pizzan päälle?

lilli-aprilli

olisi joskus kiva tarjota illanistujaisissa itsetehtyä pitsaa ja kyselisin kokemuksia ja mielipiteitä siitä mikä olisi paras juuston korvike. En nyt niin itse pitsasta perusta, mutta kuitenkin :)

6

2058

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi huoleti

jättää kokonaan poiskin ja laittaa täytettä hieman enemmän. Juuston korvikkeet voivat olla oudon makuisia, ellei niihin ole tottunut.

Itse laitan pizzaan tomaattipyrettä, ananasta, pilkottuja suolakurkkuja, sipulia ja valkosipulia, vihreitä oliiveja ja pinnalle tomaattia ja mausteet.

• Bamboocha

Redwood foodsilla on cheezly-merkkistä, uunissa (sekä suussa :) ) sulavaa maidotonta ja 100% kasviperäistä "juustoa". Löytyy isoista marketeista. Toinen vaihtoehto on tehdä pizza aitoitalialaiseen tapaan ja lorauttaa täytteiden päälle vain oliiviöljyä. Tällöin juusto on aika turha. Kaikenlaiset tofu/kaurakerma/oluthiivahiutale-kehitelmät ovat myös kelpoja, vaikken itse niistä niin perusta.

Juustonkorvikkeita ja muuta keskustelua vegaanisista pizzoista:

http://www.oikeuttaelaimille.net/foorumi/index.php?showtopic=630&hl=Pizza

• lilli-aprilli

vinkeistä ja linkistä löytyi muutenkin kivoja ideoita kavereita yllättämään! Tuota cheezlyä en ole hintansa takia kehdannut pizzaan käyttää mutta, tosi loistavaa uunivoileipien päällä.

• aitoa pizzaa

Vuonna 1889 napolilainen pizzeria Brandin leipuri Raffaele Espositolle valmisti pizzan laittamalla täytteeksi tomaattia ja mozzarellaa, mutta perinteisempään aitoitalialaiseen pizzaan tulee täytteeksi oliiviöljyä, hunajaa ja yrttejä.

Tomaattia ei edes italiassa viljelty 1780 aikoihin kun pizzeria Brandi perustettiin.

• Lihansyöjä :)

Oliiviöljyn tilalla voi käyttää ihan rypsiöljyäkin. (Pitsapohjassa kannattaa muuten kokeilla ohrajauhoja noin ohimennen vinkkinä).

• lilli-aprilli

Juu, meillä nyt käytetä kun rypsistä oljyä ja mielellään kotimaisia ja ravintorikkaampia jauhoja enää ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      207
      4586
    2. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      186
      2571
    3. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      67
      1512
    4. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      96
      1210
    5. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      125
      1119
    6. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      104
      1116
    7. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      71
      1071
    8. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      9
      1042
    9. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      131
      1017
    10. Bim bom ovikello soi!!

Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      108
      982
    Aihe