pankkikortti, kiitos

valimon

mun on pakko olla jotenkin yksinkertainen...
haluaisin vaihtaa visa electronini tavalliseen pankkikorttiin, siis tavalliseen ja piste. En kuitenkaan ainakaan OP:n sivuilta löytänyt linkkiä hakemukseen, kyllä op-visaa ja mastercardeja sekä yhdistelmäkortteja hakemuksineen oli tarjolla vino pino. Onko siis niin, että tavallisen pankkikortin halutessaan on asioitava pankissa paikan päällä?

13

2215

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pankkikortit

      häviävät markkinoilta kokonaan. Jää vain electron-tyyppisiä suoraveloituskortteja ja sitten luotollisia kortteja. Ymmärtääkseni vanhojen korttien pankkikorttiominaisuus lakkaa, kun ne vanhenevat, ja uusia ei enää tarjota kenellekään.

    • Täällä ovat monet valittaneet sitä, että OP lopetti tavallisten pankkikorttien myöntämisen ennen aikojaan. Muista pankeista niitä saa vielä ja jokainen pankkikortti on voimassa siihen merkityn kauden loppuun, siis esim. 2 tai 3 vuotta.

      • saa..

        Kyllä niitä saa vielä OP:stäkin, vaikka eivät sitä "julkisesti" myönnä. Kunhan vain osaa vaatia...

        Itse olen töissä toisessa pankkiryhmittymässä ja meilläkin yritetään ohjata asiakkaita jo "uuteen suuntaan" ihan vain sen takia, ettei tulisi piakkoin uutta valinnan paikkaa. Kuitenkin uusia pankkikortteja myönnetään edelleen, mutta voi olla että jossain vaiheessa niiden voimassaolo lakkautetaan sitten ennen aikaisesti.


      • on pankkikortti
        saa.. kirjoitti:

        Kyllä niitä saa vielä OP:stäkin, vaikka eivät sitä "julkisesti" myönnä. Kunhan vain osaa vaatia...

        Itse olen töissä toisessa pankkiryhmittymässä ja meilläkin yritetään ohjata asiakkaita jo "uuteen suuntaan" ihan vain sen takia, ettei tulisi piakkoin uutta valinnan paikkaa. Kuitenkin uusia pankkikortteja myönnetään edelleen, mutta voi olla että jossain vaiheessa niiden voimassaolo lakkautetaan sitten ennen aikaisesti.

        On hyvä, että täysin turha muovilappunen häviää lompakoista.
        Uusilla korteilla voi toimia koko EU-alueella, mikä helpottaa Euro-shoppailua entisestään ja pankkiasiointia myös.

        Noista uusista korteista ei tietenkään ole haittaa Suomessakaan asioidessa.


      • Master mies

        Minä lopetin OP:n kortit kun pankkikorit kun tulivat maksulliseksi tekivät ja myös mutoksen luottokortiksi.

        Ilmainen pankkikortti on nyt:

        Paikallisosuuspankista (koivunlehti)
        https://www.paikallisosuuspankit.fi/VerkkopalvelutWeb/portaali/index.jsp?sivu=palveluhinnasto

        ja Säästöpankista
        https://www.saastopankki.fi/VerkkopalvelutWeb/portaali/index.jsp?sivu=palveluhinnasto

        Peruspankkipalvelut ovat minulle ilmaisia:
        - pankkikortti
        - internet käyttö
        - internet tiliote
        - otot automaatista

        OP:ssä on enää säästötili jossa korko OP prime -1% eli nyt tuleva 3,25%. Rahastosäästöjä on lisäksi jossa on palkkiokuluja ja olen edelleen OP:n säästäjä ja jäsenasiakas, mutta en käyttötiliasiakas em. syystä.

        Kilpailutan aina kaikki vakuutus japankkipalvelut sekä hajautan tai keskitän asiointia tarpeeni mukaisesti.


      • pappa60
        on pankkikortti kirjoitti:

        On hyvä, että täysin turha muovilappunen häviää lompakoista.
        Uusilla korteilla voi toimia koko EU-alueella, mikä helpottaa Euro-shoppailua entisestään ja pankkiasiointia myös.

        Noista uusista korteista ei tietenkään ole haittaa Suomessakaan asioidessa.

        Kuljetko joka päivä ulkomaila,
        onko sinulla aina Eurovarustus mukana?

        Minä otan aina varustusta tilanteen mukaan taskuuni.

        Päivittäin kannan vain puhelinta ja siihen olen laittanut toisen kannen,
        alle mahtuu 3 korttia ja viidenkymmenen euron seteli.

        Suurella kuvallani varustetulla pankinkortilla,
        olen pärjännyt aivan joka paikassa.

        Autossani on mm. ajokortti,
        eikä sitä ole tarvitut ainakaan 20 vuoteen näyttää.


    • tavallisiakin pankkikortteja

      Itsekin halusin visa electronin tilalle luotettavan kortin ja sain tavallisen pankkikortin Handelsbankenista. OP:ssä aikanaan houkuttelivat mut vaihtamaan pankkikortin electroniin, oli kuulemma niin paljon parempi kun toimii ulkomaillakin ja lässyn lässyn. Miten siihen voi luottaa ulkomailla kun ei se toimi edes suomessa esim. takseissa, pienissä kioskeissa, junassa jne... Tai sittten on yhteydet tukossa, eikä toimi sen takia vaikka pitäisi. OP:ssä eivät suostuneet enää myöntämään pankkikorttia mutta handelissa sanoivat että totta kai sellaisen saa. (kuulemma vielä tämän vuoden loppuun saakka)

    • inhoatte

      luottokortteja?
      Toistuva aihe mutta syy ei ole selvinnyt!

      • tässä_

        - velkaantuu, mahdollisuus "huomaamatta" kuluttaa liikaa
        - velan kulut, korttiluotot kalliita
        - korttien kk ja vuosimaksut
        - hukkaamisen ja väärinkäytön pelko


      • inhoatte
        tässä_ kirjoitti:

        - velkaantuu, mahdollisuus "huomaamatta" kuluttaa liikaa
        - velan kulut, korttiluotot kalliita
        - korttien kk ja vuosimaksut
        - hukkaamisen ja väärinkäytön pelko

        Velkaantuminen on oma valinta!
        Jos kuluttaa vain tarpeeseensa niin eihän siinä mitään ongelmaa ole!
        Kulutusmahdollisuus ei ole = kulutuspakko!

        Maksuaikakortissa ei ole kuluja. Korotonta maksuaikaa ka. 1,5kk!

        Ei ole vuosimaksuja, ainakaan meillä. Meillä oli aikanaan Visassa 2% luottorajasta. Ei kaada ketään!

        Katoamistapauksessa välitön mitätöinti.
        Vaimolla on oma tunnusluku joten pulaan ei joudu.
        Tosin siitäkin on yksi kokemus.


      • luottokortin, mutta

        Kaikki ei saa luottokorttia tässä pätkätöiden luvatussa maassa.


      • inhoatte
        luottokortin, mutta kirjoitti:

        Kaikki ei saa luottokorttia tässä pätkätöiden luvatussa maassa.

        Havahduin tuijottamasta omaan napaani!
        Sorry!


      • tässä tapauksessa
        tässä_ kirjoitti:

        - velkaantuu, mahdollisuus "huomaamatta" kuluttaa liikaa
        - velan kulut, korttiluotot kalliita
        - korttien kk ja vuosimaksut
        - hukkaamisen ja väärinkäytön pelko

        visa electron on mitä mainioin vaihtoehto. Koko ajan senkin käyttömahdollisuudet lisääntyvät, sirumaksupäätteiden yleistyessä käy paikkaan kuin paikkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      444
      9834
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2506
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      59
      1967
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1719
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1452
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1389
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      376
      1288
    8. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      146
      1265
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      22
      1229
    10. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe