Tein kalakeittoa, ihan normaalisti.. mutta laitettuani sipulit ja pippurit maitoon.. liemi meni ja juoksettu ihan kököille.. nyt vaan menee yli, että miksi.. mikä siinä juoksuttaa??
Tietoa?
Kalakeitto juoksettu.. ?
7
11648
Vastaukset
- neuvojenantaja
...kaikki muu keitetään ja sitten vasta lisätään maito - jos tekee sitä maitokalakeittoa - ja annetaan kiehahtaa, mutta ei enää keitetä.
- em. ilmiön
maidolle. Tai jos olet lisännyt suolaa, suola juoksettaa maidon!
Maito viimeksi ja suola vasta vihoviimeiseksi, sitten kun keitto on otettu levyltä, niin hyvin menee. - ei juoksetu
Keitä kaikki yhdessä, siis perunat, sipuli, pippurit ja tillit. Vähän enen kun perunat ovat kypsiä, lisää kala. Kun kala on kypsä, lisää maito. Kiehauta ylös ja lisää vasta sitten suola. Ei ole koskaan juoksettunut, Kermalla voi tietenkin vielä keittoa "terästää". Myös Koskenlaskijajuusto on erinomainen, kun haluaa vähän parempaa keittoa.
mikä juoksettumisen aiheutti, mutta itse teen kalakeiton näin:
Kattilaan vesi, kun se kiehuu lisään pippurit, sipulin ja suolan ja keitän 5 min. Sitten kiehuvaan liemeen perunat ja porkkanat ja annetaan kiehua kunnes kasvikset on puolikypsiä sitten lisään paloitellun kalan ja keitän hetken, hetkisen jälkeen lisään kerman tai maitoa johon on sekoitettu vähän vehnäjauhoja...tämän jälkeen keitän n.5 min ja sitten vaan tillisilppua reilusti ja valmista on...Koskaan ei ole juoksettunut...;)kopkop...koputtaa puuta...- lexander
minulle käy usein samoin ja vastalääke on:
sekoita pieneen määrään kylmää vettä kukkurallinen ruokalusikallinen vehnäjauhoja ja lisää keittoon ja sekoita. TÄmän lisäyksen jälkeen on varottava, ettei pala pohjaan, joten lämmittäminen on katkaistava ja sekoitettava lastalla pohjaa myöten. - Anonyymi
Äidin ohje -50 luvulta. Perunat keitetään vedessä lähes kypsäksi. Vesi kaadetaan pois ja lisätään täysmaito, kalat, pippuri jne. Tämä kiehautetaan noi 10-15 min ja lisätään kerma aivan lopussa. Sen jälkeen maustetaan suolalla. Valmista tuli.
- Anonyymi
Sitruunapippuri juoksuttaa maidon, sitähän käytetään usein kalaruoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578427Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123279Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262450Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142000Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht801950Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3501648Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411392FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01181Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101075Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu661010