Kuka tarvitsee Jeesusta?

Totuus riittää

Olemme osa ikuisen olevan kohtaloa. Kun kuolemme, emme häviä olemattomuuteen. Meidät on jo pelastettu, kaikki oleva on turvassa.

41

1545

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Edes ajatuksissaan.

Nimittäin jos miettii maailman populaatiota niin enemmistö ei usko Jeesukseen.

• perustelet?

Kuka muu meidät olisi pelastanut kuin yksin Jeesus ristinkuolemallaan? Miten olemme pelastetut ilman Häntä, miten mikään tai kukaan olisi turvassa?

• Totuus riittää

Kaikki mikä on, on jo autuudessa: hyvä ja paha, kaunis ja ruma, oikea ja väärä, kaikki on lunastettu olevan kohtalossa ja kaikki on ikuista.

• benedi
        Totuus riittää kirjoitti:

Kaikki mikä on, on jo autuudessa: hyvä ja paha, kaunis ja ruma, oikea ja väärä, kaikki on lunastettu olevan kohtalossa ja kaikki on ikuista.

Niinpä! Totuus riittää! Mutta mikä sitten on totuus?

On helppo heittää sana tuuleen " totuus riittää", mutta kerroppa mikä on sitten totuus?
        Jeesus itse sanoi että " Minä olen totuus"

On ihmislihalle luonnollista että hän kiistää tuon Jeesuksen väittämän, ja asettaa oman väittämänsä tilalle.

Tämä taas johtaa siihen , että nämä ko. henkilöt eivät pelkää herjata henkivaltoja, sillä " Jumala on Henki"

Edelleen väite, johtaa siihen että Jeesus valehtelee, ja tämä ko. suomalainen? väittää puhuvansa totta.

Jeesuus puolestaan väittää että: " Yhdelläkään valhettelijalla ei ole iankaikkista elämää"

Toisaalta henkilö väittää ettei häntä tarvitse pelastaa.

Pelastaako Jeesus henkilön, joka sanoo: " Minä en tahdo, että minut pelastetaan" ??

Jeesus sanoo: " Tapahtukoon sinulle, niinkuin uskot!
        No, mitä Jeesuksen mukaan tällaiselle henkilölle tapahtuu, joka ei anna pelastaa itseään tästä nurjasta sukupolvesta?

Pelastaminenhan edellyttäisi, että ko. henkilö tunnustaisi syntinsä kaikille joita vastaan on rikkonut, sopisi asiat, ja pyytäisi sitten anteeksi myös Jumalalta, sillä onhan hänkin jota vastaan on rikottu Jumalan luoma!

Jos ei anna pelastaa itseään, niin synnitkin pysyvät.

Raamattu sanoo: " Jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuu Jumalaton ja syntinen?

" Vastaus: " Heidät poltetaan helvetissä, kaikki kansakunnat jotka unhottavat Jumalan"

Seuraavaksi alkaa "huuto" Jumala tekee väärin, kun surmaa jumalattoman!!

Kuka tekee pelastumisenne vaikeaksi ja mahdottomaksi? Jumalako? Ei, vaan te itse!!!

• EI OO KOKO MAAILMASSA MUUTA NIMEÄ KUIN JEESUS JOKA PELASTAA,JEESUS ON TIE,TOTUUS JA ELÄMÄ.

• Sive Lee

Niin te kristityt tarvitsette Jeesusta, me muut emme tarvitse häntä. Meillä muilla viittaan muihin uskontokuntiin ja ateisteihin.

• joka on

löytänyt itsensä, nähnyt itsensä sisältä käsin, oppinut itse ei tarvitse Jeesusta. Sellainen ihminen ymmärtää Jeesusta muttei tarvitse häntä. Jeesusta tarvitsee ehkä vielä heikko ja tietämätön. Sellainen joka ei vielä osaa ottaa vastuuta omista valinnoista. Se joka ei vielä ymmärrä, että ainoa mikä erottaa meidät toisista on ulkoinen/fyysinen olemus. Yhdenkään valaistuneen sanomaan ei kuulunut ahdasmielisyys, rajoittunut mieli...

• benedi
        Sive Lee kirjoitti:

Niin te kristityt tarvitsette Jeesusta, me muut emme tarvitse häntä. Meillä muilla viittaan muihin uskontokuntiin ja ateisteihin.

...pelastuu, niin mihinkä joutuu jumalaton (ateisti) ja syntinen?

tai Joh. 3:36 " Sillä tuomion on määrä alkaa Jumalan huoneesta, ja jos se alkaa ensiksi meistä, niin mihinkä joutuu jumalaton ja syntinen?

Vastaus: Ps 9:17 " Pahat (ateistit yms.) poltetaan helvetissä, kaikki jotka unhottavat Jumalan

• Sive Lee
        benedi kirjoitti:

tai Joh. 3:36 " Sillä tuomion on määrä alkaa Jumalan huoneesta, ja jos se alkaa ensiksi meistä, niin mihinkä joutuu jumalaton ja syntinen?

Vastaus: Ps 9:17 " Pahat (ateistit yms.) poltetaan helvetissä, kaikki jotka unhottavat Jumalan

En valitettavasti hätkähdä niin helposti kuin uskovaiset ja tai herkkämieliset sinun pelottelelusi edessä :)

Psykologinen uhkailu ei saa minua uskoon. Kokeilisit vaikka maanitella ja puhua oikeasti itse kokemuksistasi kuin lainailla raamatusta pätkiä.

• oikealla tiellä.
        Sive Lee kirjoitti:

En valitettavasti hätkähdä niin helposti kuin uskovaiset ja tai herkkämieliset sinun pelottelelusi edessä :)

Psykologinen uhkailu ei saa minua uskoon. Kokeilisit vaikka maanitella ja puhua oikeasti itse kokemuksistasi kuin lainailla raamatusta pätkiä.

Olet löytänyt omasi. Pelko ei johda sinne mihin sen uskotellaan johtavan. Eläessään paratiisin toivossa ja helvetin pelossa, on luonut jo itselle valmiiksi maanpäällisen helvetin. PELKO ITSE ON HELVETTI! Jokainen pelkää itse ja jokainen voi myös valita olla pelkäämättä.

• LEP

jEESUS ON EHKÄ OLLUT ASUKAS JOKA ON ELÄNYT TUOLLOIN?
        SE ETTÄ HÄN ON JUMALA ON NOIN 300--400 VUOTTA SEN JÄLKEEN "KIRKON SANELEMA"EI MIHINKÄÄN MUUHUN PERUSTUVA.

• agares

Kastan etusormeni kyvyttömän, mielettömän lunastajanne vetiseen vereen ja kirjoitan hänen orjantappuroilla kruunattuun otsaansa: OIKEA pahuuden ruhtinas - orjien kuningas!

• agares
        benedi kirjoitti:

"Vanhurskaan" sielussa asuu itsepetoksen enkeli - Satanistin lihassa asuu ikuinen voimaa tuottavan ilon liekki!

• Christianity Now!

Totuus on, että ihmiskunta tarvitsee Jeesusta. Pikkumainen, ylpeä, väkivaltainen ihmiskunta tarvitsee häntä. Sen pitää kuunnella häntä, kuulla ääni, joka ei koskaan kuollut. Seurata häntä, seurata mestaria, jonka opetukset elävät ikuisesti.

Koko kuolemanjälkeinen pelastuminen on loppujen lopuksi vain pieni osa hänen opetustaan, muutama lause, kun taas loppu on Tie ja Totuus.

Jeesus ei nimittäin ollut täällä opettamassa, kuinka pääsemme Paratiisiin. Hänen muutamat lauseensa, jotka koskivat pelastumista kuoleman jälkeen olivat hajanaisia ja metaforansa ja opetuksensa sitä koskien välinpitämättömiä ja innottomia.

Sen sijaan hän oli täällä kertomassa, kuinka rakennamme Paratiisin. Kuinka se saadaan aikaan tässä ja nyt, ihan ihmisten voimin. Kuinka ihmisen pitäisi kohdella toista ja kuinka hän voi saavuttaa sisäisen varmuuden ja rauhan. Kaikki mitä tarvitsee on kuunnella Häntä ja uskoa Häntä.

Jeesus oli täällä opettajana. Hän keräsi oppilaita ja kuuntelijoita. Kaikki mitä hän merkitsi on hänen opetuksissaan, ei hänen kuolemassaan.

• ja minä kiitän häntä ristinkuolemastaan, koska siellä syntini on sovitettu, minun ja koko maailman. Jeesus on ylösnoussut ja hän elää tänään, aina ja iankaikkisesti. Olen hänen ylösnousemuksensa todistaja, Jumalan armosta ja Pyhän Hengen voimassa.

• saat varmaan
        purje kirjoitti:

ja minä kiitän häntä ristinkuolemastaan, koska siellä syntini on sovitettu, minun ja koko maailman. Jeesus on ylösnoussut ja hän elää tänään, aina ja iankaikkisesti. Olen hänen ylösnousemuksensa todistaja, Jumalan armosta ja Pyhän Hengen voimassa.

oikeutuksen tuleville "synneillekin". Uskot, että voit tehdä mitä vaan, olla suvaitsematon, olla tuomitseva muille jotka ei usko niin kuin sinä, voivan olla heikko, voivan olla ahne ja kateellinen, voivan olla omistushaluinen... Ja kaikkea sitä voit olla ainoastaan sen takia, että Jeesus(kunnioitan hänen sanoja, en epäile niitä. paitsi, että Jeesuksen korotti jumalan pojaksi muut. ei hän itse. hän itse olisi väittänyt saman asian hieman toisin.) ristiinnaulittiin joskus pari tuhatta vuotta sitten. Uskot, että voit olla kaikkea sitä ja enemmän. Riittää kun uskoo, että Jeesus on jo lunastanut syntisi. Ehkä hän onkin. Jeesusta ei enää haittaa ne syntisi. Jeesus ei enää tunne syyllisyyttä. Syntinen kuitenkin tuntee. Jos Jeesus olisi voinut lunastaa kaikkien synnit, syntinen ei tuntisi syyllisyyttä eläessäänkään... Kenenköhän ne omat syntinsä on sittenkin lunastettava?

• saat varmaan kirjoitti:

oikeutuksen tuleville "synneillekin". Uskot, että voit tehdä mitä vaan, olla suvaitsematon, olla tuomitseva muille jotka ei usko niin kuin sinä, voivan olla heikko, voivan olla ahne ja kateellinen, voivan olla omistushaluinen... Ja kaikkea sitä voit olla ainoastaan sen takia, että Jeesus(kunnioitan hänen sanoja, en epäile niitä. paitsi, että Jeesuksen korotti jumalan pojaksi muut. ei hän itse. hän itse olisi väittänyt saman asian hieman toisin.) ristiinnaulittiin joskus pari tuhatta vuotta sitten. Uskot, että voit olla kaikkea sitä ja enemmän. Riittää kun uskoo, että Jeesus on jo lunastanut syntisi. Ehkä hän onkin. Jeesusta ei enää haittaa ne syntisi. Jeesus ei enää tunne syyllisyyttä. Syntinen kuitenkin tuntee. Jos Jeesus olisi voinut lunastaa kaikkien synnit, syntinen ei tuntisi syyllisyyttä eläessäänkään... Kenenköhän ne omat syntinsä on sittenkin lunastettava?

pysty lunastamaan omia syntejäni, joten jätän ne Jeesukselle.
        Kristus minussa ei tee syntiä, mutta minun lihani tekee loppuun saakka, siksi tarvitsen syntien anteeksiantoa joka päivä.
        Jos Jeesus ei ole Jumalan Poika, niin miksi hän puhui Jumalasta Isänään?

• me ollaan
        purje kirjoitti:

Kristus minussa ei tee syntiä, mutta minun lihani tekee loppuun saakka, siksi tarvitsen syntien anteeksiantoa joka päivä.

kaikki yhtä. Jos katsotaan asiaa vaikka luonnon näkökulmasta niin onko ihmiset luonnolle monta tai yksi? Rankaiseko luonto yhtä ihmistä jos luontoa kohdellaan väärin? Tai onko se kenties rankaisemassa meitä kaikkia ilmaston lämpenemisen merkeissä?

Ja kyllä jokainen pystyy lunastamaan syntinsä itse. Myöntämällä itselle olevan heikko ja tietämätön ihminen. Antamalla itselle anteeksi. Kenenkään muun anteeksi anto itselle, ei ole niin tärkeä kuin oman itsensä. Ja olemalla tekemättä asioita jatkossa mistä tuntee syyllisyyttä. Vahvuus ei ole se kun vastustaa omia himoja ja mielihaluja. Vahvuuden ensimmäinen askel on kun oppii olemaan himoitsematta. Himoitseminen ei ole mitään muuta kuin pelko himon valeasussa. Elämä on aika hirvittävää jos ei hyväksy itseään sellaisena kuin on. Heikkona ja tietämättömänä. Jos valinnat elämässä on sellaisia, että tietää jo etukäteen niiden tuottavan syyllisyyttä itselle. Aina voidaan kokemuksen opettamana toimia siten, ettei tunnettaisi jatkossa syyllisyyttä. Jos joku ihminen on hyvä, se ei enää kerro olevan hyvä, se ei enää halua tulla hyväksi. Se on silloin hyvä ja se näkyy myös hänen valinnoissa. Hyvä ja nautinto ei vaan aina ole sama asia. Hyvä ja miellyttäminen ei ole aina sama asia. Nautinnoissa ja miellyttämisessä ei ole mitään pahakaan jos niistä ei tulee elämää. Mutta jos nautinnoista ja miellyttämisestä tulee elämä, silloin pahoinpitelee ennen pitkää omaa kehoaan. Ja pahoinpitelemällä kehoaan pahoinpitelee myös sieluaan. Keho ja sielu ei ole erillisiä osia. Ne on yksi. Jos ei ei keho voi hyvin, ei sielukaan voi, jos ei sielu voi niin kehokin kärsii.

• Yksi lukija
        me ollaan kirjoitti:

kaikki yhtä. Jos katsotaan asiaa vaikka luonnon näkökulmasta niin onko ihmiset luonnolle monta tai yksi? Rankaiseko luonto yhtä ihmistä jos luontoa kohdellaan väärin? Tai onko se kenties rankaisemassa meitä kaikkia ilmaston lämpenemisen merkeissä?

Ja kyllä jokainen pystyy lunastamaan syntinsä itse. Myöntämällä itselle olevan heikko ja tietämätön ihminen. Antamalla itselle anteeksi. Kenenkään muun anteeksi anto itselle, ei ole niin tärkeä kuin oman itsensä. Ja olemalla tekemättä asioita jatkossa mistä tuntee syyllisyyttä. Vahvuus ei ole se kun vastustaa omia himoja ja mielihaluja. Vahvuuden ensimmäinen askel on kun oppii olemaan himoitsematta. Himoitseminen ei ole mitään muuta kuin pelko himon valeasussa. Elämä on aika hirvittävää jos ei hyväksy itseään sellaisena kuin on. Heikkona ja tietämättömänä. Jos valinnat elämässä on sellaisia, että tietää jo etukäteen niiden tuottavan syyllisyyttä itselle. Aina voidaan kokemuksen opettamana toimia siten, ettei tunnettaisi jatkossa syyllisyyttä. Jos joku ihminen on hyvä, se ei enää kerro olevan hyvä, se ei enää halua tulla hyväksi. Se on silloin hyvä ja se näkyy myös hänen valinnoissa. Hyvä ja nautinto ei vaan aina ole sama asia. Hyvä ja miellyttäminen ei ole aina sama asia. Nautinnoissa ja miellyttämisessä ei ole mitään pahakaan jos niistä ei tulee elämää. Mutta jos nautinnoista ja miellyttämisestä tulee elämä, silloin pahoinpitelee ennen pitkää omaa kehoaan. Ja pahoinpitelemällä kehoaan pahoinpitelee myös sieluaan. Keho ja sielu ei ole erillisiä osia. Ne on yksi. Jos ei ei keho voi hyvin, ei sielukaan voi, jos ei sielu voi niin kehokin kärsii.

Ihmisellä on ruumis, sielu ja henki. Ne ovat kaikki eriä, ei yksi ja sama. On tietysti hienoa, jos pystyy olemaan itselleen armollinen ja hyvä ihminen, sekä pystyy olemaan himoitsemattakin näitä yleisiä paheita (niinkuin sen ymmärsin), mutta se ei ole kuitenkaan Jumalan tahto. Ihminen ei yksin pysty itseään ohjaamaan vaan ohjaus tapahtuu Jeesuksen ja Isän kautta. Siksi Jeesus kuoli ristillä, että me voitaisiin tulla "ohjatuiksi, opetetuiksi ja lopuksi pelastetuiksi". Yksin sitä ei pysty kukaan syntinen ja heikko ihminen tekemään. Ihmisessä on enemmän kuin minä, ihmisessä on myös henki joka jää elämään kuolemankin jälkeen, ja sitä ei pysty ihminen itse ohjaamaan.
        Minä olin ennen himojeni (seksi ja alkoholi) orja, en olisi pystynyt yksin voittamaan itseäni vaan Jumalan henki teki minussa sen, että nykyään en tunne himoa esim. hyvännäköiseen mieheen samoin kuin ennen. Ja tiedän että minä yksin en olisi siihen pystynyt, vaan olisin antanut itseni vaikka hyväksikäytetyksi kerta kerran jälkeen. Nyt Jumala vaikuttaa minussa niinkin, että arvostan itseäni ja ruumistani (ja tietysti sieluani ja henkeäni) enemmän kuin ennen.

• kertoa
        purje kirjoitti:

ja minä kiitän häntä ristinkuolemastaan, koska siellä syntini on sovitettu, minun ja koko maailman. Jeesus on ylösnoussut ja hän elää tänään, aina ja iankaikkisesti. Olen hänen ylösnousemuksensa todistaja, Jumalan armosta ja Pyhän Hengen voimassa.

Miten pari tuhatta vuotta sitten kuollut sovittaa syntisi?

• ...
        purje kirjoitti:

Voisinhan minäkin puhua Jumalasta isänäni, mutta se tuskin tekisi minusta sen enempää Jumalan poikaa kuin nytkään olen. Se että olisin sanonut sen jo pari tuhatta vuotta aiemmin tuskin tekisi siitä sen enempää totta.

• hyvä, että
        Yksi lukija kirjoitti:

Ihmisellä on ruumis, sielu ja henki. Ne ovat kaikki eriä, ei yksi ja sama. On tietysti hienoa, jos pystyy olemaan itselleen armollinen ja hyvä ihminen, sekä pystyy olemaan himoitsemattakin näitä yleisiä paheita (niinkuin sen ymmärsin), mutta se ei ole kuitenkaan Jumalan tahto. Ihminen ei yksin pysty itseään ohjaamaan vaan ohjaus tapahtuu Jeesuksen ja Isän kautta. Siksi Jeesus kuoli ristillä, että me voitaisiin tulla "ohjatuiksi, opetetuiksi ja lopuksi pelastetuiksi". Yksin sitä ei pysty kukaan syntinen ja heikko ihminen tekemään. Ihmisessä on enemmän kuin minä, ihmisessä on myös henki joka jää elämään kuolemankin jälkeen, ja sitä ei pysty ihminen itse ohjaamaan.
        Minä olin ennen himojeni (seksi ja alkoholi) orja, en olisi pystynyt yksin voittamaan itseäni vaan Jumalan henki teki minussa sen, että nykyään en tunne himoa esim. hyvännäköiseen mieheen samoin kuin ennen. Ja tiedän että minä yksin en olisi siihen pystynyt, vaan olisin antanut itseni vaikka hyväksikäytetyksi kerta kerran jälkeen. Nyt Jumala vaikuttaa minussa niinkin, että arvostan itseäni ja ruumistani (ja tietysti sieluani ja henkeäni) enemmän kuin ennen.

olet lopettanut itsensä kiduttamisen. En halua keneltäkään kieltää uskoa. Uskoi mihin sitten uskoi. Mielestäni alkaa aika olla tietää miten asiat todella on. Silloin kun Jeesus eli, silloin puhuttiin eri kieltä kuin nyt. Silloin sanat ymmärrettiin täysin eri tavalla kuin nyt. Sama sana tarkoitti aivan eri asiaa kuin nyt. Ihmisillä oli kaikkea paljon vähemmän kuin nyt. Ne teki kaikkea vähemmän kuin nyt. On aika hämmentävää elää nyt kun kaikki mikä ennen tuntui kaukaiselta ja saavuttamattomalta onkin saavutettavissa. Ja silloinhan uteliaisuutta ihmisinä halutaan kokeilla kaikenlaista. Ja sitä tehdäänkin. Ihmismieli on vaan heikko. Ihminen ei ole mielensä herra. Ja mieli tarvitsee herran. Jos mielellä ei ole herraa, silloin ajaudutaan tekemään kaikkea typerää. Ja se herra ei ole Jeesus. Se herra on jokainen itse. Silloin kun myönnetään itselle, että MINÄ OLEN VASTUUSSA ELÄMÄSTÄNI! Minun valinnat on minun valintoja. Kukaan ei ole himoinnut puolestani, eikä kukaan voi olla puolestani himoitsematta. Kukaan ei ole ollut heikko minun puolestani, eikä kukaan voi puolestani tulla vahvemmaksi. Minun on tehtävä se itse. Jos uskoo jonkun muun vaikuttavan valintoihin, ei ikinä voi tulla vapaaksi. Ja Jeesus tarjosi ihmisille vapautta. Sellaista vapautta, missä ei tarvita vapahtajaa. Vaan sellaisen vapauden missä jokainen voi olla vapaa, jos niin valitsee. Alistaja ei voi koskaan olla vapaa, eikä alistunutkaan. Vapaa on se joka ei alista, eikä alistu. Ei pelota, eikä pelkää. Ja tässä nykymaailmassa velaton ihminen on aina vapaampi kuin velkainen. Velkaisen on aina alistuttava velkojan tahtoon. Velkaisen on aina alistuttava palkan maksajan tahtoon. Velkaisen on aina alistuttava ahneen tahtoon... Oletko ikinä ajatellut sellaista mahdollisuutta, jos Jeesus olisi kuollut ristillä tuntemattomana. Ilman, että me tiedettäisi siitä mitään. Olisitko vielä himojesi orja? Olisitko edes tullut himojesi orjaksi ilman vääristynyttä kristinoppia? Sellaista kristinoppia mikä kieltää ihmiseltä luonnollisen kehityksen sen sijaan että ohjaisi siinä kehityksessä. Sellaisen mikä opettaa tukahduttamaan halut. Tukahdetut halut muuttuu aina joksikin himoksi ja väärinkäytöksi. Mitä kauemmin niitä tukahdutetaan, sen pahemmaksi niiden väärinkäyttö myöhemmin muuttuu. Tarkastellaan vaikka katolista kirkkoa. Mitä siellä on tapahtunut. Kirkko minkä mielestä homous on syntiä mutta kirkko minkä sisällä on tapahtunut pahempaa kuin homous(eikä homoudessa ole mitään vikaa. Sitähän esiintyy eläinmaailmassakin, niin onko se nyt tänäpäivänä edes luonnonvastaista?). Nuorien poikien hyväksikäyttöä. Ne papit ei olisi koskaan tehnyt sitä jos ne ei olisi tukahduttanut seksuaalisuuttaan ennen kuin olisivat edes kokeilleet sitä. Ennen kuin olisivat eläneet sen seksuaalisuuden ja luopunut siitä vapaasta tahdosta. Ei voi sanoa pahaksi jotain mistä ei tiedä mikä se on. Kokeilemalla selviää paljon asioita. Kaikkea ei ole viisasta kokeilla. Silloin kannattaa luottaa siihen omaan sisäiseen ääneensä, mikä kyllä ilmoittaa aina rehellisesti, että olenko valmis tai en. Seksuaalisuus esimerkiksi on kuitenkin yksi elämää ylläpitävistä voimista. Miksi sitten tukahduttaa sè? Se on jotain mikä täytyy ylittää. Koska seksin jälkeen löytyy rakkaus. Seksi ei ole rakkaus, eikä rakkaus ole seksi. Seksi on silta mikä on ylitettävä löytääkseen rakkauden. Jos seksiä harrastaa aina eri ihmisen kanssa, saattaa se rakkaus jäädä löytymättä. Silloin rakkaus pakenee aina kauemmas ja kauemmas. Kunnes jäljelle jää pelkkä mitätön seksi. Tai sitten seksin voi muuttaa äärimmäiseen muotoon. Sadomasokismi, anaaliseksi, ihan mikä vaan mieleen tulee. Mutta rakkautta ei siinä enää ole. Tämä nyt taitaa mennä aika pitkäksi. Ja taidan jo itsekin kuulostaa saarnajalta. Ei ollut tarkoitus. Kerroin vaan muutamia tosiasioita. En ole suosittelemassa mitään, en kieltämässä. Kerron vaan niin kuin asia on. Valinnan jätän jokaiselle itselle.

• benedi
        Yksi lukija kirjoitti:

On suurenmoista että olet päässyt himoista vapauteen. " Vapauteen Kristus vapautti meidät"

Kiitä Häntä, minun sieluni ja muista mitä hyvää hän on minulle tehnyt, hän joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

• saat Raamatusta
        kertoa kirjoitti:

Mutta voin tässä oman ymmärrykseni mukaan koettaa.
        Eli ensin kukaan ei voi tulla Jeesuksen luo ellei Isä ensin vedä ihmistä.
        Ihmiselle tulee synnin hätä,se on sisäinen tuska joka ei anna rauhaa.
        Pitää tulla nöyräksi ja pieneksi ja mennä Herran Jeesuksen Ristin juurelle anomaan syntejään anteeksi,ja totisesti saat kaiken anteeksi,synnit heitetään meren syvyyksiin eikä niitä sieltä enään pois oteta.
        Sitten Pyhä Henki antaa tunnolle mitkä teot on mentävä sovittamaan myös itse.
        Eli pakko mennä tunnustamaan kaikki tekemänsä paha,vääryys papille,sille ketävastaan on rikkonut ja jos on tarvetta ihan viranomaiselle.
        Esimerkiksi Pyhälle ehtoolliselle ei saisi mennä jos on jotakin tunnolla,se muuttuu muuten kiroukseksi.

Eli kyllä siinä täytyy itselle myös ottaa häpeä kantaakseen omista teoistaan,näin Jumala näkee että ihminen on tosissaan eikä vain leiki.

• "kristittyjen"
        benedi kirjoitti:

On suurenmoista että olet päässyt himoista vapauteen. " Vapauteen Kristus vapautti meidät"

Kiitä Häntä, minun sieluni ja muista mitä hyvää hän on minulle tehnyt, hän joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

silmät valmiina näkemään, ei korvat kuulemaan, ei nenät haistamaan, ei suut maistamaan, ei kehot tuntemaan... Kahlitsette itsenne vapaaehtoisesti verbaalisen mielenne vankilaan. Hallittu mieli ei ole vapaa mieli. Avoin mieli on vapaa...

• kertoa kirjoitti:

tuli ihmiseksi, eli synnittömän elämän ja kärsi ristillä koko maailman synnin, joten kaikki on jo sovitettu. Tätä sanotaan ilosanomaksi.

• ... kirjoitti:

Voisinhan minäkin puhua Jumalasta isänäni, mutta se tuskin tekisi minusta sen enempää Jumalan poikaa kuin nytkään olen. Se että olisin sanonut sen jo pari tuhatta vuotta aiemmin tuskin tekisi siitä sen enempää totta.

synnittömän elämän täällä maanpäällä, joten kaikki mitä hän sanoi on totta, koska hän on Totuus. Me olemme syntisiä ja puhumme välillä mitä sattuu, vaikka parannusta teemmekin. :D

• heittäköön
        purje kirjoitti:

tuli ihmiseksi, eli synnittömän elämän ja kärsi ristillä koko maailman synnin, joten kaikki on jo sovitettu. Tätä sanotaan ilosanomaksi.

ensimmäisen kiven!" Heittikö Jeesus sen kiven? Vastaa siihen ja saat totuuden.

• heittäköön kirjoitti:

ensimmäisen kiven!" Heittikö Jeesus sen kiven? Vastaa siihen ja saat totuuden.

tarkoitettu fariseuksille, jotka halusivat saada Jeesuksen tukalaan tilanteeseen avionrikkojanaisen tapauksessa.

• tarkoitti
        purje kirjoitti:

tarkoitettu fariseuksille, jotka halusivat saada Jeesuksen tukalaan tilanteeseen avionrikkojanaisen tapauksessa.

jokaista. Myös Jeesusta itseään. Nostiko Jeesus koskaan itseään muiden yläpuolelle? Jeesus ei voinut elää synnittömänä. Jos hän olisi elänyt synnittömänä, hän ei olisi tiennyt mikä se synti on. Niin kuin et sinäkään tietäisi minkälainen on päänsärky kokematta sitä. Miten hän olisi voinut edes puhua synnistä tietämättä mikä se on? Mutta hei. Minä en ole kyseenalaistamassa uskoasi. Tai olenhan minä. Ei ole totuus sekään mitä minä kirjoitan. Totuutta ei voi pukea sanoihin. Koska totuus on ääretön. Sanat taas on rajallisia. Totuutta ei voi kertoa mutta totuuden voi kokea. Silloin kun pystyy luopumaan sanojen rajallisuudesta. Silloin kun lakkaa ajattelemasta sanoilla.

• Nimetön
        "kristittyjen" kirjoitti:

silmät valmiina näkemään, ei korvat kuulemaan, ei nenät haistamaan, ei suut maistamaan, ei kehot tuntemaan... Kahlitsette itsenne vapaaehtoisesti verbaalisen mielenne vankilaan. Hallittu mieli ei ole vapaa mieli. Avoin mieli on vapaa...

Onko himon vallassa oleva mieli vapaa mieli? Ei minun mielestäni.
        Saako pahaa hautova mieli aikaan hyvää? Jos saa sen takana on juoni.

En sano ettei ihminen pystyisi hyvään ilman Jumalaa, mutta ihminen ei voi olla tekemätä pahaa ilman Jumalaa. Tosin ilman Jumalaa ihminen ei näe omia pahja tekojaan.

Tässä raamatun paikka pohditavaksi
        Matteus 7:3-5

3 Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi?
        4 Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa kun otan roskan silmästäsi', kun omassa silmässäsi on hirsi?
        5 Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä.

• ketkä ovat sattuneet syntymään krisselismille altistuneessa maassa, etupäässä.

• tule hän kutsuu sinua

Vain Jeesuksen täydellisissä vaatteissa pääsemme Jumalan luokse taivaaseen.

(Mat 22:11-14) Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita,

näki hän siellä miehen,

joka ei ollut puettu häävaatteisiin.

Ja hän sanoi hänelle:

'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?'

Mutta hän jäi sanattomaksi.

Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

Miten muka
      perustelet? 15.5.2007 klo 18.59

Kuka muu meidät olisi pelastanut kuin yksin Jeesus ristinkuolemallaan? Miten olemme pelastetut ilman Häntä, miten mikään tai kukaan olisi turvassa?

JEESUSTA TARVITAAN
      aksu521  15.5.2007 klo 23.17

EI OO KOKO MAAILMASSA MUUTA NIMEÄ KUIN JEESUS JOKA PELASTAA,JEESUS ON TIE,TOTUUS JA ELÄMÄ.

Jos vanhurskas vaivoin..
      benedi 18.5.2007 klo 09.21

Jeesus on Jumalan Poika
      purje  16.5.2007 klo 19.10

• sunnyriver

Minä tarviin ja olen kiitollinen siitä, että Hän pelasti minut. Kiitos, kiitos, kiitos Hänelle!

• Jeesusta

Raamattu kertoo että ilman Jeesusta ei voi pelastua. Vain Hänellä on valta antaa synnit anteeksi, ja synneissään ei voi mennä Jumalan luo

• .Jope

mukaan Jeesus rakasti perspanoja.

• Marian salarakas, Joosefin ...

Teidän aivopestyjen taulapäiden julistuksia on hauska lukea. Onneksi minut on kasvatettu ajattelemaan ja ihmettelemään maailmaa omilla aivoilla. Pitäkää Jeesuksenne siellä omien alttarienne ääressä ja tyydyttäkää alistumisen tarpeenne keskenänne. Älkää mainostako tuota skeidaa kaikkivaltiaista ja synneistä muille. Aivopestyjä idiootteja ootte kaikki.

• Pesko
        Marian salarakas, Joosefin ... kirjoitti:

Teidän aivopestyjen taulapäiden julistuksia on hauska lukea. Onneksi minut on kasvatettu ajattelemaan ja ihmettelemään maailmaa omilla aivoilla. Pitäkää Jeesuksenne siellä omien alttarienne ääressä ja tyydyttäkää alistumisen tarpeenne keskenänne. Älkää mainostako tuota skeidaa kaikkivaltiaista ja synneistä muille. Aivopestyjä idiootteja ootte kaikki.

Enkä ole millekään jumalalle mitään velkaa. Olen vastuussa vain itselleni ja toisille ihmisille. Toista ihmistä kohtaan väärin toimittuani pyrin hyvittämään asian pyytämällä anteeksi tai muulla aiheen vaatimalla tavalla.

Koko jeesusjuttu on kahdentuhannen vuoden takaisen muutostilassa olleesta juutalaisesta uskonnosta ja yhteiskunnasta poikinut taikausko, jonka akonaiset ahdistuneet uskonnolliset pohtijat kehittelivät selittämään olemassaolon ongelmia. Josta sitten muuan ihmisryhmä, pappis luokka, onnistui kehittämään helpon laiskuutta suosivan elinkeinon.

• asdfefef
        Pesko kirjoitti:

Enkä ole millekään jumalalle mitään velkaa. Olen vastuussa vain itselleni ja toisille ihmisille. Toista ihmistä kohtaan väärin toimittuani pyrin hyvittämään asian pyytämällä anteeksi tai muulla aiheen vaatimalla tavalla.

Koko jeesusjuttu on kahdentuhannen vuoden takaisen muutostilassa olleesta juutalaisesta uskonnosta ja yhteiskunnasta poikinut taikausko, jonka akonaiset ahdistuneet uskonnolliset pohtijat kehittelivät selittämään olemassaolon ongelmia. Josta sitten muuan ihmisryhmä, pappis luokka, onnistui kehittämään helpon laiskuutta suosivan elinkeinon.

Eipä sitä paljon paremmin voisi sanoa.

• benedi
        Pesko kirjoitti:

Mies väittää " Olen synnitön, en tarvitse Jeesusta"

Eikös se tarkoita sitten sitä, että olet itse Jeesus?

Jeesushan oli ainoa, joka oli synnitön" " En löydä hänessä mitään syytä" (Pilatus)

Joko siis olet Jeesus, tai valehtelija? Kumpi olet?

Jos olet Jeesus, niin Hänen lupauksensa mukaan me odotamme Häntä 2. kerran noutamaan omansa luokseen:
        " Minä menen valmistamaan teille sijaa, mutta minä tulen takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin saisitte olla siellä missä minä olen " (Jeesus)

Koska et ole ottanut meitä vielä tykösi, emmekä ole taivaassa, niin jää enää yksi vaihtoehto: Olet valehtelija", eli syntinen...joka oli todistettavakin.

Jos et tätä usko, niin mene ja kerro poliisilaitoksella joka ikinen asia mitä olet maanpäällä ollessasi tehnyt.

He kyllä kirjoittavat sinulle (heh, hah,) paperin että olet synnitön!!

Mutta muista!! Puhu siellä koko ajan totta!!

• benedi
        asdfefef kirjoitti:

Eipä sitä paljon paremmin voisi sanoa.

1. Moos. 3: 15 " Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille (saatanan ja Jumalan seurakunnan), sinun siemenesi=( ovat niitä , jotka eivät halua Jeesusta pelastamaan itseään)
        , ja hänen siemenensä välille ( Alkuseurakunnan jälkeläiset), se on polkeva rikki sinun pääsi = ( Jeesus syntyi seurakunnan sisältä ja murskasi saatanan pään ristillä), ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän"= ( saatanan viha Jumalan lakia kohtaan ajoi Jeesuksen kuolemaan) 1. Moos. 3: 15

Eli eipä ollutkaan 2000v vanha keksintö uhrata Kristus!!

Voiko sitä enää huonommin sanoa, kuten asdfefef tarkoitti!

Mutta saatanan ja hänen palvelijoidensa voitto jää lyhyeksi Room: 16: 20
        " Ja rauhan Jumala on pian musertava saatanan teidän jalkojenne alle:

Herramme Jeesuksen armo olkoon teidän kanssanne"

" Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtälaisella tavalla osalliseksi, että hän kuolemansa kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on perkeleen.Heb. 2: 14

" Ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia" jae 15

Huomatkaa! Ei uskovat rakasta Jeesusta kuoleman pelosta, vaan kuoleman pelon orjuudessa elävät ne, jotka eivät tunne Kristusta.!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      73
      3360
    2. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      62
      2604
    3. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      58
      2288
    4. Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?

Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1
      Sinkut
      98
      2219
    5. Heilutetaanko peittoa hieman

Heilutetaan peittoa vähän ;3
      Ikävä
      61
      2161
    6. Kaipaan sua, Ope

Mietin, että ajatteletko sinä minua?..
      Ikävä
      42
      1713
    7. Tilanteesi nyt?

Kysymys otsikossa
      Suhteet
      43
      1682
    8. Mä en jaksa suojella sua enää

Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t
      Ikävä
      14
      1353
    9. EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!

"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p
      Maailman menoa
      148
      1300
    10. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      165
      1187
    Aihe