Miksi lääkepaketeissa lukee yleensä että mikäli esiintyy sivuvaikutuksia pitää lopettaa käyttö ja ottaa yhteys lääkäriin? Esimerkiksi Buranan selosteessa lukee että mikäli vatsa menee sekaisin on käyttö lopetettava ja otettava yhteys lääkäriin. Kerran minulla meni vatsa sekaisin Buranan jälkeen, mutta en lääkäriin kuitenkaan mennyt. Sen jälkeen olen käyttänyt ainoastaan Panadolia päänsärkyyn.
"Otettava yhteys lääkäriin"
B-Vitamiini
1405
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 1
Vanhimmat
että tuolla lauseella lääkeyhtiöt voivat pestä kätensä vastuusta. Kuvittele, jos siinä lukisi sen sijaan vaikka "jos saat ripulia, odottele kotona jonkin aikaa jos se menisi ohitse". Sitten joku yksinkertaisempi tyyppi ottaa tuon kirjaimellisesti, saa jonkin hengenvaarallisen ripulin, ei mene lääkäriin ja kuolee kuivumaan. Etenkin Amerikassa lakimiehet hieroskelisivat silloin kätösiään!