Kullan/Mineraalien etsintään metallinilmaisin

muupeli

Hei !

Kiinostaa Metallinilmaismet Minelabit Eureka Gold tai Whites GMT koska ne on menestyneet jossakin kulta testissä. Hintaa näillä laitteilla on noin 1000 euroa

Arveluttaa kuitekin ovatko edellämainitut laitteet suunniteltu niin "erikoisesti" kullan etsintään, että muiden malmimineraalien etsintä, jota pidän myös tärkeänä onnistuu huonommin tai ei laisinkaan.

Soveltuuko kullan etsintää suunniteltu ilmaisin myös muiden metallipitoisten malmimineraalien etsintään paremmin kuin ”tavallinen” etsin ?

Minulla on ollut vuoden verranaCS Scope 990 XD ( 300-400 euroa ) ja tein sen hankinnan hieman hätäisesti ja hieman kadun mutta nyt aion paneutua asiaan huolella.

Kiitos mielipiteistä, kommenteista tai vaikkapa vain arveluista !

7

2990

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Että tuskin löytyy kannettavilla laitteilla. En tiedä löytääkö helikopterin lennättämä munkkirinkeli, (halkaisija 20m) eroja eri mineraaleilla, koskapa meidän naapuriin tehtiin valtaus. Valtauspapereissa erikseen mainittiin mineraalit (kulta), saman maanomistajan toiselle alueelle tehty valtaus siinä ei kultaa mainittu, uskomatonta, Jälleen samaisen maanomistajan kolmennelle alueelle oli jo louhittu malmia, ja nyt sitä aluetta sivuten, taas valtaus kahdenkin yhtiön toimesta, nyt taas hopea on hakusessa. Joten ehkä paremmilla laitteilla nähdään jopa mineraali koostumuksia.
      Kulta ja hopea ovat yleensä joidenkin mineraalien seuralaisia. Ilmasta on voitu päätellä isäntä mineraalit, ja kalliimpia etsitään sitten kairaamalla.
      En usko että kulta malmion päällä laitteesi tulisi hulluksi, sen sijaan Kiuruvedelläkin on yksi kvartsi juoni jossa kultaa oli yli 5% siinä saattaisi jopa vinkaista. Juoni on vain noin 5 cm. leveä

      • entäpäs

        lapin hippukultaa voisi löytääkin?


      • entäpäs kirjoitti:

        lapin hippukultaa voisi löytääkin?

        Hippujakin on niin harvassa ja niin pieniä suorastaan hippuja. Ne suuremmat murikat niitä ei näe kaivajatkaan vuosikausiin, joten ne on harvassa. Teoriassa kyllä, heti ekana päivänä tai viidentoistavuoden päästä. Helpointa kysyä joltain kullan kaivajalta, jotta levittää muoville hippuja ja katsoo värähtääkö viisari, ja minkä kokoinen saa eloa mittariin. Sitten toinen muovi päälle ja santaa päälle pikkuhiljaa lisäten jolloin näkee millaisia ja miten syvältä laite erottaa. Luulen että petyt, esim sormus voi luoda painoon nähden voimakkaamman kentän kehämuotonsa ansiosta.
        Itse olen löytäneeni venttiilin varren 30-40sm syvyydestä metallinpaljastimella (putki jossa keltainen laatikko päässä, laitteen nimeä en muista). Venttiilin varsi jatkui alaspäin 150cm. Juuri ja juuri piippasi, muut oli sitä mieltä ettei löydy, onneksi uskoin heikkoon singaaliin. :))


      • varsi?
        airfoil kirjoitti:

        Hippujakin on niin harvassa ja niin pieniä suorastaan hippuja. Ne suuremmat murikat niitä ei näe kaivajatkaan vuosikausiin, joten ne on harvassa. Teoriassa kyllä, heti ekana päivänä tai viidentoistavuoden päästä. Helpointa kysyä joltain kullan kaivajalta, jotta levittää muoville hippuja ja katsoo värähtääkö viisari, ja minkä kokoinen saa eloa mittariin. Sitten toinen muovi päälle ja santaa päälle pikkuhiljaa lisäten jolloin näkee millaisia ja miten syvältä laite erottaa. Luulen että petyt, esim sormus voi luoda painoon nähden voimakkaamman kentän kehämuotonsa ansiosta.
        Itse olen löytäneeni venttiilin varren 30-40sm syvyydestä metallinpaljastimella (putki jossa keltainen laatikko päässä, laitteen nimeä en muista). Venttiilin varsi jatkui alaspäin 150cm. Juuri ja juuri piippasi, muut oli sitä mieltä ettei löydy, onneksi uskoin heikkoon singaaliin. :))

        Itse olen löytäneeni venttiilin varren 30-40sm syvyydestä metallinpaljastimella (putki jossa keltainen laatikko päässä, laitteen nimeä en muista). Venttiilin varsi jatkui alaspäin 150cm. Juuri ja juuri piippasi, muut


    • keolookio

      maapallon ytimestä n 2% on kultaa sitä on niin paljon että se peittäisi maanpinnalla kaikki mantereet niin että sitä olisi polviin asti

    • metallityttö

      Minkä hintainen on LCD metallin , kullan ja hopean etsintään tarkoitettu , Olen kiinostunut sellaisesta , Kiitos

      • kjhkjhkjh

        Tuolta kyselemään:

        http://www.aarremaanalla.com/foorumi/

        Ja ihan kaikille metallinetsinnästä yleensäkin kiinnostuneille, kaikesta saa laiteurheilua jos haluaa, ja toiset siihen haluavat yllyttääkin haukkuessaan toisten halvempia laitteita, ilmeisesti omasta v*tutuksesta johtuen maksettuaan kipeästi, mutta ainakin alkuun riittää hyvin ihan muutaman kympin amatöörietsin jos aikoo joka tapauksessa kaivaa joka piipin ylös.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe