Täytyykö luottokortilla netissä maksaessa "kortin omistajan nimi" -kohtaan kirjoittaa ihan täydellisen kokonainen nimi molempine etunimineen? Vai onko väliä?
Luottokortilla maksaminen
6
4620
Vastaukset
- ainoastaan
etu- ja sukunimi riittävät.
- Hömö
Kiitos paljon avusta! :)
Käsitykseni mukaan siihen pitää kirjoittaa kortin omistajan nimi samassa muodossa kuin se on kortin päällä.
Joissakin nettipalveluissa on maksulomakkeella erilliset kentät sukunimelle, etunimelle ja toiselle etunimelle. Jos etunimessä on yhdysviiva (esim. Anna-Maria), laittaisin tuon kokonaisuudessaan ensimmäiseksi etunimeksi ja jättäisin toisen kentän tyhjäksi. Muuten yhdysviivan puuttuminen voi aiheuttaa sen, että lopputulos ei ole täsmälleen sama kuin kortin päällä oleva nimi. Silloin maksaminen ei onnistu.- Mastercard Vinkuu
Vielä tarkennuksena/poikkeuksena tuohon nimen kirjoittamiseen että jos sukunimesi sisältää skandeja (å,ä,ö) niin ne kannattaa kirjoittaa "normaaleina" kirjaimina eli o tai a, koska englanninkieliset ohjelmat eivät tunnista nuita ääkkösiä oikein.
Hauskaa shoppailua kaikille! :)
- Ronja9
Yleensä kortin haltijan tiedot (nimi ja osoite) ovat lähinnä 'ekstra-tarkistuksia' varten. Ainakin niissä firmoissa, joissa olen itse työskennellyt, on luottokorttitietoja tarkistettu tiettyjen kriteerien täyttyessä (=kyseessä ns. epäilyttävä maksu) tai sitten pistokokeina silloin tällöin, sieltä täältä.
Jos tiedot eivät täsmää, ei luottokorttia ole veloiteta ja asiakkaalle on ilmoitettu, ettei korttia voida veloittaa.
Jokaisella firmalla tosin on omat käytäntönsä, toisissa ollaan välimerkinhyväilijöitä ja vain merkilleen oikein kirjoitetut tiedot hyväksytään kun tietoja tarkistetaan, toisissa taas otetaan huomioon inhimilliset virheet ja hyväksytään sinne päin olevatkin.
Itse kirjoittaisin siis nimen niin kuin se on korttiin kirjoitettu. - Hömö
Kiitos kaikille avusta! Johan rupesi nyt onnistumaan . :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201101- 138993
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514