joutuvatko lahkolaiset helvettiin?

luin tarkasti

Jeesuksen sanat lahkolaisille. Hellareilta vaikuttaa.

"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."
(Mt.7:22-23)

14

550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • venalainen!

      Kusmuksesi on uskonnollinen, etko tieda, ettei suomen helluntalaisuudella ole mitaan tekemista amerikkalaisuuden kanssa. Aina te jaksatte puhua Amerikkalaisista suuntauksista ikaan kuin ne olisivat Suomen protestanttien suunta. Me eksymme pahasti, kun lahdemme talle linjalle!
      Raamattua ei voida repia tolleen jae jakeelta, on luettava koko luku! Siita saa muuten mita tahansa oppia aikaan.


      http://fi.wikipedia.org/wiki/Protestantismi
      Luterilaiset
      Reformoidut (Kalvinismi)
      Anglikaanit
      Anabaptistit (Hutteriitit, Mennoniitat ja Amishit)
      Baptistit
      Metodistit
      Pelastusarmeija
      Adventistit
      Helluntailaiset

      • historiaa.

        helluntailiike syntyi venäjällä volgan rannalla, koska siellä on paljon vettä?


      • PakanainHuuto
        historiaa. kirjoitti:

        helluntailiike syntyi venäjällä volgan rannalla, koska siellä on paljon vettä?

        Venäjällä oli useita lahkoja, joista Rasputinin aikoina kukoisti hlystiläisyys.

        "...edustaa omimmillaan myös hlystiläisyys, lahko jonka jäsenet, kristukset ja jumalansynnyttäjät, pyrkivät vapautumaan lihan himosta orgioin."

        hlystiläisyys perustui myös raamatun oppiin, venäläiset hlystiläiset tulkitsevat sen oman maun mukaisesti. Näin se raamattu muokautuu eri kulttuureissa eri tavoin.

        Tästä on myös hyvä esimerkki amerikkalaisista tele-evankelistoista, jossa usko on myyty markkinavoimille.


    • Lahkolainen.

      Tiedätkö mistä käsite "lahko" ja "lahkolainen" on peräisin? Ketkä käyttivät ensimmäisenä "lahko" määritelmää ja keitä he sillä tarkoittivat?

      Luulen, ettet tiedä, mutta jään innolla odottamaan vastaustasi:)

      Ja eikun wikipediaan...:D

      • lopun ajan lusteesta

        ei nämä miltään rippikoulupojilta vaikuta?

        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

        vai luulitko, että valkea saatana tulee sinua vastaan sorkat jalassa ja hiilihanko kainalossa?


      • lopun ajan lusteesta kirjoitti:

        ei nämä miltään rippikoulupojilta vaikuta?

        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

        vai luulitko, että valkea saatana tulee sinua vastaan sorkat jalassa ja hiilihanko kainalossa?

        Niinhän se on ettei kenenkään päähän mee että jumala voiskin olla saatana mut onkin.
        mun mielestä kaikki ne lahkot joissa puhutaan muusta kasteesta kuin siitä mikä tehdään uskonratkaisun tehneelle palvoo saatanaa.


      • harhaileville sieluille
        auroraboreallis kirjoitti:

        Niinhän se on ettei kenenkään päähän mee että jumala voiskin olla saatana mut onkin.
        mun mielestä kaikki ne lahkot joissa puhutaan muusta kasteesta kuin siitä mikä tehdään uskonratkaisun tehneelle palvoo saatanaa.

        yhtä kaikki lahkolaisia (harhaoppisia) ovat kaikki tyynni, niin hellarit kuin muutkin "jeesus höyrypäät".


      • lapsi paras
        auroraboreallis kirjoitti:

        Niinhän se on ettei kenenkään päähän mee että jumala voiskin olla saatana mut onkin.
        mun mielestä kaikki ne lahkot joissa puhutaan muusta kasteesta kuin siitä mikä tehdään uskonratkaisun tehneelle palvoo saatanaa.

        Lapsi on paras ottamaan vastaan kasteessa Jumalan koko valtakunnan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Ihmisen omat järjenpäätelmät ovat este oikean Jeesuksen tulolle.
        6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

        "Mutta jolla ei ole Kristuksen henkeä, ei ole hänen omansa" (Room.8:9)

        Helluntailaisten ei-kristityiksi jätetyt ja kastamattomat lapset eivät kuulu seurakuntaan eli Kristuksen ruumiiseen eikä heillä ole Pyhän Hengen sinettiä. (tyhmät neitsyet)


      • lapsi paras kirjoitti:

        Lapsi on paras ottamaan vastaan kasteessa Jumalan koko valtakunnan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Ihmisen omat järjenpäätelmät ovat este oikean Jeesuksen tulolle.
        6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

        "Mutta jolla ei ole Kristuksen henkeä, ei ole hänen omansa" (Room.8:9)

        Helluntailaisten ei-kristityiksi jätetyt ja kastamattomat lapset eivät kuulu seurakuntaan eli Kristuksen ruumiiseen eikä heillä ole Pyhän Hengen sinettiä. (tyhmät neitsyet)

        kun Raamatussa lukee että he on siellä 1000-vuotisessa valtakunnassa, tiiäthän??
        Siellä he sitten on ja valitsee aikuisena niin ku mekin.


    • harhaileville sieluille

      Kadotukseen joutuvat epäilemättä kaikki ne hellarit, jotka ovat sairastaneet ns. "täydellistä höyrähtämisoppia". Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että ko. henkilöt eivät ole kyenneet näkemään yksilöä Jumalan kaikkeuden valtakunnassa hyveineen tai puutteineen. Nämä kadotukseen tuomitut ovat kuolemaansa asti salanneet ja/tai katumatta jättäneet järkyttävät ihmisyyttä koskettavat rikoksensa, ovat olleet tuomion julistajina aivan tavallisille, ns. pikkusyntisille ihmisille. Tiedostomatta omaa murheellista menneisyyttään, ovat "uskoon tultuaan" olleet valmiit tuomitsemaan helvetin tuleen nämä heihin nähden synnittömät. Jos helvetti on totta, niin siinä missä Hitler ja Stalin sinne menevät, menevät myös nämä ulkokultaiset, perverssin elämän eläneet, myöhemmin itse itsensä vanhurskauttaneet.

    • eli nimikristityistä

      Tuo Raamatunkohta osoittaa nimikristittyihin, sillä JEESUS EI KOSKAAN HEITÄ OLE TUNTENUT.

      Koska Jeesus ei ole missään vaiheessa näitä tuntenut, niin he ovat kirkkojen jäseniä, jotka eivät ole koskaan uskoon Jeesukseen tulleet.

      • ovelin sanakääntein pyrkii ...

        Se että kyse on nimikristityistä tulee esiin myös siitä, että he tuossa Raamatun katkelmassa niin ovelin sanakääntein haluavat ikäänkuin ujuttautua sisään taivasten valtakuntaa. Eli he pyrkivät vielä tuossakin vaiheessa jatkamaan sitä ovelaa politisointia ja sanoilla pelaamista mihin ehtivät täysin tottua täällä maan päällä korkeissa valta-asemissa ollessaan taikka tavallisina rivijäseninä, joille vilppi on arkipäivää.


      • biblian mukaan

        Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


    • valonlapsi75

      Enpä todellakaan lähtisi mainostamaan kyseistä raamatun kohtaa, kumma kyllä Herra on hyvin mielestynyt juuri helluntalaisiin seurakuntiin joissa elävästi palvellaan Jumalaa, tapahtuu paranemisia, armolahjat toimivat ym. En ole tavannu juurikaan samaa tässä luterilaisessa maailmassa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe