ruokien pakastus

keittiöremppa

Heipä hei

Keittiöremontti koittaa heinäkuussa, arvioitu aika n.3vk. Liesi siis tämän ajan ei käytössä. Jk/pk käytössä ja mikro.

Eli nyt tarvitsisin neuvoa mitkä kotiruoat kestää parhaiten pakastusta ja mikrossa lämmitystä. Tarkoitus siis tehdä ruokaa mahdollisimman paljon valmiiksi nyt pakastimeen jota voi sitten lämmittää mikrossa.

Keittoa olen aikaisemmin pakastanut ja minusta peruna kärsii aika paljon pakastuksesta. Miten käy makaronille ja riisille? Onnistuuko jauhelihakastike ja spagetin pakastus? Tai kanakastike ja riisi?

Erillaiset kiusaukset ilmeisesti kestää hyvin pakastusta? Entäs makaronilaatikko?

Muita vinkkejä otan innolla vastaan!

7

2985

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanha kokki

      Olet siismyös huomannut, kuinka peruna muuttuu etenkin keitossa ryynimäiseksi rakenteeltaan sulaessaan. Siispä vältä keittoja joissa on perunaa. Koska remonttiaika on "vain" tuo kolme viikkoa, voit pakastaa miltei mitä tahansa tavallisimpia kotiruokia, aika ei ole ainakaan esteenä. Mutta kannattanee muistaa, että pakastaminen kannattaa suorittaa mahdollisimman käytännöllisissä erissä ja suht pieniä määriä kerrallaan, jotta prosessi tapahtuisi mahdollisimman nopeasti.
      Valoisana puolena asiassa voit katsoa vapautumisesi kokkaamisesta remonttiajalta ja saathan uuden "köökin" lopulta käyttöösi.

      • keittiöremppa

        Juu, olen ostellut yhden annoksen kokoisia rasioita johon ajattelin että on helpoin aina kerta-annos pakastaa ja sulattaa.

        Mikä ihme siinä on että kiusauksen pakastus onnistuu ihan hyvin mutta keitossa peruna tosiaan ryynittyy? Entäs kun kaupassa näkyy myytävänä erillaisia keittoja pakastettuna niin tapahtuuko niiden perunoille samalla tavalla? Ainoastaan pinaattikeittoa olen valmiina ostanut.

        Minusta kolme viikkoa ilman ruoanlaittoa kuulostaa kovin pitkältä, minusta on mukavaa keittiössä pyöriä ja ruoanlaitto on mukavan rentouttavaa. Pakastuksen maailma on vasta vähän aikaa sitten minulle tuonut uusia ulottuvuuksia (ennen ei ollut pakastinta) niin tuo on vielä vähän hakusessa mitkä ruoat sen kestää. Eniten tuo perunat keitossa ihmetytti kun kaupassa kuitenkin myydään pakastettua keittoa...

        Kertokaa joku tietävä miten kaupan keittojen perunoille tapahtuu sulaessa!


    • ehdotus

      Jos teillä on omaa pihaa ja grilli, niin sitäkin voi hyödyntää tuon keittiörempan aikana ruuanvalmistuksessa, saa vähän vaihtelua. Tietty jos asuu kerrostalossa, niin sitten ei välttämättä onnistu.

      • Anonyymi

        Eikä espoon kaupungin vuokrarivarissa!


    • hiekkakku

      Kun keität keiton älä keitä perunoita keitossa ihan kypsiksi vaan jätä ne puoli kypsiksi. Tällöin ne kestää paremmin pakastuksen ja sulatuksen. Ja muistathan valita kiinteät peunat!

      Ja jos tykkäät kokkailusta osta mikro-keittokirja kirjakaupasta tai kirpputorilta. voit myös etsiä netistä ideoita. Mikrossa voi valmistaa kakkuja, perunaa, kalaa, lihaa ja kasviksia. Tulet vielä yllättymään mihin kaikkeen mikrosi pystyy.

      Hauskoja hetkiä mikrosi kanssa ja onnistunutta keittiö remppaa.

    • titta-37

      voiko avokadokeittoa pakastaa?

    • Remontti on jo varmaan tehty, mutta lähes kaikki yhdessä astiassa valmistettavat laatikko- ja pataruuat toimii hyvin pakasteina ja on helppo lämmittää uudelleen. Itse teen yleensä paljon kerralla maksalaatikkoa, kaalilaatikkoa, makaronilaatikkoa tai lasagnea ja pakastan osan.

      En tykkää pakastaa ruokia, joissa on erikseen hiilihydraatit, proteiinit ja kastike. Ihan turhaa säätämistä tulee kun pitää esimerkiksi perunat, pihvit ja kastikkeet pakata erikseen Näistä tulee käyttökelpoisempi ja paremmin säilyvä kun tekee jauhelihaperunasoselaatikon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      1929
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1281
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1184
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1159
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      10
      1095
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1041
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1005
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1004
    10. 10
      980
    Aihe