Miten käytätte raakaa

valkosipulia?

Mihin ruokiin raaka valkosipuli sopii? Haluaisin alkaa syömään sitä päivittäin, mutten oikein keksi mihin ruokaan sitä laittaa.

14

3310

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aaasas

      Aivan kaikkeen

    • CountDrakula

      Ennen käytin loheenkin, mutta kun teeveekokki väitti, ettei loheen kuulu laittaa valkosipulia (en tiedä miksi), niin en enää käytä lohen kanssa.

      • valkosipulia

        Paista huoneenlämpöinen liha kuumalla pannulla, mitä parempi liha, sitä lyhyempi paistoaika.
        Mausta suolalla ja pippurilla.
        Salaattia lautaselle, liha keskelle, ja tuoretta valkosipulia puristettuna siihen viereen, josta joka suupalaan hiukan mukaan.

        Tai sitten paistinpannulle ennen lihan tai muun paistamista. Tai melkein kaikkeen, kuten jo toinen on sanonut.


      • vanha kokki

        uskotko enemmän jotain TV-kokkia, kuin omia makunystyröitäsi. Jos kerran pidit valkosipulista lohessasi, ei mikään eikä kukaan voi määrätä sinua siitä luopumaan. On niin paljon asioita, jotka ovat "asiantuntijoiden" mielestä väärin, mutta silti siitä "väärästä" pidetään. Ennen sanottiin, että vain savolaiset syövät puuron kanssa leipää.


    • kynslaukka

      Paahdettu leipä, ihan sama onko se ruisleipää tai jotain vaaleaa...noh, paahdat leivän ja pintaa vasten kun hankaa valkosipulin kynttä ni siitä irtoo just sopivasti makua leivälle! Se on namia!
      Toinen vaihtoehto on, että puristat valkosipulia vaikka juomalasiin semmosen 2cm kerroksen ja lisäät päälle oliiviöljyä paljon (siis noin 2dl vähintään) ja annat maustua pari päivää. Sekotusta voi laittaa vaikka leivälle, salaatin päälle tai mihin vaa! kaikki käy!

    • joo.

      Esim. ihan leivän päälle rasvan ja juuston kanssa.

      Tai sitten lämpimän ruoan päälle ripoteltuna. (Melkein mikä tahansa ruoka)

    • rotissööri

      minä otan aina valkosipulikynnen borshin kanssa siten, että puraisen pikkaisen valkosipulikynnestä ja lusikoin borshia suuhuni. Enpä ole vilustunut kuumeeseen viimeisten kolmen (3) vuoden aikana. Tosin tyttöystäväni ei ole kovin innokas suutelija tällaisen ruokailun jälkeen, mutta ainahan väliin voi ajatella Elmu-tuorekelmua.

    • kaikki käy

      Äkkiä ei tule mitään mieleen, mihin en laittaisi valkosipulia; maku passaa melkein mihin vaan ja paranee!

      • kaurapuurossakin

        Hetken mietittyä, kaurapuuroon en ole kokeillut!


      • festareilla

    • jONE.

      otsikon mukaisesti ja sopii melkein kaikkien paistoruokien kanssa. Eli halkaise kokonaiset sipulit puolikkaiksi ja paista pannulla leikkuupuoli alaspäin jotain 4-5 min. Tosi hyvää.

    • rotissööri

      minä käytän valkosipulia borssin ja muiden keittojen kanssa siten, että puraisen pienen palasen suoraan valkosipulinkynnestä ja lusikoin keittoa suuhuni. Yksi kynsi riittää koko lautaselliselle

    • valkosipulia

      perunamuusiin. On hyvää.

    • Valkosipulinisti!

      Valkosipuli sopii kaikkiin ruokiin, mikäli on valkosipulin ystävä. Itse olen todennut valkosipulin olevan paras lääke vaivaan kuin vaivaan..luonnon oma rohto. Itse nautin sitä kaiken aikaa kaikkialla ja jos esim. flunssan oireita alkaa ilmaantumaa otan kunnon valkosipulikuurin.

      5-10 raakaa valkosipulin kynttä
      1 omena

      Kuori valkosipulit ja omena, paloittele omena lohkoiksi ja puolita kynnet. Tee omenoista ja valkosipulinkynsistä sauvasekottimella sose. Nauti sellaisenaan. nami nami. Varo polttamasta ikeniä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5559
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3425
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1346
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe