesus elämäänne! Miksi kokeilla kaikkea muuta ensin? Jeesus on upea tyyppi. Luokaa hänen kansaan hyvä suhde, ettekä tule sitä koskaan katumaan!!!

• iloinen*
        Ella-Liina kirjoitti:

Oletpa kyllä vähän jäävi sanomaan siitä, miten uskovaiset lukevat raamattua ja kuinka syvällisesti he sitä ymmärtävät. Yleistäminen on muutenkin hieman huono tapa.

Kyse ei ole rohkeudesta tai syvemmästä ymmärtämisestä, miksi uskovaiset eivät liikaa tutki muita "pyhiä kirjoja" kuin raamattua. Kyse on siitä, että raamattu antaa hyvin vastaukset elämän kysymyksiin. Raamattu kertoo Jeesuksesta, joka on elämän lähde. Jeesus antaa juotavaksi elävää vettä, sellaista jota juomalla ei tule enää jano. Jeesus tyydyttää kaipauksen, tyhjyyden. Jeesus antaa rauhan, ilon ja onnellisuuden. Hän antaa vapauden, uskon ja toivon.

Saanen kysyä, mitä muuta vielä kaipaat? Onko jotain sellaista, mitä Jeesus ei voisi sinulle tarjota? Jos Jeesus tarjoaa kaiken, mitä tarvitsemme, miksi etsisimme elämän lähdettä jostakin muualta kuin hänen luotaan?

Tosi asia on se, että mikään uskonto tai aate ei pysty tyydyttämään ihmistä siten kuin usko Jeesukseen. Enkä puhu nyt itsekään mistään uskonnosta vaan henkilökohtaisesta vuorovaikutussuhteesta Jeesuksen kanssa. Se se vasta on jotakin!!!

Kyllä moni on huomannut, että kaikki tiet eivät tosiaankaan vie Jumalan tykö. Moni niin luulee, mutta loppujen lopuksi he huomaavat, että ovatkin toisella äärilaidalla Jumalasta. Kannattaisi vain uskoa se, että Jeesus on ainoa tie Jumalan tykö. "Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani." Joh. 14:6

Esim. seuraavan kirjan kirjoittaja oli tosissaan etsimässä Jumalaa ja myös hän ajatteli kaikkien teiden vievän Jumalan tykö. Kirja on siis Pimeää valoa, jonka on kirjoittanut Barbara Szandorowska (1993). Kirjoittaja päätyi todellisesta etsinnästään huolimatta Sai Baba gurun tykö ja sai huomata, että se tie ei vienytkään Jumalan luo, päinvastoin. Kirja on kirjoitettuna myös näille suomi 24:n sivuille, joten lukekaapa:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000058&posting=22000000005610305

Toinen vasta lukemani hyvä kirja on Kesytä tiikeri, jonka on kirjoittanut Tony Anthony (2005). Kirjoittaja on voittanut kolme kertaa Kungfun maailmanmestaruuden. Hän on ollut myös kuuluisuuksien henkivartijana. Kirjoittaja oppi hyödyntämään ki energiaa (siitähän puhutaan mm. joogassa) ja oppi tekemään yliluonnollisia asioita yms. Ki energiasta ja muista taidoista ei ollut hänelle kuitenkaan viime kädessä mitään hyötyä. Jeesus vasta antoi hänelle rauhan ja vapauden. Kirja on erittäin jännittävä ja mielenkiintoinen. Se on melkein pakko lukea kerrallaan loppuun asti. Suosittelen siis kaikille lämpimästi. Kirjaa saa lainattua kirjastosta.

Valitkaa hyvät ihmiset Jeesus elämäänne! Miksi kokeilla kaikkea muuta ensin? Jeesus on upea tyyppi. Luokaa hänen kansaan hyvä suhde, ettekä tule sitä koskaan katumaan!!!

että Jeesus antaa rauhan,ilon ja onnellisuuden..Ei minusta nämä ihmiset,jotka noita raamantunlauseita tänne viljelevät,niin ole oikein onnellisen oloisia,eivätkä rauhallisia...

En moiti raamatunlukijoita muuten,mutta sellaista rumaa kieltä mitä he täällä suoltavat,niin se ei minusta oikein sovi ollenkaan..Eikös ihmisten pitäisi olla toisiaan rakastavia,eikä tuomita ketään?

• iloinen*
        iloinen* kirjoitti:

että Jeesus antaa rauhan,ilon ja onnellisuuden..Ei minusta nämä ihmiset,jotka noita raamantunlauseita tänne viljelevät,niin ole oikein onnellisen oloisia,eivätkä rauhallisia...

En moiti raamatunlukijoita muuten,mutta sellaista rumaa kieltä mitä he täällä suoltavat,niin se ei minusta oikein sovi ollenkaan..Eikös ihmisten pitäisi olla toisiaan rakastavia,eikä tuomita ketään?

lisään,että en todellakaan epäile, etteikö hän voi antaa rauhan ja ilon jne...Ihmettelen vaan,miten se ei näy monessakaan raamatunlukijassa?

• iloinen* kirjoitti:

lisään,että en todellakaan epäile, etteikö hän voi antaa rauhan ja ilon jne...Ihmettelen vaan,miten se ei näy monessakaan raamatunlukijassa?

Vakaumukseni mukaan Jumalan (J) tulkitseminen on tulkintakysymys.
        Jumalaksi sanotaan kaikkialla universumissa vaikuttavaa alkuvoimaa,
        kuten panteistit uskovat.

Maan sivilisaatioilla on alkunsa ja loppunsa, kuten muillakin mahdollisilla elämän tyyssijoilla.

Nykyiset valtauskonnot menettävät painoarvoaan sitä mukaa kun ihmiset huomaavat
        niiden perimmäisen tarkoituksen.

Lukutaidon yleistyessä - kiitos tieteen popularisoijien, ei yksinomaan ole
        uskonnollisten johtajien 'pääomaa'.

• Ella-Liina
        iloinen* kirjoitti:

Voi harmi, jos olet kokenut uskovaisten käyttävän rumaa kieltä. :( Olet oikeassa siinä, että uskovaisten pitäisi elää, kuten opettavat. Rakkaus toisaalta voi silti tarpeen tullen käyttää myös kovia sanoja. Jeesus esimerkiksi käytti välillä aikamoista kieltä. Yksi hassuimmista kommenteista Jeesukselta on mielestäni seuraava, jonka hän sanoo Herodeksesta: "Menkää ja sanokaa sille ketulle..." Luuk. 13:32 Aikoinaan huomatessani tämän nauroin aika makeasti...

Ei Jeesus ollut mikään lälly tyyppi. Hän uskalsi sanoa niin kuin asiat ovat eikä pelännyt häneen kohdistuvaa kritiikkiä. Jeesus oli vahva ihminen (ollen siis myös Jumala). Kuitenkin voimakkaiden sanojenkin takana oli aina rakkaus. Jeesus tiesi, millä tavalla suhtautua kuhunkin ihmiseen. Hän oli hyvä ja herkkä ihmistuntija. Se on taito, joka monesti puuttuu meiltä ihmisiltä.

Jeesus vietti aikaansa tosi monenlaisten ihmisten kanssa (prostituoidut, rikolliset jne.), josta hän saikin kuulla useaan otteeseen. Jeesus osoitti ihmisille syvää rakkautta, huomiota ja osasi kohdata ihmisen täydellisesti. Kumpa minäkin osaisin aina kohdata ihmiset oikealla tavalla... Jeesus ei silti hyväksynyt syntiä. Jeesus sanoi esim. kivitettävänä olleelle naiselle, että hän voisi mennä, mutta ei saisi enää tehdä syntiä. Jeesus siis rakasti syntistä naista, mutta ei hyväksynyt hänen tekoaan, syntiä.

Jeesus kyllä rakastaa ihmistä, mutta ihmisen omaksi parhaaksi (ja muiden parhaaksi) Jeesus haluaa, että ihmiset tekevät oikein esim. pitävät kymmenen käskyä. Rajat ja rakkaus on Jumalankin periaate. Vapaa kasvatus ei toimi... Kyllä rakastavat vanhemmatkin haluavat asettaa rajoja lapselleen, jotta tämä oppisi elämään oikealla tavalla. Välinpitämättömyys on rakkauden vastakohta.

Sinä jotenkin koet tuomioksi sen, jos annetaan ohjeita ja rajoja tai kerrotaan, mitä synti on. Teille newagelaisille on tosi vaikea uskoa synnin olemassaoloon. Kyseisen sanan sanominenkin saa teidät suurin piirtein raivon partaalle.

Rakkaus ja tuomio ei ole toistensa vastakohtia. Muutenhan voisi sanoa aikuisen olevan rakkaudeton lastaan kohtaan, jos rankaisee lasta väärin toimimisesta (edelleenkään en tarkoita fyysistä rangaistusta). Rakkaus on asenne ihmistä kohtaan, mutta tuomio on suhtautuminen ihmisen väärää tekoa kohtaan.

Toisten ihmisten tuomitseminen ei kuulu ihmiselle (Jeesus on viime kädessä tuomari), mutta ohjeiden ja rajojen kertominen ei mielestäni ole tuomitsemista. Silti pitää muistaa, että tuomareitakin tarvitaan. Vai haluaako joku, että sarjamurhaajat ja muut saavat vapaasti liikkua?

Loppujen lopuksi on kuitenkin kysymys siitä, miten ihminen itse suhtautuu annettuihin ohjeisiin yms. Pitääkö niitä tuomitsevina vai onko kiitolinen siitä välittämisestä, jota ne ilmaisevat. Kyse on myös siitä, missä hengessä asiat on sanottu. Ainakaan minä en ole halunnut paheksua sinua ihmisenä. Olen pahoillani, jos olet niin kokenut.

Ymmärsitkö, mitä tahdoin sanoa, kun tulikin aika pitkä kirjoitus?

• ehdotus
        Ella-Liina kirjoitti:

"Toinen vasta lukemani hyvä kirja on Kesytä tiikeri, jonka on kirjoittanut Tony Anthony (2005). Kirjoittaja on voittanut kolme kertaa Kungfun maailmanmestaruuden. Hän on ollut myös kuuluisuuksien henkivartijana. Kirjoittaja oppi hyödyntämään ki energiaa"

Tässä myös mielenkiintoinen kirja elämästä tällä planeetalla, vähän niinkuin vastapainoksi:

Esko Valtaoja: Kotona maailmankaikkeudessa, URSA 2001

(Tieto-Finlandia voittaja 2001)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kotona_maailmankaikkeudessa

• Valoon.....
        capt.cöpenick kirjoitti:

Vakaumukseni mukaan Jumalan (J) tulkitseminen on tulkintakysymys.
        Jumalaksi sanotaan kaikkialla universumissa vaikuttavaa alkuvoimaa,
        kuten panteistit uskovat.

Maan sivilisaatioilla on alkunsa ja loppunsa, kuten muillakin mahdollisilla elämän tyyssijoilla.

Nykyiset valtauskonnot menettävät painoarvoaan sitä mukaa kun ihmiset huomaavat
        niiden perimmäisen tarkoituksen.

Lukutaidon yleistyessä - kiitos tieteen popularisoijien, ei yksinomaan ole
        uskonnollisten johtajien 'pääomaa'.

Yksityiskohta Raamatusta (Sanalaskut 15:8): "Jumalattomien uhri on Herralle kauhistus, mutta oikeamielisten rukous on hänelle otollinen." Juutalainen Filon kirjoitti jo 2000 vuotta sitten essealaisista (Qumranin liike), etteivät nämä palvele Jumalaa uhraamalla eläimiä, vaan pyhittämällä ajatuksensa Jumalalle kelpaaviksi. Inhimillisessä elämässä ajatus on luova voima. Rudolf Steiner jo sata vuotta sitten kiinnitti huomiota, että ajatukset heijastuvat ihmiseen takaisin kuin peilistä. Mitä telepaattisesti herkempi on, niin sitä tarkempi pitäisi olla kielteisen ajatelun suhteen. Samanhenkinen energia löytää toisensa. Toiseen kohdistunutta pahantahtoista ajatusta sanotaan kansanomaisesti noitumiseksi.

Maallisessa elämässä kaikella on vastaparinsa. Maallinen mieli pitää yksistään maallisia asioita tärkeinä ja suhtautuu henkissielullisiin asioihin maallisen järjen vastaisina. Vapaan tahdon mukaisesti ihminen itse päättää mitä ajattelee. Ajatukset määrittävät mihinkä ihminen kiinnittää huomiota, mihinkä hakeutuu, ihminen jopa näkee mitä odottaa näkevänsä. Ihmisen omat ajatukset muodostavat mielessä tietynlaisen ajatussuodattimen, minkä kautta menee jokainen ajatus ja havainto. Ihmisen on vaikea tiedostaa muita kuin mielessä hyväksyttyjä ajatuksia ja havaintoja. Vieraisiin ajatuksiin suhtaudutaan helposti torjuvasti ja kielteisesti riippumatta niiden totuudellisuudesta. Ihmisen mielessä, tajunnassa on myös korkeampi mieli, Sieluyhteys. Ihmisen pitäisi löytää ja päästä tasapainoon oman henkisen olemuksensa kanssa. Arvokkainta elämässä on Luojayhteys. Usein mikä on lähinnä ihmistä ja arvokkainta jää huomaamatta.

• Pehu
        Ella-Liina kirjoitti:

Voi harmi, jos olet kokenut uskovaisten käyttävän rumaa kieltä. :( Olet oikeassa siinä, että uskovaisten pitäisi elää, kuten opettavat. Rakkaus toisaalta voi silti tarpeen tullen käyttää myös kovia sanoja. Jeesus esimerkiksi käytti välillä aikamoista kieltä. Yksi hassuimmista kommenteista Jeesukselta on mielestäni seuraava, jonka hän sanoo Herodeksesta: "Menkää ja sanokaa sille ketulle..." Luuk. 13:32 Aikoinaan huomatessani tämän nauroin aika makeasti...

Ei Jeesus ollut mikään lälly tyyppi. Hän uskalsi sanoa niin kuin asiat ovat eikä pelännyt häneen kohdistuvaa kritiikkiä. Jeesus oli vahva ihminen (ollen siis myös Jumala). Kuitenkin voimakkaiden sanojenkin takana oli aina rakkaus. Jeesus tiesi, millä tavalla suhtautua kuhunkin ihmiseen. Hän oli hyvä ja herkkä ihmistuntija. Se on taito, joka monesti puuttuu meiltä ihmisiltä.

Jeesus vietti aikaansa tosi monenlaisten ihmisten kanssa (prostituoidut, rikolliset jne.), josta hän saikin kuulla useaan otteeseen. Jeesus osoitti ihmisille syvää rakkautta, huomiota ja osasi kohdata ihmisen täydellisesti. Kumpa minäkin osaisin aina kohdata ihmiset oikealla tavalla... Jeesus ei silti hyväksynyt syntiä. Jeesus sanoi esim. kivitettävänä olleelle naiselle, että hän voisi mennä, mutta ei saisi enää tehdä syntiä. Jeesus siis rakasti syntistä naista, mutta ei hyväksynyt hänen tekoaan, syntiä.

Jeesus kyllä rakastaa ihmistä, mutta ihmisen omaksi parhaaksi (ja muiden parhaaksi) Jeesus haluaa, että ihmiset tekevät oikein esim. pitävät kymmenen käskyä. Rajat ja rakkaus on Jumalankin periaate. Vapaa kasvatus ei toimi... Kyllä rakastavat vanhemmatkin haluavat asettaa rajoja lapselleen, jotta tämä oppisi elämään oikealla tavalla. Välinpitämättömyys on rakkauden vastakohta.

Sinä jotenkin koet tuomioksi sen, jos annetaan ohjeita ja rajoja tai kerrotaan, mitä synti on. Teille newagelaisille on tosi vaikea uskoa synnin olemassaoloon. Kyseisen sanan sanominenkin saa teidät suurin piirtein raivon partaalle.

Rakkaus ja tuomio ei ole toistensa vastakohtia. Muutenhan voisi sanoa aikuisen olevan rakkaudeton lastaan kohtaan, jos rankaisee lasta väärin toimimisesta (edelleenkään en tarkoita fyysistä rangaistusta). Rakkaus on asenne ihmistä kohtaan, mutta tuomio on suhtautuminen ihmisen väärää tekoa kohtaan.

Toisten ihmisten tuomitseminen ei kuulu ihmiselle (Jeesus on viime kädessä tuomari), mutta ohjeiden ja rajojen kertominen ei mielestäni ole tuomitsemista. Silti pitää muistaa, että tuomareitakin tarvitaan. Vai haluaako joku, että sarjamurhaajat ja muut saavat vapaasti liikkua?

Loppujen lopuksi on kuitenkin kysymys siitä, miten ihminen itse suhtautuu annettuihin ohjeisiin yms. Pitääkö niitä tuomitsevina vai onko kiitolinen siitä välittämisestä, jota ne ilmaisevat. Kyse on myös siitä, missä hengessä asiat on sanottu. Ainakaan minä en ole halunnut paheksua sinua ihmisenä. Olen pahoillani, jos olet niin kokenut.

Ymmärsitkö, mitä tahdoin sanoa, kun tulikin aika pitkä kirjoitus?

Mistä kaunis nimimerkkisi? Nimi ei ole varmaankaan kasteessa saatu oikea nimesi?

• jenny.

Jep...en itsekään pidä uskonnolla pelottelusta. Jumala/Jumaluus on RAKKAUS. Jeesus opetti RAKKAUTTA, jne...

Jostain syystä tietty ryhmä "uskiksia" on ruvennut leikkimään "tuomiopäivän saarnamiestä/naista".

Tekisi mieli sanoa, että jos kylvää pelkoa, se on "saatanasta" ja jos levittää rakkautta, se on jumalasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      89
      5095
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      51
      4012
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      23
      2073
    4. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1775
    5. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1717
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1414
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      26
      1185
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1006
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      971
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      960
    Aihe