Oletteko tietoisia löytyykö netistä joku sivusto (nasa tms) josta voisi päästä tutkailemaan ajantasaista satelliittikuvaa mistä tahansa päin maapalloa. Just nyt kiinnostaisi saharassa eräs pieni kylä, jossa olen käynyt aikaisemmin.
satelliittikuvaa afrikasta
4
1097
Vastaukset
- kokeillut..
Oletko kokeillut maps.google.com? En tiedä onko se ihan ajantasaista, mutta mielenkiintoinen kuitenkin.
- Sekakäyttäjä
Googlella on edellämainitun Maps-palvelun ohella rinnakkainen tuote http://earth.google.com/ . Ohjelman voi ladata ilmaiseksi koneelleen ja päästä sitten katselemaan maapalloa eri puolilta satelliittiperspektiivistä. Suosittelen.
Kuva-aineiston tarkkuus vaihtelee. Voi hyvinkin olla, ettei jokin Saharan pikkukylä näy kovinkaan tarkalla resoluutiolla. Helsinki näkyy tällä hetkellä suurimmaksi osaksi varsin tarkkana, mutta jo Vuosaaren tienoilla kuva menee suttuiseksi. Kuva-aineiston ikäkin vaihtelee. Eräänkin Luoteis-Helsingissä rakenteilla olevan alueen toinen puoli on kuvassa parin vuoden takaa, toinen puoli ehkä vuotta tuoreempi.
Muuten ”jaakko”: tunnen erään suomalaisen Jaakon, joka on syntynyt Arushassa, Tansaniassa? Satutko olemaan sama kaveri?- jaakko
Hei, en ole sama ihminen.
Kiitos vinkeistä kuitenkin. Siis kaksi vuotta vanhassa kuvassa saatan näkyä minä itse... siellä pikuisessa kylässä :)
- sateliittikuvaa
et kyllä saa mistään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742862
- 642743
- 681812
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171619- 201580
- 181454
- 481287
- 381253
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91239