Herätys. Mitä siinä oikein tapahtuu?

Onko tutkimuksia?

Onko olemassa tutkimuksia, mitä ihmiselle oikein tapahtuu kun hän tulee ns. herätykseen. Synnintunnon ja sielunhädän lisäksi ainakin joillekin vaikuttaa tulevan jopa fyysisiä oireita psyykkisistä puhumattakaan. Myös saatetaan joutua pelkotiloihin, kuulla ääniä, nähdä näkyjä, aistia makuja ja hajuja, joille ei ulkomaailmassa näyttäisi olevan reaalista lähdettä - sanalla sanoen: oireillaan tavoilla jotka melkein vaikuttavat lähenevän jonkinlaista psykoosia tai skitsofreniaa.

Varmaan on olemassa aivan "raitistakin" herätystä tai heräämisiä mutta joskus vaikuttaa siltä kuin kaikkien kohdalla ei aina oikein näin olisi vaan herätykseen tullut vaikuttaa ainakin ulkopuolisesta lähes psyykkisesti sairaalta.
Mistä siis herätyksessä on kysymys?

Tämä ei ole pilkkakirjoitus!

5

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on hullutus niille jotka kadotukseen joutuvat.
      Ja kyllähän, kun ihmisen psyykentilaa selvitellään, apuna joudutaan käyttämään kaavakkeita, joissa kysellään mm.oletko kokenut yliluonnollista "johdatusta"...
      Oletko kuullut "Jumalan puhetta"...tai"nähnyt näkyjä"...
      Mitä enemmän oot, sitä sairaampi olet.
      Mutta lääkkeitä löytyy, joilla oireet saadaan kuriin.

• Siitä, ettei

omat ponnistelut riitä täyttämään sielun kaipausta. Ja paras lääke on tarjolla Jeesuksen Kristuksen ristin juurella.

• ihan tuota samaa siis, että milläköhän perusteella ihminen pelastuu.
        Mistä tietää, että on tarpeeksi vahva usko.
        Minun ystäväni kuoli viikko sitten sydänkohtaukseen kotonaan.
        Minua nuorempi mies.
        Joskus kauan sitten kun toimin isosena rippileirillä hän kohteli minua törkeästi kun yritin opettaa heille kymmentä käskyä.
        Hän mm.heitti minut veneestä järveen. Se ei ollut opetustilanne kylläkään.
        Hän oli koko elämänsä työtön ja mtt:n vakioasiakkaita. Väkivaltarikollinen.
        Näin mulle on kerrottu. Se on vaikea uskoa koska vaikka emme läheisiä oltukkaan niin silti aina kun näimme hän oli valmis auttamaan.
        Montaa kertaa en antanut auttaa.
        Senkin sanon hänen kunniakseen että hän oli uskollinen tyttöystävälleen.
        Minulla on teistä tietty luonnekuva päässäni.
        Hän ei ollut yhtään huonompi tai parempi.
        Ja nyt hän on poissa.
        Koska hän oli hyvä ihminen, niin olisi väärin, jos Jumala ei häntä pelastanut.
        Mua on mietityttänyt viime aikoina se sanankohta jossa Jeesus puhaltaa Pyhän Hengen opetuslapsiinsa ja sanoo:"kelle te annatte synnit anteeksi hänelle ne ovat anteeksi annetut."
        Hänellä ei ollut yhtään uskovaa ihmistä elämässään.
        siitä mun mielestä on herätyksessä kyse, että me menemme uskosta osattoman luo ja opetamme hänelle uskon tien.

• Uskon ei
        auroraboreallis kirjoitti:

ihan tuota samaa siis, että milläköhän perusteella ihminen pelastuu.
        Mistä tietää, että on tarpeeksi vahva usko.
        Minun ystäväni kuoli viikko sitten sydänkohtaukseen kotonaan.
        Minua nuorempi mies.
        Joskus kauan sitten kun toimin isosena rippileirillä hän kohteli minua törkeästi kun yritin opettaa heille kymmentä käskyä.
        Hän mm.heitti minut veneestä järveen. Se ei ollut opetustilanne kylläkään.
        Hän oli koko elämänsä työtön ja mtt:n vakioasiakkaita. Väkivaltarikollinen.
        Näin mulle on kerrottu. Se on vaikea uskoa koska vaikka emme läheisiä oltukkaan niin silti aina kun näimme hän oli valmis auttamaan.
        Montaa kertaa en antanut auttaa.
        Senkin sanon hänen kunniakseen että hän oli uskollinen tyttöystävälleen.
        Minulla on teistä tietty luonnekuva päässäni.
        Hän ei ollut yhtään huonompi tai parempi.
        Ja nyt hän on poissa.
        Koska hän oli hyvä ihminen, niin olisi väärin, jos Jumala ei häntä pelastanut.
        Mua on mietityttänyt viime aikoina se sanankohta jossa Jeesus puhaltaa Pyhän Hengen opetuslapsiinsa ja sanoo:"kelle te annatte synnit anteeksi hänelle ne ovat anteeksi annetut."
        Hänellä ei ollut yhtään uskovaa ihmistä elämässään.
        siitä mun mielestä on herätyksessä kyse, että me menemme uskosta osattoman luo ja opetamme hänelle uskon tien.

tarvitsekaan olla vahva, riitää kun sitä uskoa vain on.
        Jos uskomme on heikko, tai lankeamme usein, niin riiputaan kiinni Jeesuksessa, sillä hän pitää meistä huolta, niin kuin on luvannut.

"Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni” (Ps 91:14, KR 38).

• eräsajattelija

-jossa ihminen kokee olevansa herätetty,-ehkä häntä alkavat kiinnostamaan uskonasiat,ajattelu siitä,-minne joudun kun täältä kerran joudun lähtemään jne asiat...samalla ihminen voi olla myöskin etsikonajassa,-jolloin Jumala erikoisesti häntä kutsuu ja vetää,-luoksensa...

-ehkäpä uskovaisia tulee eteen jotka kertovat Jeesuksesta ja pelastuksen tiestä jne,-usein myös harhaopit ovat asialla,-kuten jehovat ja mormoonit jne,-mistä sitten tietänevätkin juuri tällaisten ihmisten ovien taakse tulla jne !

-herätys on tila jossa ihminen voi kärsiä omien pahojen tekojensa tähden ja kokee tarvetta saada ne selvitetyiksi jne..

-etsikonajassa myöskin voi olla kaipausta Jumalan puoleen ja kokee että jotakin juuri minun elämästäni puuttuu,-eli kuin musta aukko joka odottaa täyttymystään,-ja se on juuri se Jumalan mentävä aukko :-)
      -jokaisen ihmisen sisimpään on laitettu tämä kaipaus jo syntymästä saakka,-kelläkin se sitten mitenkin puhkeaa,-esille ja missä vaiheessa on eri asia !

-hyvin usein on niin,-että me ihmiset olemme tavattoman uppiniskaisia ja vastustamme viimeisiin asti oman elämämme,-parasta,,,ihmeellistä kyllä !

-sitten kun saa tulla uskoon ja kokea uskon asiat kaikki selviää,-hyvin pitkälle kun Jumalan Henki tulee sisimpäämme ja alkaa selvittämään asioita,-meille !

-Niin todellinen onnemme on olla Jumalaa hyvin lähellä se on varma asia !

-mutta etsivä löytää ja kolkuttavalle,-avataan jne !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8199
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2201
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2092
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1708
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1647
    6. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      30
      1217
    7. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1081
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1009
    9. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      995
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      860
    Aihe