Heipparallaa
Ennenvanhaan 60-luvulla lähes kaikilla nakkikopeilla tarjoiltiin makkaran lisäkkeenä vaaleankellertävää, lähes juoksevaa todella nostalgisia muistoja herättävää sinappia. Olisiko jollakulla tuon sinapin reseptiä vielä muistissa. Se oli jotenkin hyvin pelkistetyn oloista vahvasti sinapille maistuvaa. En ole lukuisista kokeiluistani huolimatta onnistunut löytämään tuota makua.
vanha nakkikopin sinappi
2
2462
Vastaukset
- Serkku tän osaa
Tervehdys Dragsfjärdistä!
Samalla haikeudella muistelin entisaikojen nakkarisinappia vieraillessamme serkkuni luona viikko sitten. Lääke löytyi: Kalevi Keihäsen (Seiväsmatkat, you know) resepti, ja hyvää on.
Keihäsen sinappi
2 dl sinappijauhetta
2 dl sokeria
4 kananmunaa
2 dl maitoa, rasvatonta (alkuper. ohjeessa tietysti kermaa)
n. 1 tl perunajauhoja
etikkaa
Sekoita ainekset tasaiseksi ja keitä vesihauteessa kunnes sakenee.
Laita kattila kylmään veteen jäähtymään ja lisää 1-2 tl etikkaa.
Jos tuntuu paksulta, voi laimentaa kahvilla. Konjakilla laimentaessa tulee tietysti konjakkisinappia.
Vihje: Kun olet kerran tehnyt annoksen ja hyväksi havainnut niin kannattaa seuraavalla kerralla ostaa sinappijauhetta iso pussi, tulee paljon halvemmaksi... - Kokki2
Voi olla että tekivät sinapin itse, mutta luulisin että sinappi oli valmista ja sitä oli ohennettu vishyllä. Kyllä, vishy on loistavaa sinapin jatketta...!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713115
- 922885
- 512125
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51348Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131311- 191284
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232