OnX mus vikaa ku tykkäänm koulu safkast?

Kalapuikot&Pinaattiohuk...

Joo eli miks kaikki valittaa aina koulun safkoist
Mä käyn aina koulus syömäs ja musta ne on aivan syötäviä ruokia. Lemppari makaroonilooda kalapuikot ja pinaattiletut

24

5706

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meidän koulussa...

      On aivan paskat safkat mutta jossain toisessa voi olla ihan syötävää, näissä on eroja

      • hihhulihei

        Kouluruoat on tosi hyviä ainakin meillä! Kaikki munkin tutut niistä valittaa.. Tietysti se joo riippuu missä koulussa on mut yleisesti ne on must ihan hyvii!


    • rotissööri

      kouluruokailun on aikoinaan kehittänyt edesmennyt lastenlääkäri Arvo Ylppö, joka katsoi, että köyhässä sodanjälkeisessä maassamme lasten tuli saada ainekin yksi lämmin ateria päivässä. Kuulun itse suuriin ikäluokkiin (s. 1945) ja muistelen haikeana kouluruokailua, joka varmaankin on nyt terveyteni pohjana. Ei kouluruokailun tarkoituksena suinkaan ole viiden tähden ravintolaseurustelu, vaan ravinnon tarpeen tyydyttäminen. Ja kaikki on rahasta kiinni. Ihmettelen, miksi nykypäivinä moni koululainen jättää kouluruokailun syömättä ja korvaa sen kioskilta ostetuilla chipseillä. JOs minulla olisi mahdollisuus, kävisin kylläkin lähikoululla päivittäin ruokailemassa lounasaikaan.

      • Kalle B.

        Tässähän olisi oiva ratkaisu kaupunkien rahahuoliin. Monissa kouluissa katetaan kaksi kattausta, eikä kolmas tekisi enää paljoa lisää vaivaa. Muistan jostain lukeneeni yhden kouluaterian raaka-aineiden kustantavan pitkästi alle euron. Keittäjien palkan kanssa jää kustannukset jonnekin 3euron tuntumaan. Jos myöskin tavalliset ihmiset kävisivät kaupungin ravintolassa syömässä saataisiin aterian hintaa vieläkin alaspäin sekä parempia tarvikkeita kuten tummaa leipää joka päivä.


      • Ikäcivis

        Rotissööri muisteli omaa kouluaan ja häntä vanhempana muistan vielä kansakoulun aterian merkityksen. Sekään ei ollut ilmaista vaan maksuton erona oppikouluun, missä ateria ei kuulunut koulun opetukseen. 1 - 3 tunnin ruoka-ajat olivat sinänsä ihan hyvä vaihtoehto. Kummastelen onko ateriointi nykyisin todella koulun tehtävä samalla tavalla kuin liikunnan pitäisi kannustaa liikkumiseen? Ateriointi voisi olla osa opetusta, koulua, eikä vain pakollinen tankkaaminen. Jopa armeijassa piti oppia käyttäytyminen, pyrkimättä mitenkään ravintolan tasoon tai kotiolojen tottumuksiin. Pelkkänä tankkauksena sen voisi ja pitäisikin lopettaa, Nyt emme elä enää puutteessa ja ateriat voisi ihan hyvin ulkoistaa kokonaan. Halukkaat voivat käydä ihan hyvin mäkkärissä tai kioskilla aterioillaan ja koulu voisi keskittyä vain opetukseen nykyisen sosiaalitoimen sijasta. Itselläni oli opiskelussa suuri asia päästä vuosien jälkeen maksulliseen laitosruokailuun eikä kukaan meistä valittanut laitoksen asiakkaiden tavoin. Heillä se sisältyi päivämaksuun ja Finnairin turistin safka on samoin moitittu (kuten intin ruokakin).
        Pitäisikö kouluruokailun olla oppituntina?


    • ...

      Kumiperunat, perunamuusi klimppistä ja mautonta tapettiliisteriä, lihakastikkeessa ja keitossa rutisevia niljakkaita klönttejä... hyi yäk ja yrjö.

      Makaronilaatikko, kalapuikot ja pinaattiletut on kaikki tehtaalla valmistettuja eineksiä, samaa joka koulussa ja kaupan hyllyllä, ihan ok.

      • peruskoulusta off

        koulussa perunamuussi ka lihakastike oli mun suosikkeja! Nam hyvää...


    • maistuu

      munkin mielestä kouluruuat on hyviä! eli sinussa ei ole mitään vikaa. Muissa on kun niitä ei ole opetettu syömään erilaisia ruokia, mutta toki koulussakin on joskus pahoja ruokia, kuten jauhelihakastike ja perunat (eihän sillä edes lähde nälkä!) ja riisipuuro saattaa tosiaan olla vähän klimppistä joskus, mutta tietysti kouluissa saattaa olla eroja ruuan suhteen. Mutta ainakin mun koulussa keski- Suomessa on hyvät ruuat :) nami

    • SugarKairi

      Kyll mun mielestä kouluruoka on hyvää ja sitä kannattaa arvostaa, jos vertaa esim: Afrikkaa, jossa on köyhää asuttua aluetta ja asukitkin on melkein luurangon näköisiä, jotka eivät saa edes puhdasta vettä joka päivä. Saamme olla onnellisia, että Suomessa kaikki on hyvin asiat.

    • Carkkipuuteri

      Ei sussa mitään vikaa ole. Kaikillahan on omat mielipiteensä.
      Meidän koulun ruoasta mä en kyllä tykkää,
      mutta voihan teidän koulussa olla ihan
      hyvää ruokaa :)

      • pissis/fruittari


    • Irodorareta

      Repesin sulle, pissis!

    • ...........

      Itse olen tähän mennessä ollut kuudessa koulussa ja jokaisessa tarjottu ruoka on mielestäni ollut hyvää. Tottakai on ollut myös niitä ruokia, jotka ovat pahoja, mutta ne ovat sitten olleet niitä, joista en muutenkaan pidä.

      Aina olen jaksanut sääliä niitä muita, jotka ovat ottaneet ehkä juuri ja juuri ilman suurennuslasia nähtävän onnettoman keon ruokaa lautaselleen ja sitten muka oksennus kurkussa sitä syöneet, vaikka ruoassa ei ole mitään vikaa. Puhumattakaan niistä herttaisista pikkupissiksistä, jotka syövät sen yhden näkkärin, koska "kouluruoka on lihottavaa!!!!111" ja menevät sitten kauppaan hakemaan mässyjä ja limsaa, lol

    • japaka

      Suurin osa ruuista on todella hyviä, mutta kyllä siellä on paria laatua mitä ei ihan mielellään söisi.

      • Ikuinen opiskelija

        lisää niin loppuu se hinku valmismössöjen perään. Oon 24 ja nyt jo oksettaa opiskeluja väh. 3 vuotta jöljellä


    • Strech Skeleton

      Minusta koulun ruuat ovat hyviä.
      Olen ns. '' puolivegetaristi'', syön vain kalaa ja kanaa maitotuotteita, ja meidän koulussa on aina minunkin laisille vegaaneille syömistä..
      Ettei mitään valittamista ei pitäisi olla.
      ..tietysti tämäkin on vähän kiinni siitäkin, millaista ruokaa on tottunut kotona syömään.

    • lellunkana

      et oo ainoo joka tykkää kouluruuasta. mä tykkäsin kans kouluruuasta tosi pal. ihmetyttää ne uudet 7 luokkalaiset ku tulee ruokalaan eikä edes syö mitään, vähän jotain näkkäriä nyrhii. se on siinä että ne ei kehtaa ottaa enemmän. mä ainakin oon sitä meiltä että kouluruoka on tosi hyvää, en mää ittekkään tajua et siitä valitetaan. eli et todellakaan oo ainoo.

    • akdksa-aa

      Mun koulus ei oo lihaa, kanaa tai kanaa ja se v*tutta mua ja monii muity oppilait ku on koko ajan nälkä eikä pysty syömää jotai soijakasvis ruokaa. Oon kateellinen teil keil on liharuokaa koulus. Teiä on turha valttaa et koulus on pahaa ruokaa. Ja täs on viel linkki adressiin et meiän kouluu tulis lihaa www.adressit.com/toivonlinna.

      • shaitan

        Mun koulus ei oo lihaa, kanaa tai kanaa ja se v*tutta mua ja monii muity oppilait ku on koko ajan nälkä eikä pysty syömää jotai soijakasvis ruokaa.


    • ole mitään vikaa

      Kyllä nyt ilmaista ruokaa kannattaa syömässä käydä. On hassua miksi jotkut valittavat, että kouluruoka on pahaa. Ei sinne oo hyvät ihmiset pakko mennä :)

      • ruokailija

        Itse ainakin pidän kouluruuasta tosi paljon.. Ihan tulee ikävä sitä kesällä..:) Tavallista perusruokaa,jota minä ainakin olen lapsesta lähtien syönyt. heset,kotipizzat,kebabit ei mulle kelpaa..yök..:/


    • joku vaa

      moni tykkää koulun safkasta.. ei ne muuten sitä söis.. ja mä ainaki tykkään koulun safkast :) varsinki ku se on ilmast ja hyvää ni miks ei??

    • keezz

      Kaikki jotka valittaa siitä on joko yläasteella tai sitten muuten vaa niin neitejä ettei heille kelpaa tavallinen ruoka.. aina pitäis olla pitsaa ja hampurilaisia.

    • sitruunapeippo

      Meidän koulus on kyl aika hyvää ja terveellistä ruokaa paitsi et ala-asteella oli vielä parempaa

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe