Ehkäpä johdatukseksi ajatuksilleni lainaan säkeitä kuulemastani laulusta. Olemmeko kokeneet jotain todellista ja kestävää sen sanomasta?
Savea mä vain, olin Herra pöydälläsi,
käsissäsi rikkinäinen astiani.
Kova kuori, kolhiintunut aivan,
luulin kaiken kestäväni.
Oma tahtoni vaikk taistelikin vastaan,
kädet Mestarin sen saivat murtumaan.
Siinä itkien vain edessänsä
rakkaus sai minut muuttumaan.
Viimeinenkin pala kun murtui astiastain,
silloin Herra kaiken uudeksi loi.
Uuden astian täytti voimallansa
Hengen tulta palaa se voi.
Hellät kädet, kun saivat minut murtaa
silloin ymmärsin tuskassani;
hyvä näin on sittenkin vain luottaa
onhan kädessäsi elämäin.
Aina toisinaan -todellisuudessa lienee kuitenkin aika harvoin- meitä kuljetetaan elämän arjen ja pimeiden polkujen varjoista ylös vuorelle, jossa ei pimeyttä eikä ahtautta ole. Ovatko nämä sitten niitä meidän kirkastusvuoren hetkiämme, joissa me sisäisillä silmillämme katselemme Häntä ja Hänen kirkkauttansa. Maailma ei tiedä tällaista olevan olemassakaan, sillä se on heidän silmiltänsä peitossa, mutta ken tuonne vuorella kohoaa saa kokea tulevan maailmanajan voimaa.
Se on sanomattoman siunauksellista. Siellä ei enää tavoitella lahjoja, sillä siellä on läsnä todellisuus, Lahjojen Antaja Itse. Se ei ole enää rukousta ja anomista, eipä kiitostakaan vaan ne vaihtuvat palvonnaksi ja se pulppuaa kuin kirkas lähde yli äyräittensä. "Minun Herrani ja minun Jumalani, minun Lunastusmaksuni ja minun Vapahtajani, minun rakkaani, valkoinen ja punainen, kymmentätuhatta jalompi!"
Mutta me kaikki, jotka katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi, kirkkaudesta kirkkauteen, niin kuin vain voi muuttaa Herra, joka on Henki. Saakoon nämä hetket murtaa kovan saviruukkumme säröille, niin että sisimpäämme vuodatetun kalliin nardusöljyn tuoksu tuo siunausta kassamatkaajiemme elämään. Muistakaamme siis, että
nardusöljyhän lääkkehen haavoihin suo,
sielu lähteestä vettä juo.
Hengen virta niin hiljaa aukeavi,
veren voima jo huuhtoaa, puhdistavi.
Ja kädet rakkahat, arpia kantavat,
ylivuotaen siunaavat.
Tällaista on kuulunut tänä aamuna minulle, mutta en osaa sitä sanoiksi pukea. Jeesuksen Kristuksen armo ja rakkaus kaikkien kanssa, jotka Herraa rakastatte ylösnousseena, katoamattomuudessa.
Särkyneen saviruukun siunaus
8
497
Vastaukset
- M@k3
Tulla sisääni, mutta kilpistyi logiikan muuriin kuin lokinpaska tuulilasiin.
Mitä se on joka murtuu? Eiköhän se on se paatunutta kivikuori tai panssarikuori joka ihminen on paaduttanut itselleen? Toiset ei tietysti ole niin kova kuori paaduttanut? Mutta varmaan viinan ja katuelämäntapaista elämä saa aikaisex kovempi elämä ja paatunutta seinä? Ja se tietysti on sitä tuskallisempi kun se murtuu ja kuolee.
Jos se ehtii,,, mietin minä? Jos prosessi kestää kovin pitkään sisäisen psykoloogisen parantumisprosessissa mitä nykyään tarjotaan ?
Niin voi olla että ihminen ehtii vihastua ja kovetta itseäs niin lukumattomien kerrat ja kasvattaa uutta kuoria ennenkuin Jumala pääsee edes ulkokuoren läpi ja vielä voi ola ehkäpä 35 kerroxia jäljellä mitä Jumala pitäis päästä läpi? Ja sitten jos vielä on uskovissa se demoni vastassa niin? Eihän se murtuu,,,, vaan pitäis poistua että tulis mitään!!!!- RitariOlevainen
auroraboreallis kirjoitti:
Kauniisti sanottua.
lisää toivoa.
"Jos sinä etsit Jumalaa ja anot Kaikkivaltiaalta armoa,olet puhdas ja rehellinen,
silloin Hän varmasti heräjää sinun avuksesi, ja asettaa entiselleen sinun vanhurskaustesi asunnon."
-Job - - M@k3
RitariOlevainen kirjoitti:
lisää toivoa.
"Jos sinä etsit Jumalaa ja anot Kaikkivaltiaalta armoa,olet puhdas ja rehellinen,
silloin Hän varmasti heräjää sinun avuksesi, ja asettaa entiselleen sinun vanhurskaustesi asunnon."
-Job -Jos pussaat Hankin pyllyä, niin Hankin isä ei anna sinulle selkään.
-Book of Hank Nardusöljy on sisällä saviruukussa ja haluaa murtaa saviruukun päästäkseen ulos siunaamaan ihmisiä. Tässä ei ole kysymys demoneista.
- herramrks
Niin, sitä taitaa moni kaikessa onnistunut ja siunauksissa lipuva olla monesti aivan eri sfääreissä kuin sellainen joka on itsensä kiveen ohjannut.
Onneksi Jumala korjaa särkyneitä joiden on helpompi olla toisen tukena. - ???
OLIS SE ARMOA TAI SÄÄLIÄ? LUU KURKKUUN HEIKOLLE, HEIKKO MA OON, ITSESÄÄLIS RYVEN, AH NIIN NÖYRÄ MA JUKKA OON, VIELÄ NÖYRÄMPI ON JOKU KUMMA SAVONAROLA?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448259Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde442244Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262122- 951718
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811667- 321427
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081083Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 531005
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28870