Kiril

tuikkuliina

hei! ihan mielenkiinnosta kyselen, millainen on sun normi päivä ruokailun suhteen? mihin kellonaikoihin syöt, mitä syöt, ja kuinka paljon?

olen pian viimeisillään raskaana oleva nuori nainen, ja olisi mielenkiintoista yrittää sisällyttää omaan ruokavalioon jotain juttuja tuosta sinunkin ylläpitämästäsi ravinnosta. Ruisleivästä en luovu :) siitä pidän kiinni. syön ihan täysjyväruisjauhoista tehtyä hapanleipää, jossa ei siis ole hiivaa eikä vehnäjauhoja. minusta se on terveelliseen ruokavalioon ihan ok!! eikös? :)

mutta itsekin huomannut sen, kuinka esim, kunnon maitorahka marjoineen välipalalla tms. pitää nälän takuuvarmasti poissa pitkään. verrattuna esim. aamuiseen kaurapuuroon, joka pitää nälän loitolla n. reilun tunnin.

syötkö muuten kanamunia? pidätkö niitä terveellisinä?

kerrohan kaikki oleellinen, kiitos :D

8

1781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fanaatikoista varoittaja

      Varo sitä fanaatikkoa, joka on moneen kertaan monella palstalla nolannut itsensä tietämättömyydellään ja jääräpäisyydellään.

      Harva VHH:n noudattaja on samaa mieltä tuon äärimmäisyyshepun kanssa, jolle 2 grammaakin hiilaria on mukamas myrkkyä. Hanki suhteellisuudentaju Kirin kiihkoilijaohjeiden sijasta!

      • kysy mielummin

        Tai_ga -nimimerkkiä käyttävältä.

        Lue hänen ja Kirilin juttuja. Jo parin jutun jälkeen huomaat että Kirilin jutut joutavat romukoppaan.


    • odota ainakin.

      Jos suosiolla odottaisit ainakin siihen, että lapsesi pullahtaa maailmaan, ennen kuin rupeat tätä ruokavaliota kokeilemaan.

      • Miksi ihmeessä...

        Miksi alkuperäisen pitäisi odottaa synnyttämiseen saakka, ennenkuin alkaisi noudattamaan vähähiilihydraattisuutta??? En näe mitään ravitsemuksellista syytä, miksi esim raskauden aikana olisi välttämätöntä syödä sokerisia tuotteita, vaaleista jauhoista tehtyjä elintarvikkeita tai perunaa? Näissä ei ole MITÄÄN sellaista ravintoainetta, mitä ihminen välttämättä tarvitsisi ja mitä ei voisi korvata paremmalla. Ruisleipä on tottakai hyvä, kun kerran saat AITOA ruisleipää, eikä mitään 40 % ruisjauhoja-leipää. Jos tutustuu tarkemmin esim. Antti Heikkilän oppeihin, niin kyllähän aito ruisleipä on siellä sallittu jos se vaan ihmiselle itselleen sopii.
        Minä myös olen huomannut, että aamupalaksi puuro ei sovi juuri sen takia, että se ei pidä nälkää kauan, vaikka tekisinkin sen maitoon ja juuri jauhetusta viljasta ( minulla on pöytämylly)Maustamaton jogurtti runsaalla marjamäärällä höystettynä on yksi hyvä aamupala, rahkaa vielä mukaan, niin kyllä pitää nälkää. Varsin usein teen myös munakkaan esim. kinkulla ja tomaatilla. Tai keitettyjä kananmunia, niillä pärjää tosi pitkälle.
        Perunan olen korvannut palsternakalla, porkkanalla, lantulla, punajuurella, parsakaalilla, kukkakaalilla... vaihtoehtoja löytyy. Olen huomannut, että VHH-ruokavaliossa syön paljon enemmin kasviksia, kuin "tavallisella" ruokavaliolla.
        Sokerihimot pysyy poissa, kun syön tarpeeksi proteiinia, ja huom. kala ja kana sis. paljon proteiineja, joten lihan "huonoudesta" ei voi tulla kukaan syyttämään, jos sen rasvaisuus on yksi mittari jonkun mielestä. Minusta ei ole. Öljyjä käytän kasviksien seassa reilusti, iho ja aivot kiittää. Mielestäni syön nyt VHH:ssa todellakin terveellisemmin kuin muussa ruokavaliossa. Voin erinomaisen hyvin, turpea väsymys on poissa, vaikka pikkuinen tyttöni välillä valvottaakin, ilmavaivat ovat hävinneet tyystin ja vatsa toimii kuin unelma. ( Toisin kuin aikaisemmin) Imetän ja maidon tuloon se on vaikuttanut positiivisesti. Muutama sitkeä kilokin on hävinnyt.
        Miehiin tämä tuntuu erityisesti tehoavan, oma ukkokulta sai 7 kg neljässä viikossa pois, minulla varmaankin imetyshormonit vaikuttaa, sillä ylimääräiset 7 kg on tosi sitkeässä, mutta aikaisemmasta kokemuksesta tiedän ruokavalion sopivan minulle.
        Olen kovasti ihmetellyt näillä palstoilla olevia VHH:n arvostelijoita. Monista viesteistä huomaa, että heillä ei ole MITÄÄN omakohtaista kokemusta ruokavaliosta. Eivät taida uskaltaa kokeilla vai mistä on kysymys? Miksi haukkua jotakin, mistä ei itse tiedä yhtään mitään? Joillakin toimii tämä , toisilla joku muu. Mutta tämä eipäs juupas hiekkalaatikkoväittely on lapsellista ja hukuttaa alleen kaikki asiallisemmat keskusteluyritykset. Suosittelenkin kaikille aiheesta kiinnostuneille siirtymistä karppien sivuille.


    • ..............................

      Suosittelen lukemaan sivustoa www.karppaus.info

      Sieltä saa paljon tietoa hiilihydraattitietoisesta ruokavaliosta.

    • Kiril

      mutta olen ollut pois maasta. Mun normipäivä alkaa siinä 7.00 aamulla, jolloin syön aamiaisen. Lähes aina se sisältää 2 kananmunaa, joko munakkaaksi, kokkeliksi, paistettuna tai keitettynä. Mukaan tulee sitten edellisen päivän ruoantähteitä, vaikkapa sienimuhennosta, savukalaa, paistettua siankylkeä jne.

      Tällä aterialla nälkä pysyy poissa pitkään ja seuraavan kerran syön n. 13-14.00, jolloin paistan hyvän pihvin, kalafileen tai kanaa. Minun lautasmallissa mukaan tulee puolet lautasellisesta salaattia tai hapankaalia. Joskus käytän myös erilaisia kaaleja, kuten suosikkiani kukkakaalia, josta saa hyvää muusia.

      Aika usein teen ison kattilallisen keittoa ja silloin syön illalla 18-19 lautasellisen maukasta keittoa, jossa on runsaasti lihaa, kalaa tai kanaa. Kaalikeitto ja borssi ovat suosikkejani. Keittoaterian jälkeen syön kotimaisia marjoja viilin, rahkan tai kuohukerman kanssa ilman sokeria tai makeutusaineita.

      Lisäksi juon joka aterialla maitoa ja aterian jälkeen kupillinen vahvaa kahvia kermalla.

      Minulla on hyvää hapanta 100% ryuisleipää pakastimessa, mutta edes ruisleipä ei kuulu jokapäiväiseen ruokavalioon. Se on tarkoitettu erikoistilanteita varten, kuten muikunmädille, smetanalle ja sipulille.

      • Blood.

        Ison perseen kanssa onkin hyvä istua tietokoneella.


      • haukkukin haavan tekee
        Blood. kirjoitti:

        Ison perseen kanssa onkin hyvä istua tietokoneella.

        kyllä on fiksua jengiä. joukossa tyhmyys tiivistyy kun ootte idiootit ottanu jonkun vaan silmätikuks.. noloja olette!hyvä on koneen takaa haukkua läskiperseeks ja muuks kun taitaa olla haukkujoiden äö ja ulkonäkö samalla tasolla


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2779
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      370
      2645
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2200
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1866
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      71
      1818
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1783
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1774
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      142
      1687
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1593
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1462
    Aihe