http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Maslow's_hierarchy _of_needs.svg
Millä tasolla sinä olet? Minä olen ollut viitostasolla lapsuudesta saakka, mutta olen elänyt yli 10 vuotta ilman sittemmin osittain menettämiäni kolmos- ja nelostasoja. Olen tietoisesti pyrkinyt ylläpitämään viitostasoa mutta se ei ole sama kuin lapsena. Menettäessäni koko kolmosen ja osan nelosta menetin kokonaan myös kakkosen moraliteetin. Sain sen takaisin mutta tilanteeni jatkuu edelleen ennallaan. Koen että suomalainen yhteiskunta kieltää minulta nelostason ja että viitostasoni myös estää minua saamasta kolmostasoa.
Terve ihminen?,
7
647
Vastaukset
- Psykopatologia
h u m a n i s t i n e n .p s y k o l o g i a,
yhdysv. psykologin Abraham Harold Maslow’in (1909–1970) ym. alulle panema ihmisen kasvupotentiaaleja painottava ja *eksistentialismiin yhdistyvä *psykologian suunta, *third force (*behaviorismin ja *psykoanalyysin välissä); voimakkaimmillaan 1950- ja 1960-luvulla. Siinä toimivat mm. *Rogers, yhdysv. psykologi Rollo Reece May (1909–1994), saks.-yhdysv. (1938–) psykologi Charlotte Berta Bühler, o.s. Malachowski (1893–1974) ja itäv. psykiatri (logoterapia) Victor Emil Frankl (1905–1997); Suomessa *Rauhala. - Pikasensuuri
Vielä hedelmällisemää olisi kommunikoida videoitse. Ehdottaisin että kommunikoisimme videoitse.
- "Millä tasolla olet...
Kaikki nuo tasot pitäisi jollain tavalla sisältyä ihmisen elämiseen ja olemiseen. Ei minullakaan joka kohta täyty (esim. respect by self on kunnossa; sen sijaan respect by others tökkii pahsti), mutta kyllä minä siellä huipulla keikun ;-D
Heikun keikun vaan sullekin! - Tärkeää
On tärkeää myös huomata muokkaustunnus: , tai . on otsikossa, kun sitä muokataan. Muokkaus muuttaa muotoaan ja muokattu muoto on muunlainen kuin muokkaamaton, siksi muokkaustunnus.
- Tärkeää!
Voi olla myös *
- ei tuo hierarkia
ole sellainen, että siinä kivutaan normaaliuteen tai terveyteen. Ihminen toimii eri tasojen mukaan eri tilanteissa ja se ohjaa ihmisen toimintaa, jos "käytät" vain yhtä tasoa, on se tietysti ehkä jaettavissa normaalia-epänormaalia- jaolla, mutta kysymyksenasettelusi näin ollen on virheellinen.
Olen samaa mieltä kanssasi. Fyysisesti sairas ja vajaakuntoinen ihminen toteuttaa henkisiä tarpeitaan ihan siinä missä ns.terveet usein jopa huomattavasti enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291313
- 99833
- 75640
- 50567
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11481ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40454Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m149408Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30387Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372- 25368